Je tady nový Bond, James Bond. V prvním traileru uvidíte, jak se z drzého mladíka stává agent 007

Akční adventuru 007 First Light tvoří autoři oblíbené série Hitman, která má s bondovkami leccos společného. Novinka vyjde na PC i konzole.

Michal MančařMichal Mančař

0Zobrazit komentáře

Honičky po horských serpentinách. Hodinky s laserovým paprskem. Drinky na luxusních lodích. A souboje s proradnými padouchy. Tohle je James Bond, jak má být. Pusťte si první trailer nové videohry, která vám dá možnost vyzkoušet si být agentem 007 na vlastní kůži.

Ve filmech patří mezi nejznámější značky. Ale mezi hrami byste pro poslední titul se jménem James Bond museli dlouhých třináct let do historie. Už příští rok však vyjde hra, kterou doprovázejí vysoká očekávání: 007 First Light od tvůrců známé série Hitman. Která kombinovala tiché zneškodnění cíle i explozivní akci s plížením a důvtipem… a taky s dobře padnoucími obleky a převleky. Což jsou zkušenosti, které se do hry o nejslavnějším agentovi budou hodit.

007 First Light se zaměří na mladého pana Bonda (zasaženého traumatem z dětství a trpícího chorobnou neúctou k autoritám) a jeho výcvik v tajné službě MI6. První trailer 007 First Light mladíka ukazuje jako správně odrzlého, vtipného i drsného – a hlavně v kulisách, které k bondovkám patří. Uvidíte jeho vybavení technologickými udělátky, setkávání s osudovými ženami, pěsti i přestřelky… a to vše v exotických i luxusních prostředích. Nového Jamese Bonda si zahrajete na PC i konzolích.

Velké změny ve Warhorse Studios. Tvůrci Kingdom Come přebírají šéfa brněnské herní firmy i jeho tým

Petr Kolář a jeho kolegové z Ashborne Games přestupují pod Warhorse Studios, se kterými spolupracovali na rozšíření pro Kingdom Come 2.

Michal MančařMichal Mančař

petr-kolar-warhorse-studios-ashborne-kingdom-come

Foto: Warhorse Studios / Ashborne Games

Petr Kolář, šéf brněnské pobočky Warhorse Studios

0Zobrazit komentáře

Warhorse Studios zakládají novou pobočku. Tvůrci středověkého hitu Kingdom Come: Deliverance se rozšiřují z Prahy do Brna a pro novou část své firmy najali šéfa tamějšího studia – shodou okolností podepsaného pod jinou hrou z české historie. A spolu s ním získali i nemalou část jeho týmu.

Chcete se dozvědět víc o českých hrách a jejich tvůrcích?

Tak se přihlaste k odběru našeho herního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Tohle spojení začalo už dřív. V titulcích nedávno vydaného přídavku pro Kingdom Come: Deliverance 2 s názvem Barvy smrti najdete kromě vývojářů z Warhorse Studios i pracovníky brněnských Ashborne Games. Ze spolupráce dvou studií spojených mateřskou skupinou Embracer je ale nyní něco ještě bližšího – pobočka Warhorse Studios v Brně. Tu povede dosavadní šéf Ashborne Petr Kolář a čítá na třicítku pracovníků. Povětšinou právě těch, kteří na rozšíření KCD2 ještě v brněnských barvách pracovali.

„Díky této zkušenosti jsme si profesně i lidsky sedli. Někteří kolegové se rozhodli pokračovat s námi dál i pod hlavičkou Warhorse Studios. Tým dále doplňují lidé přímo z Warhorse, kteří to do Brna mají jednoduše blíž,“ říká pro CzechCrunch Kolář. „Neplánovali jsme to takhle od začátku, ale je to přirozený důsledek skvělé spolupráce našich studií. Otevření pobočky v Brně je dalším krokem v posílení pozice Warhorse Studios na trhu,“ doplňuje ho Tobias Stolz-Zwilling, ředitel komunikace Warhorse.

„To, že patříme do stejné firemní struktury, nám umožnilo hladce spolupracovat na Barvách smrti. Expanze do Brna je ale oddělený krok. Je to čistě naše iniciativa,“ odpovídá Stolz-Zwilling na dotaz, jestli v rozšíření figurovala právě skupina Embracer, pod niž obě studia – respektive jejich mateřské vydavatelské firmy – patří. Zároveň to podle zástupce Warhorse neznačí proměnu firmy na ještě větší společnost provozující vícero vývojářských studií: „Musíme zůstat pokorní.“

Zrod kooperace, která vyústila ve velký přestup, se datuje krátce po dokončení Last Train Home, prvotiny Ashborne Games ze závěru předloňského roku. Hru o československých legionářích Kolář s kolegy vyměnili za český středověk. „Warhorse tehdy přišli s nápadem, jak urychlit vydání svého prvního DLC, a oslovili Ashborne s tím, jestli se toho nechceme ujmout,“ popisuje vývojář. „Zatímco oni byli vytížení doděláváním hlavní hry, my dostali příležitost tvořit něco nového,“ dodává.

good-game-36

Přečtěte si takéGood Game: Studio z Brna pomohlo Warhorse s přídavkem ke KCD2Síla českého rybníčku. Brněnské firmě hrozily vyhazovy, tak ji šéf z Warhorse zapojil do Kingdom Come 2

Nové přírůstky do stáje Warhorse se už od prvního července zapojí do celkového fungování studia napříč jednotlivými disciplínami. Pobočka v Brně nemá být zaměřená na konkrétní část vývoje. Mezi první úkoly by tak mělo patřit dokončení dalších dvou rozšíření neboli DLC pro Kingdom Come 2 s názvy Legacy of the Forge a Mysteria Ecclesiae. Ta mají vyjít do konce roku.

„Díky tomu, že už nějakou dobu spolupracujeme, to vlastně nebude nijak ostrý přechod,“ popisuje pomyslnou změnu dresu Kolář. „Doufám, že se mi podaří nasát zkušenosti třeba i od Martina Klímy a dalších lidí ve Warhorse. Zároveň budu pořád v týmu s hromadou lidí, se kterými jsme spolu často už řadu let. A i když jsme na KCD2 nebyli od začátku, lidé z Ashborne berou DLC jako své dítě,“ dodává.

A co takhle velká změna znamená pro jeho nyní již bývalého zaměstnavatele? Prý nic dramatického. Ashborne, které nedávno oznámilo práci na středověké strategii, nově povede dosavadní producentka Crina-Maria Ionescu. „V zásadě jsme jen formálně oddělili dvě části týmu, které už nějakou dobu pracovaly na různých projektech,“ vysvětluje Kolář.

Ten si se svým týmem Kingdom Come 2, které nedávno oslavilo tři miliony prodejů, už osahal. Teď však dostane šanci do dalšího vývoje hry zasahovat silněji. Je něco, co by na ní udělal jinak? „To je skvělá otázka, na kterou není jednoduchá odpověď, protože má spoustu propojených systémů. Nejraději bych víc využíval nové věci, které KCD2 přineslo. Hodně se mi líbí třeba rozhovory v pohybu pomocí chatu,“ uzavírá šéf brněnské pobočky Warhorse Studios.