Jsou mu jen dva roky, ale mezi klienty má Disney, Nike či Metu. Pomáhá jim s firemní kulturou
Startup CultureBoard po vstupu na trh rychle oslovil největší globální značky. Od investorů teď získává dalších 10 milionů korun.
I když vznikl teprve dva roky zpátky, nástroje od slovensko-českého CultureBoardu využívají i největší globální značky včetně Amazonu, Microsoftu, Spotify nebo přímo Harvardské univerzity. V jednoduchosti je přitom síla. Ve svých produktech startup využívá memy a gify a zjednodušuje komunikaci v reálném čase, čímž pomáhá zlepšovat firemní kulturu. A slyší na to také investoři, kteří mu poslali dalších deset milionů korun. Přinášíme souhrn nejdůležitějších informací.
Startup: CultureBoard (oficiální název Good Vibes Software)
Kdo, kolik a v jakém kole investuje: Slovenská společnost Vision Ventures posílá 400 tisíc eur (10 milionů korun) jako navazující částku k takzvanému pre-seed kolu z loňska, kdy tento fond investoval 200 tisíc eur (pět milionů korun).
Kolik již startup získal celkem: Dohromady jde o 900 tisíc eur (skoro 23 milionů korun), které kromě Vision Ventures v průběhu času poskytl partner Presto Ventures Vojta Roček, Jinej Fond Jiřího Hlavenky a Jana Slámy a Klára Losert ze startupu Talkbase.
Co startup dělá: Vyvíjí soubor modulů pro HR manažery s cílem zlepšovat firemní kulturu. Nahrazuje při tom několik různých nástrojů, které firmy běžně používají.
Jak CultureBoard funguje: Aktuálně nabízí tři moduly. SurveyMeme do firemních dotazníků přidává zábavu v podobě gifů a meme obrázků. KudosLink slouží jako virtuální nástěnka, na niž mohou lidé připínat vzkazy, memy či vtipné obrázky. FeedBeo pak umožňuje pokládání otázek a průzkumů v reálném čase, například během firemních meetingů.
„Aktuálně je FeedBeo nejrychleji rostoucím modulem, po půl roce od spuštění předběhl čísla předchozích dvou dohromady,“ pochvaluje si zakladatel Peter Paluš. Čtvrtým modulem pak má být „kopilot“ založený na umělé inteligenci, který team leaderům pomůže zvládat problémy spojené s vedením lidí jako sledování meetingu, poskytování zpětné vazby a podobně.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsKde působí: CultureBoard se označuje jako slovensko-český startup s hlavním sídlem v Bratislavě, působí ale na celém světě se zaměřením na západní trhy. Na Slovensku a v Česku má po deseti klientech, celosvětově pak deset tisíc. Mezi své reference řadí i globální značky jako Disney, Nike, Amazon, Microsoft, Metu, Spotify, Wells Fargo či Harvardskou univerzitu.
„Výhodou našeho produktu je, že je geograficky i oborově agnostický a nemá právní omezení jako jiné HR nástroje, protože se zaměřujeme na firemní kulturu, a ne operativně náročné oblasti jako výplaty a smlouvy,“ komentuje Paluš.
Zakladatelé: Peter Paluš, jenž po univerzitě založil svou první SaaS firmu Feedbacker, která funguje s nulovým týmem (jde prý o stoprocentně samoobslužný produkt) a využívá ji ESET, Metro či O2. Druhým zakladatelem je Miroslav Mihálik, který už jako dvaadvacetiletý působil jako technologický ředitel společnosti Implemento.
Jak je startup velký: Své tržby zatím nezveřejňuje, v jeho týmu je ale pět lidí a jako důležité metriky označuje počet takzvaných account owners, kterých je přes deset tisíc. Celkem je v těchto firmách 80 tisíc koncových uživatelů.
Jaký je potenciál: „Potenciál je narůst na sto tisíc firem a mít přes milion koncových uživatelů. Firma se může stát akvizičním terčem pro velké hráče z HR oblasti, aby si doplnili chybějící kousek do skládačky produktů,“ věří Paluš.
Na co startup plánuje využít investici: Budování produktu, dokončení platformy, vývoj nových modulů a navyšování salesu a marketingu.
Vše o startupových investicích
- Co se aktuálně děje? Všechno důležité dění přehledně jednou měsíčně ve startupovém newsletteru.
- Kdo již investici získal? Všechny investice posledních let najdete v databázi (CC+).
- Co se děje na trhu? Hlubší vhled a analýzy dat za uplynulý rok přináší projekt CC25: Startupové Česko.
- A kdo vůbec investuje? Více než stovka zástupců investorů a fondů v komplexní databázi (CC+).