Klimchi otevírá svoji vůbec první prodejnu. Sklo z Barbie je k dostání na Václavském náměstí
Ručně foukané sklo pod značkou Klimchi dobývá svět, nově také z prodejny v někdejším Grand Hotelu Evropa. Příští obchod má být v Londýně.
Za pět let své existence dováží do 80 zemí, uspěla v Hollywoodu, a to dokonce v nejočekávanějším filmu roku 2023, a teď otevírá svou vůbec první prodejnu. Značka českého skla Klimchi ji otevřela v Praze na jedné z nejlepších adres.
Společnost, která českým ručně foukaným sklem dobývá svět, se usadila rovnou na Václavském náměstí, v někdejším Grand Hotelu Evropa, který se minulý týden otevřel pod luxusní značkou Marriottu W Hotels. Společnost doufá, že luxusní prodejna v secesním skvostu v centru Prahy bude dobrým strategickým bodem celé značky.
„Je to zatím největší milník v historii značky. Tento rok je pro nás klíčový, protože nám umožní nabídnout našim zákazníkům přímý kontakt s naším světem skla a prohloubit jejich zážitek s našimi produkty,“ říká k tomu zakladatel Klimchi Lukáš Klimčák. Prodejna má samostatný vstup jak z náměstí, tak i ze samotného hotelu W Prague.
V obchodě lidé najdou to nejlepší, co značka na trhu nabízí. Je to například kolekce Royal Marika, Felicity, Linea či Monochrome, prim ale v prodejně tvoří patrně nejznámější kolekce značky – Hobnail. Ta se – jak jinak než v růžové barvě – objevila ve filmu Barbie. Zákazníci tu mohou pořídit vázy, sklenice, džbánky, půllitry, mísy či karafy. V prodejně jsou ale k dostání také svíčky a dvě speciální edice ručně foukaných vánočních ozdob, které navrhl designér František Jungvirt, který s Klimchi spolupracuje už od svých studií.
Jungvirt se pak společně s architektkou Sarah Myslíkovou podílel i na podobě prodejny. Ta je komornější, plochu se v ní ale podařilo využít důsledně. Výloha prostoru volně přechází do interiéru, kterému dominují zakulacené police až ke stropu. Obchod je v béžové barvě, která dává vyniknout barevnému sklu, ta je pak doplněná o zlaté detaily.
Na ručně foukané sklo je každopádně ve W Prague možné narazit také uvnitř hotelu. Ten jej využívá pro svůj Le Petit Beefbar v historickém Grand Café, prostor W Lounge v nové části hotelu, která je přistavěná ve dvoře, a také v hotelovém baru Minus One. Hosté na sklo narazí také v hotelových pokojích. To všechno souvisí s předsevzetím podporovat lokální značky.
„Klimchi letos slaví pět let dynamického vývoje a několika klíčových momentů, které nás výrazně formovaly. Značku jsem založil v roce 2019 ještě z Londýna a hned přijel do rodinné sklárny v Kamenickém Šenově, kde jsme začali prakticky od nuly, bez externího financování,“ vzpomíná Klimčák na svoje začátky.