Je tady první pohled na druhou část Duny. Režisér říká, že předchozí film byl jen ochutnávka

Už za půl roku do kin vyrazí druhá část velkolepé adaptace sci-fi Duna. Studio teď zveřejnilo první záběry z filmu.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

dune-denis-villeneuve-chalamet-zendaya

Foto: Vertical Ent.

Zendaya a Timothée Chalamet ve filmu Duna

0Zobrazit komentáře

Návštěvníci konference CinemaCon už mohli zhlédnout údajně dechberoucí trailer druhé části Duny. Na internetu vyšly alespoň vzrušující první záběry. To a mnoho dalšího přináší nové vydání newsletteru Watch, kde shrnujeme nejzásadnější dění ve filmovém i televizním světě, upozorňujeme na zajímavé trailery a doporučujeme, co si pustit. Přihlásit se k jeho odběru můžete v boxu níže.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání

Druhého listopadu se na plátna vrátí Duna, jejíž pokračování adaptuje přibližně druhou polovinu klasiky literárního sci-fi Franka Herberta. Návštěvníci konference CinemaCon teď měli možnost zhlédnout první velkolepý trailer a magazín Vanity Fair zveřejnil několik záběrů, na nichž se ukazují už známé i nové postavy.

Druhá část Duny bude sledovat Paula Atreida (Timothée Chalamet), jak se učí způsobům původních obyvatel planety Arrakis zvaných fremeni a jak vede válku proti galaktickému imperátorovi Shaddamovi IV. Po jeho boku přitom bude celou dobu stát fremenka Chani (Zendaya), která s ním naváže romantický, ale také hlubší duchovní vztah. Paul touží primárně po pomstě, Chani chce hlavně ochránit a osvobodit svůj lid. Sám režisér Denis Villeneuve jejich vztah považuje za stěžejní pro celý film.

Zatímco první část Duny byla spíše ochutnávka, druhá část, která na ni přímo naváže, má být hlavní chod se vším všudy. To znamená ještě větší měřítko a mnohem více akce a bitev o tu nejcennější věci v galaxii – koření melanž a přežití. Důležitou roli v tom všem vedle ústřední dvojice, navrátivších se Harkonnenů a imperátora sehraje například také Florence Pugh jako princezna Irulán. Dcera Shaddama IV je zároveň členkou nábožensky-politického uskupení Bene Gesserit, která předpoví pád vlády svého otce.

Z brutálního rodu Harkonnenů uvidíme nově prince Feydu-Rautha s tváří Austina Butlera. Villeneuve jeho postavu popisuje jako někoho mezi psychotickým sériovým vrahem a Mickem Jaggerem. A nezapomínejme na Léu Seydoux jako Margot Fenring z Bene Gesseritu. Ačkoliv v novém filmu zavítáme na už viděnou planetu, režisér slibuje zcela nová prostředí nebo jízdu na masivním písečném červovi, natočenou z většiny prakticky.


Co ukazují trailery

Bod obnovy

eské sci-fi, které atmosférou i vizuálním zpracováním připomíná Blade Runnera? Ač těžko uvěřitelné, přesně to slibuje Bod obnovy. Představí svět, v němž lidé díky možnosti zálohovat svou mysl porazili smrt. To ale neznamená, že se nevraždí. Více zde.


Co hýbe světem filmu a televize

O čem vlastně bude Barbie?

I když už vyšly dvě upoutávky na očekávaný snímek Barbie s Margot Robbie a Ryanem Goslingem, o ději prakticky nic neprozradily. Několik zajímavých detailů teď seznali opět návštěvníci konference CinemaCon, kde byl odhalen nový trailer. Překvapivě se v něm jako zloduch představuje Mattel, jehož vedení chce Barbie zabránit v cestě z Barbie Landu do skutečného světa, kde chce najít sama sebe a vyrovnat se se strachem ze smrti. Shodou okolností to není diametrálně jiná tematika, než jakou bude mít thriller Oppenheimer s premiérou v kinech ve stejný den – 20. července.


Co si pustit

Takoví normální Američané

Disney+  |  Thriller  |  2013-2018  |  6 řad  |  ČSFD

the-americans-disney

Reprofoto: FX Networks/YouTube

Seriál Takoví normální Američané

Hrdinové Takových normálních Američanů jsou přesným opakem toho, co říká název seriálu. „Manželé“ Elizabeth a Philip žijící na předměstí Washingtonu jsou totiž ve skutečnosti agenti KGB a celý jejich život včetně dětí je krytím. Do detailu propracovaný špionážní thriller z období studené války se v zámoří dočkal nadšeného přijetí už před deseti lety, teď konečně dorazil na streamovací službu i v Česku.

Pro přehled dalších trailerů, novinek z filmového světa a tipů, co si o víkendu pustit, se podívejte na kompletní vydání newsletteru Watch a přihlaste se k jeho odběru zde či v boxu v úvodu článku.

Z Evy Herzigové je avatar. Odteď můžu být na focení v Paříži, a přitom doma s dětmi, říká modelka

Rodačka z Litvínova je první globální modelkou, jíž technologie SuperHuman od Epic Games pomohla do digitální podoby. Bude chodit i po virtuálních molech.

Filip HouskaFilip Houska

eva-herzigova_1

Foto: Unsigned Group / Dimension Studio

Digitální podobizna modelky Evy Herzigové

0Zobrazit komentáře

Zahraniční novináři ji označovali jako Marilyn Monroe Východu, to kvůli podobnosti se slavnou americkou celebritou. Už jen takové přirovnání naznačuje, jak velké jméno česká modelka Eva Herzigová ve světě plném drahých šatů, cvakání fotoaparátů a líbezných úsměvů má. Padesátiletá rodačka z Litvínova si ale svou značku začíná budovat i ve světě virtuálním. Je první supermodelkou, která má vlastní digitální podobiznu vyrobenou díky technologii, s níž přišli tvůrci populární střílečky Fortnite.

Calvin Klein, Hugo Boss, Versace. Pak také Vogue, Harper’s Bazaar, Elle nebo Playboy. Eva Herzigová má zkušenosti s jedněmi z nejslavnějších společností, které na módním poli působí – ať už jde přímo o výrobce, nebo o časopisy. I to jí vysloužilo status velice známé modelky, která se navíc nebojí zkoušet nové věci. A překlopení jejího já do ryze digitální podoby to jen potvrzuje.

Za neobvyklým projektem stojí její agentura Unsigned Group ve spolupráci s produkčním studiem Dimension, které se chopilo pokročilé modelovací technologie MetaHuman od vývojářské firmy Epic Games, tvůrců hry Fortnite, aby Herzigovou nasnímali a převedli její já do digitálního světa. Prakticky tak z ní udělali avatara, jehož možnosti jsou skoro neomezené.

„Není to o tom, že bych chtěla zmrazit svou image nebo se snažit být mladší. To mě nikdy nenapadlo,“ říká slavná česká modelka pro magazín Vogue. Spíš se chtěla přiblížit mladé generaci lidí, pro kterou je digitální svět bližší než pro kohokoliv jiného, a zároveň mít možnost prezentovat svou tvář veřejnosti, aniž by se musela fyzicky účastnit focení, potažmo módních přehlídek.

Jak už z principu virtuálních podobizen vyplývá, pokud se člověk pečlivě nasnímá a převede do počítače, grafici a animátoři s ním mohou po kreativní stránce dělat nejrůznější věci. A nemusí jít pouze o oblékání do nových šatů – vyhrát se dá také s úpravou vlasů, vylepšením úsměvu, korekcí pohybů a tak podobně. Vlastně lze na virtuálních modelech postavit i celou módní přehlídku.

V případě Herzigové bylo pro potřeby naskenování obličeje použito až sedmdesát senzorů, které zachytily i sebemenší detaily. Ostatně se stačí podívat na přiložené obrázky nebo video, ze kterých je patrné, že jde o velmi precizní práci. Tělo modelky pak bylo vyrobeno v programu pro 3D modelování objektů – a důraz se kladl i na to, aby výsledek měl ty správné, autentické proporce.

Pro dynamiku celé věci byly následně použity systémy Vicon pro zachycení jejích pohybů. Tým tak díky nim dokázal nasbírat velké množství dat, na jejichž základě může Herzigovou rozpohybovat tak, jak bude zrovna potřeba. Sama modelka uvádí, že během procesu tvorby svého virtuálního avataru musela dělat „tolik různých grimas, že si připadala jako na hodině herectví“.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Působilo to jako mateřský zážitek. Tvořit každý aspekt mě jako mě. Pleť, způsob, jakým se hýbu, mračím, usmívám. Vzhled, pozadí, věk… Vše se dá změnit a upravit. Má digitální verze může odjet do práce, nechat se fotografovat a stylizovat těmi nejúžasnějšími kreativními mozky v Londýně, Paříži, Miláně a New Yorku, a já přitom mohu doma vařit večeři se svými dětmi,“ říká Herzigová.

Projekt má nicméně řadu neznámých. Ačkoliv pro CzechCrunch zatím Herzigová neodpověděla na dotaz, kde a jak bude její avatar využíván, objevují se otázky, kdo bude mít nad správou virtuální podobizny kontrolu a jak se budou vyplácet odměny za to, když bude použita. Od věci není ani otázka ohledně smrti reálného předobrazu – co se pak bude dít s kopií?