Jeden portál vládne všem. Mealio.cz spojilo donáškové služby Uber Eats, Wolt či Dáme jídlo pod jednu střechu
Spojit služby jako Dáme jídlo, Uber Eats, Wolt či Vyzvedni si do jedné aplikace a k tomu připojit podniky, které doposud neměly s rozvozem zkušenosti. Nová platforma Mealio.cz, za jejíž vývojem stojí česko-slovenský technologický startup Trifft, dnes na našem trhu spustila novou službu, ve které přivádí pod jednu střechu všechny známé roznáškové služby i vlastní rozvozy restauračních podniků.
A jde o vstup na trh ve velkém. Již nyní portál nabízí přes 2 500 podniků a podle zkušeností svých tvůrců ze Slovenska, kde služba působí dva týdny, budou v Česku nové restaurace přibývat hodně rychle. Do dalšího víkendu očekávají tvůrci rovnou zdvojnásobení počtu podniků.
„Jsme vlastně taková gastro Heureka.“
„V Česku jsme momentálně nahráli všechny hlavní platformy a na příští týden chystáme další novinky. Samozřejmě záleží i na restauracích a jejich štamgastech, jak rychle si na Mealio najdou cestu. Na Slovensku, kde rozvozové platformy nejsou tolik rozšířené, činí přibližně 50 procent objednávek nové restaurace,“ uvádí šéf Trifftu Jakub Minks.
„Mealio je jednoduchý, ucelený a uživatelsky přívětivý vyhledávač. Lidé naleznou všechny nabídky na jednom místě. Ušetří čas, zároveň pomohou, a ještě se dobře nají. Jsme vlastně taková gastro Heureka,“ přirovnává Minks novou platformu ke známému cenovému srovnávači.
Jednotlivé restaurace mají v rámci Mealia tzv. „karty“, které obsahují informace o tom, přes které služby je jejich roznáška dostupná. Uživatel je tak po výběru podniku přesměrován na konkrétní platformu, jako je například Dáme Jídlo, Uber Eats, Wolt nebo další.
Služba tedy funguje zdarma jako vyhledávač spojující informace pod jednu střechu a zapojení do projektu je bezplatné. Zároveň nejde o dočasný projekt reagující na současnou krizovou situaci, ale o dlouhodobý projekt, který chtějí tvůrci budovat i po uvolnění současných opatření.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsTechnologický startup Trifft, který se obecně specializuje na nástroje pro modifikaci chování zákazníků v retailu či gastru, původně plánoval vstup na český trh o něco později, aktuální pandemie jej však urychlila.
„V důsledku nákazy COVID-19 je většina podniků odkázána pouze na donášku, ale mnoho z nich neví, jak s tím začít. My jsme samozřejmě nadšení z toho, kolik firem se do podpory české gastronomie zapojilo,“ říká sedmatřicetiletý šéf Trifftu. Pomocnou ruku restauracím už nabízí například Nesnězeno a další české projekty.
Do platformy Mealio se může zapojit kdokoliv se zájmem rozvážet či donášet své jídlo zákazníkům domů, tedy i restaurace, které s rozvozem zkušenosti dosud neměly. Samotné Mealio však vlastní rozvoz neposkytuje a ani to do budoucna neplánuje, chce být pouze propojovací platformou. Na řešení nicméně pracuje s partnery, pomocí kterých by firma chtěla možnost rozvozu nabídnout co nejdřív.
Zapojit se mohou i podniky v menších městech, stačí jim jen auto a telefon nebo web, kde lze jídlo objednat. Mealio jim zvládne pomoci s objednávkovým formulářem a pomocí zmiňovaných partnerství v budoucnu i s doručením.
„Pořád zůstává mnoho podniků, které jsou sice otevřené, ale neví, jak v současné době svůj potenciál naplno využít a být vidět. Těm chceme podat pomocnou ruku. Otevíráme možnost i podnikům mimo velká města, která jsou dnes donáškovými platformami dobře pokryta. My je podpoříme ve stejném rozsahu. Nejsme konkurencí, chceme pomoci všem bez rozdílu,“ doplňuje Minks.