Josef Matějka investoval další miliony korun do českého marketingového nástroje Lafluence

josef-matejka-nextech-ventures

Český online nástroj na efektivní influencer marketing Lafluence hlásí další investici od investičního fondu Nextech Ventures, který patří Josefu Matějkovi, zakladateli e-shopu CZC.cz. Ten již dříve do Lafluence investoval, nyní ovšem přidal další miliony korun a zvýšil tak svůj podíl ve firmě. Český startup nové peníze využije mimo jiné k expanzi do zahraničí.

Lafluence je platforma, která vznikla loni v létě a formou online tržiště influencerům zprostředkovává komerční spolupráci s firmami. Projekt založil Peter Varga, který na něj získal investici právě od Josefa Matějky či startupového studia TopMonks, do něhož pro změnu investoval Ondřej Fryc. Matějkův fond Nextech Ventures dosud v mladém startupu držel 10 procent.

lafluence-web

Nová investice, která se podle zjištění CzechCrunche pohybuje ve vyšších jednotkách milionů korun, nicméně Matějkovi zajišťuje nově 15% podíl. Nadpoloviční většinu, 63,2 %, drží v Lafluence zakladatel Peter Varga, 10 % mají TopMonks, shodně po 5,6 % drží Petr Sadílek a Luděk Motyčka a 0,6 % patří Andree Hurychové, majitelce agentury WeDigital.

bohempia_cc1

Přečtěte si takéNový rekord na Hithitu. Na české tenisky z konopí se vybraly téměř 4 miliony korun

Novou investici Lafluence využije jak na další vylepšování svého online tržiště, tak k expanzi na okolní trhy. „Začátkem příštího roku chceme naše působení rozšířit do okolních států,“ říká Varga. Vedle toho půjdou peníze na nové funkce, jako je efektivnější vyhledávání či správa a vyhodnocování dlouhodobých spoluprací s influencery všech velikostí.

„V Lafluence vidíme neskutečný potenciál, který chceme podpořit. Influencer marketing zažívá na západě obrovský boom, teď se připravujeme až ta tlaková vlna přijde k nám a do východní Evropy. Peter Varga má vizi a dokáže ji naplnit. Chystá rozvoj platformy a především vstup na další CEE trhy,“ říká k investici Daniel Hastik z Nextech Ventures.

peter-varga-lafluence

Peter Varga, zakladatel a CEO Lafluence

Na Lafluence je registrováno přes 850 influencerů, kteří si zadali více než 300 marketingových kampaní pro největší české i zahraniční značky. Česká platforma tak rychle roste a od své první investice, která přišla na začátku letošního roku, navýšila své měsíční příjmy na čtyřnásobek. Konkrétní čísla ovšem prozradit nechce.

Ondřej Holzman

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.