Jeden z kdysi nejnadějnějších startupů se topí v problémech a chystá propouštění
Společnost zaměřující se na výrobu oudoorových kamer – GoPro, neprochází zrovna nejpříznivějšími časy. Vzhledem k tomu, že prodeje odolných kamer ve stále zkvalitňující se konkurenci chytrých telefonů nejsou uspokojující, oznámilo vedení společnosti redukci pracovních míst o 7 procent. GoPro má v této chvíli něco kolem 1 500 zaměstnanců, o práci tak může přijít asi 100 lidí.
V reakci na toto nelichotivé oznámení se v současné době akcie firmy GoPro obchodují na svém historickém minimu. Za očekáváním také zůstaly finanční výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku. Tržby podle předběžných odhadů totiž dosáhnou výše kolem 435 milionů dolarů, v přepočtu zhruba 10,5 miliard korun. Analytici však očekávali příjmy o bezmála 100 milionů dolarů vyšší.
Podle CEO společnosti GoPro Nicka Woodmana byly škrty složité, ale nevyhnutelné. Jedním z důvodů pro ně pak bylo špatné načasování prodeje a cena kamery Hero 4 Session. Ta se totiž nejprve nabízela za 399 dolarů, následně došlo ke snížení na 299 dolarů, ovšem i to pro zákazníky nebylo dostačující a proto muselo dojít k další změně prodejní ceny na finálních 199 dolarů.
Foto: gordontarpley/Flickr