Jeden z prvních českých carsharingů míří do likvidace. Vozy AJO zmizí z ulic Prahy i Brna
Mimořádná valná hromada rozhodla o tom, že AJO carsharing přestane od příštího měsíce poskytovat své služby.
„Dnes zasílám neradostnou zprávu.“ Tak začíná e-mail, který včera rozeslal klientům carsharingové společnosti AJO její šéf Jaromír Klimek. Ve své zprávě uvedl, že firma Klimek Motion, která je provozovatelem AJO carsharing, vstupuje k 1. prosinci do likvidace a své služby tak přestane poskytovat koncem tohoto měsíce. Za důvod označil finanční obtíže a nejisté výhledy do budoucna.
Jaromír Klimek založil AJO v roce 2013, kdy se přeorientoval z podnikání v oblasti jedniček a nul do hmatatelného světa. Původně brněnský startup začal v roce 2016 hledat investici, k čemuž mimo jiné využil i platformu Fundlift, kde z požadovaných tří milionů získal milionů dokonce pět, a to od 201 investorů. Carsharingovou společnost tehdy navíc podpořilo i Jihomoravské inovační centrum, díky čemuž se celkově nabraná částka vyšplhala na sedm milionů korun.
I díky tomu mohla společnost expandovat a po Brně nabídnout své služby také v Praze. Jaromír Klimek tehdy pro Business Info řekl: „V roce 2010 jezdila po českých ulicích celkem čtyři sdílená auta. Nyní je jich kolem 300, přičemž potenciál českého trhu v nejbližších letech je několik tisíc sdílených aut.“
Jenže carsharing u nás cestu růžemi rozhodně vystlanou neměl a nemá. Do černých čísel se podařilo dostat jen některým službám, Škoda musela zaříznout svůj projekt studentských sdílených vozů Uniqway a Anytime oznámilo své stažení z Brna.