JetBrains a pak ti další. Tohle je TOP 30 nejsledovanějších firemních profilů na LinkedInu v Česku
Sociální síť LinkedIn nemusí být jen o jednotlivcích, ale také o značkách. Ve spolupráci s Future Sales přinášíme přehled nejsledovanějších profilů.
O společnosti JetBrains jste možná nikdy neslyšeli, ale ve vývojářském světě jde o důležité jméno. Její globální rozměr a důležitost podtrhuje i to, že má u svého firemního profilu na LinkedInu suverénně nejvíce sledujících ze všech firem, které sídlí v Česku. Profesní sociální síť totiž zdaleka nepoužívají pouze jednotlivci, ale také firmy a značky, pro které může být podobně důležitým nástrojem. Vzhledem k mezinárodnímu přesahu či počtu zákazníků mají převahu ty největší firmy, ale prosazují se i třeba média nebo zájmové organizace.
V české agentuře Future Sales se právě na LinkedIn specializují a dlouhodobě monitorují, co se na něm děje. Zpracovávají data z příspěvků se stamiliony zobrazení a spolupracují s firmami po celém světě. Každý půlrok zároveň vydávají žebříček nejvlivnějších šéfů na českém LinkedInu a také nejsledovanějších firemních profilů. Exkluzivně pro CzechCrunch teď poskytli nejnovější data za druhou polovinu loňského roku. Které firmy a značky jsou tedy nejsledovanější? Na konci článku najdete kompletní seznam.
Jednoznačným vítězem je společnost JetBrains, která píše zajímavý příběh nejen v rámci své působnosti na sociálních sítích. Jde totiž o velkou vývojářskou skupinu, kterou v roce 2000 založili tři Rusové, ale jelikož neměli důvěru v poměry ve své domovině, rozhodli se globální sídlo otevřít v Praze, jak před lety popsal server Lupa.cz. O tom, že jejich vývojářské nástroje využívají skutečně po celém světě, svědčí i výsledky české entity JetBrains. Čistý obrat předloni činil 12,7 miliardy korun při čistém zisku 2,3 miliardy.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Práce s firemní stránkou je na LinkedInu oproti osobním účtům větší oříšek. LinkedIn záměrně podhodnocuje organický dosah příspěvků, aby firmy dotlačil k placené inzerci. Komunikaci firmy na této síti tak nenechávejte jen na firemním profilu a zapojte i osobní účty ambasadorů značky z řad zaměstnanců,“ doporučuje Jan Kyselý, marketingový stratég Future Sales.
Parametry, podle kterých ve Future Sales sestavují žebříček nejsledovanějších firemních profilů na LinkedInu, jsou jednoduché. Vychází z dat Sales Navigatoru, což je interní CRM přímo od LinkedInu, do žebříčku započítávají pouze firmy, které mají na této sociální síti uvedené sídlo v České republice, a data za druhé pololetí loňského roku jsou počítána k 19. prosinci loňského roku. To znamená, že aktuálně již budou mít zmíněné profily pravděpodobně větší počet sledujících.
Níže přinášíme přehled pěti největších firemních profilů na českém LinkedInu s krátkým komentářem. Na konci článku se můžete podívat na kompletní žebříček TOP 30.
JetBrains
Počet sledujících: 309 129
„Naprostý unikát. Tato firma má dle Sales Navigatoru v Česku 154 zaměstnanců. Komunikuje však na globální trh v angličtině a má největší počet sledujících v Česku. Příspěvky se zaměřují především na IT komunitu s krásnou vizuální formou. Nebojí se videí a vše kombinují s vlastním blogem,“ komentuje Jiří Jambor, spoluzakladatel Future Sales.
Škoda Auto
Počet sledujících: 135 921
„Jeden z největších českých zaměstnavatelů předvádí skvělou práci na firemním profilu. Obsah je postaven především na vizuální formě se zaměřením na design automobilů. Vše je komunikováno v angličtině, avšak mnohem menší intenzitou oproti JetBrains,“ komentuje Jiří Jambor.
Forbes Česko
Počet sledujících: 107 282
„První ze zástupců médií. Komunikace je v češtině, což dává smysl s ohledem na cílovou skupinu. Komunikaci opět opírají hodně o vizuální obsah,“ komentuje spoluzakladatel Future Sales.
Zentiva
Počet sledujících: 75 137
„Zentiva drží podobnou frekvenci příspěvků jako Škoda Auto. Opět mají vše v angličtině. Na profilu jsou pravidelně v rámci komunikace vidět přímo zaměstnanci Zentivy,“ komentuje Jiří Jambor.
Moravia
Počet sledujících: 66 981
„Další unikát v TOP 5. Firma má v Česku 151 zaměstnanců dle Sales Navigatoru a na jejím firemním profilu nebyl už přes rok jakýkoliv nový příspěvek. Jedná se o profil s obrovskou základnou sledujících, který je „mrtvý“ kvůli akvizici skupiny RWS Group. Komunikace nyní probíhá právě na profilu RWS Group, která má však dle LinkedInu sídlo mimo Českou republiku,“ komentuje Jiří Jambor.
TOP 30 nejsledovanějších firemních profilů na českém LinkedInu
Data za druhou polovinu roku 2023. Počítáno k 19. prosinci 2023.
Společnost | Počet sledujících | |
---|---|---|
1 | JetBrains | 309 129 |
2 | Škoda Auto | 135 921 |
3 | Forbes Česko | 107 282 |
4 | Zentiva | 75 137 |
5 | Moravia | 66 981 |
6 | Socialbakers (Now Emplifi) | 63 192 |
7 | Česká spořitelna | 56 031 |
8 | CzechCrunch | 49 313 |
9 | People in Need | 49 231 |
10 | Komerční banka | 48 721 |
11 | Avast | 41 302 |
12 | ČEZ | 40 315 |
13 | Alza.cz | 40 231 |
14 | EUSPA | 40 210 |
15 | CTech by Calcalist | 40 187 |
16 | ČNB | 39 653 |
17 | ČSOB | 37 821 |
18 | Rohlik | 36 381 |
19 | Seznam.cz | 34 871 |
20 | PPF Group | 33 674 |
21 | Na volné noze | 33 213 |
22 | Bobcat EMEA | 33 130 |
23 | Make | 32 723 |
24 | Qinshift | 32 287 |
25 | Ministerstvo zahraničí | 31 076 |
26 | Lidl Česká republika | 30 476 |
27 | Dormer Pramet | 29 314 |
28 | Memsource (Phrase) | 29 301 |
29 | Aero Jobs Europe | 28 731 |
30 | Czechitas | 28 652 |