Jeden z nejzajímavějších hráčů na poli AR Magic Leap by měl získat další miliardovou investici
Za své sedmileté působení neuvedl žádný komerční produkt, i tak ale doposud nasbíral na investicích od renomovaných skupin přes 1,3 miliard dolarů s přibližnou 4,5 miliardovou valuací. Tyto údaje charakterizují Magic Leap, startup z americké Floridy, zaměřující se na rozšířenou realitu. A nově se schyluje k tomu, že mu do kapsy poputuje další obrovská investice.
Tento tajemný startup, který by měl na trh prorazit s nositelným zařízením pro rozšířenou realitu, autorizoval prodej dalších 37 milionů akcií o ceně 27 dolarů za kus, což v případě úspěšného prodeje znamená investici ve výši jedné miliardy dolarů. Magic Leap by tak měl k dispozici okolo 2,9 miliard dolarů včetně 500 milionů z privátních zdrojů. To je pro startup, který zatím neuvedl žádný produkt, zajímavé finanční zázemí.
Podle serveru CB Insights, který o této skutečnosti informuje, však zatím není jisté, zdali další miliardu dolarů Magic Leap získá. Příslušný dokument vydaný státem Delaware pojednává pouze o žádosti, což ve výsledku může znamenat, že požadovaná částka nebude kompletně dosažena. Pokud by veškeré akcie nakonec byly prodány, Magic Leap by, co se týče valuace, vystřelil až na 6,5 miliard dolarů.
K této hodnotě by značným způsobem pomohly i firmy jako Andreessen Horowitz, Alibaba nebo Google, které do Magic Leap v minulých kolech investovaly okolo 1,4 miliard dolarů. Za zmínku stojí i debata se singapurskou investiční firmou Temasek, která měla do nadějného startupu nalít okolo půl miliardy, nicméně doposud není známé, zda k tomu došlo, respektive jestli k tomu dojde v aktuálním kole Series D. Jedno je jisté – investoři na technologii rozšířené reality slyší a Magic Leap se z toho snaží vytěžit maximum.
Zisk hromady peněz na dosud nejistý produkt
S čím tedy startup pod hlavičkou Ronyho Abovitze nakonec přijde? Vesměs by se mělo jednat o headset, který má být funkčně podobný Riftu od Oculusu, nicméně mnohem menší. Ten by měl komunikovat s telefonem pomocí specifické externí „krabičky“, jež by uživatel nosil s sebou, a doplňovat reálný svět o virtuální prvky (přesnější využití může zodpovědět youtube kanál startupu).
Vedle data uvedení, které je již sedm let skryté pod rouškou tajemství, je velkou otázkou i cena. Ta se má podle lidí obeznámených s vývojem dle serveru Bloomberg pohybovat v rozmezí 1 500 až 2 000 dolarů, což je výrazně více než u konkurence.