Josef Matějka investoval další miliony korun do českého marketingového nástroje Lafluence

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

josef-matejka-nextech-ventures
0Zobrazit komentáře

Český online nástroj na efektivní influencer marketing Lafluence hlásí další investici od investičního fondu Nextech Ventures, který patří Josefu Matějkovi, zakladateli e-shopu CZC.cz. Ten již dříve do Lafluence investoval, nyní ovšem přidal další miliony korun a zvýšil tak svůj podíl ve firmě. Český startup nové peníze využije mimo jiné k expanzi do zahraničí.

Lafluence je platforma, která vznikla loni v létě a formou online tržiště influencerům zprostředkovává komerční spolupráci s firmami. Projekt založil Peter Varga, který na něj získal investici právě od Josefa Matějky či startupového studia TopMonks, do něhož pro změnu investoval Ondřej Fryc. Matějkův fond Nextech Ventures dosud v mladém startupu držel 10 procent.

lafluence-web

Nová investice, která se podle zjištění CzechCrunche pohybuje ve vyšších jednotkách milionů korun, nicméně Matějkovi zajišťuje nově 15% podíl. Nadpoloviční většinu, 63,2 %, drží v Lafluence zakladatel Peter Varga, 10 % mají TopMonks, shodně po 5,6 % drží Petr Sadílek a Luděk Motyčka a 0,6 % patří Andree Hurychové, majitelce agentury WeDigital.

bohempia_cc1

Přečtěte si takéNový rekord na Hithitu. Na české tenisky z konopí se vybraly téměř 4 miliony korunNový rekord na Hithitu. Na české tenisky z konopí se vybraly téměř 4 miliony korun

Novou investici Lafluence využije jak na další vylepšování svého online tržiště, tak k expanzi na okolní trhy. „Začátkem příštího roku chceme naše působení rozšířit do okolních států,“ říká Varga. Vedle toho půjdou peníze na nové funkce, jako je efektivnější vyhledávání či správa a vyhodnocování dlouhodobých spoluprací s influencery všech velikostí.

„V Lafluence vidíme neskutečný potenciál, který chceme podpořit. Influencer marketing zažívá na západě obrovský boom, teď se připravujeme až ta tlaková vlna přijde k nám a do východní Evropy. Peter Varga má vizi a dokáže ji naplnit. Chystá rozvoj platformy a především vstup na další CEE trhy,“ říká k investici Daniel Hastik z Nextech Ventures.

peter-varga-lafluence

Peter Varga, zakladatel a CEO Lafluence

Na Lafluence je registrováno přes 850 influencerů, kteří si zadali více než 300 marketingových kampaní pro největší české i zahraniční značky. Česká platforma tak rychle roste a od své první investice, která přišla na začátku letošního roku, navýšila své měsíční příjmy na čtyřnásobek. Konkrétní čísla ovšem prozradit nechce.

Český startup Retino na Shoptetu. Nabral 100 e-shopů za 19 minut a ztrojnásobil svůj reklamační byznys

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

retino
0Zobrazit komentáře

Český startup Retino vyvíjí nástroj, který zjednodušuje proces vrácení a reklamace zboží v e-shopech, a to jak pro samotné obchody, tak pro jejich zákazníky. Projekt Petra Boroše nyní udělal důležitý krok pro svůj další rozvoj, když vstoupil na největší českou e-shopovou platformu Shoptet, což Retinu okamžitě významně zvedlo tržby.

Retino s v Shoptetu jen během prvních 19 minut, co byl tento doplněk dostupný, aktivovalo 100 e-shopů a českému startupu se rázem ztrojnásobil byznys. O jeho řešení, které přináší automatizovaný postup ve vyřizování vratek a reklamací různého zboží, mají e-shopy zájem. Díky Retinu získají jednotné rozhraní pro komunikaci a služby, což celou reklamaci zjednodušuje a e-shopům šetří až 60 procent času.

Na trhu je Retino od letošního jara, přičemž loni bylo vybráno do osmého akceleračního kola nejstaršího středoevropského akcelerátoru StartupYard. Od té doby zpracovalo tisíce případů vratek a reklamací a vstup na Shoptet nyní veškerá čísla několikanásobně zvětšil. Jak nám prozradil zakladatel projektu Petr Boroš (na úvodní fotce vlevo), počet zpracovaných objednávek se díky e-shopové platformě zvýšil z 500 tisíc na 1,7 milionu a tržby se sice stále pohybují v tisících eur, ale již nikoliv měsíčně, ale týdně.

retino-shoptet1

Integrace Retina v Shoptetu

„Vstoupili jsme do druhé fáze a posouváme náš distribuční model. Během několika dní se náš byznys ztrojnásobil,“ říká Petr Boroš, který se na Shoptetu rozhodně nechce zastavit. Dalším cílem je expanze na podobné zahraniční platformy, jako je například Magento, k čemuž má dopomoci i nová investice. Pro nový kapitál si Retino v následujících měsících půjde na investiční crowdfundingovou platformu Crowdberry, kde plánuje vybrat 500 tisíc eur (téměř 13 milionů korun).

petr-kovacik-skrz.cz

Přečtěte si takéNejvětší český slevový vyhledávač Skrz.cz poprvé expanduje. V Polsku spustil SortadoNejvětší český slevový vyhledávač Skrz.cz poprvé expanduje. V Polsku spustil Sortado

Světové e-shopové platformy by pro Retino představovaly další významný krok kupředu, jelikož jsou o jeden až dva řády vyšší než například Shoptet, který aktivně využívá přes 15 tisíc e-shopů z celkového počtu 42 tisíc, kolik jich je v Česku.

retino-tym

Foto: Retino

Český startup Retino, vlevo zakladatel Petr Boroš