Fitbit kupuje za 40 milionů dolarů výrobce populárních chytrých hodinek Pebble

Filip HouskaFilip Houska

p
0Zobrazit komentáře

Na trhu s fitness náramky se schyluje k dalším velkým změnám, ve kterých hrají hlavní roli Fitbit a Pebble. Obě firmy se specializují na nositelná zařízení, avšak každá má odlišnou specializaci. Zatímco Fitbit míří na klientelu aktivních sportovců, Pebble se snaží vybavit ruce zájemců chytrými hodinkami. To se však ani jedné společnosti nedaří tak, jak by si představovaly, a proto dochází k poměrně logickému kroku.

Kalifornský Fitbit má totiž v nejbližší době dokončit akvizici Pebblu. O tom informovalo několik zahraničních zdrojů, avšak detailnější informace nejsou doposud známé. Otazník visí i nad cenou, která by se podle serveru TechCrunch měla pohybovat mezi 34 a 40 miliony dolarů, tedy až jedné miliardy korun. V porovnání s podobnými akvizicemi se tedy nejedná o závratně vysokou sumu.

netflix1

Přečtěte si takéNetflix začíná nabízet přehrávání filmů a seriálů bez nutnosti mít internetové připojeníNetflix začíná nabízet přehrávání filmů a seriálů bez nutnosti mít internetové připojení

Pro Fitbit to samozřejmě dává smysl. Jejich prodeje nejsou takové, jaké by společnost chtěla a právě zahrnutí Pebblu pod svá křídla by tomu mělo pomoci. Fitbit by tak rozšířil nabídku svých fitness trackerů i o technologii chytrých hodinek. Pro zastánce Pebblu se však jedná o poněkud smutnou zprávu – podle všeho má samostatně tato značka postupně zaniknout.

pebble-copy

Foto: Fitbit