Kofola vrací na trh nápoje v zálohovaných skleněných lahvích. Do projektu se zapojuje i Rohlík
Do zálohovaného skla začne Kofola stáčet mimo svého stejnojmenného nápoje také Vineu a Rajec. Nápoje ve skle budou zatím dostupné v Tescu a na Rohlíku.
Rajec, Vineu a samozřejmě i Kofolu si bude možné opět vychutnat ze zálohovaného skla. Výrobce oblíbených nápojů, společnost Kofola ČeskoSlovensko, se totiž vrací k prodeji svých vybraných produktů ve znovupoužitelných skleněných lahvích. Jeho snahou je vytvořit komplexní cirkulární systém, který přispěje k větší šetrnosti vůči přírodě i snížení uhlíkové stopy firmy.
Návrat zálohovaného skla je součástí projektu pod názvem Cirkulka, do kterého měla Kofola investovat přes třicet milionů korun. Záměr dostat nápoje na trh ve skle oznámila společnost již v polovině minulého roku s tím, že produkty ve skle budou zaváděny postupně. Nyní je tak bude možné zakoupit v obchodech řetězce Tesco a také se objevily v nabídce online supermarketu Rohlik.cz.
„Z odborných analýz, které jsme si nechali zpracovat, vyplývá, že vratné obaly jsou jedním z nejlepších řešení ve vztahu k přírodě,“ uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras. Ten zároveň dodal, že projekt startuje právě na Kofole, Vinee a vodě Rajec z toho důvodu, že tyto nápoje mají potenciál změnit spotřební chování zákazníků.
Ti své oblíbené nápoje naleznou v odolné láhvi, kterou zdobí jen drobná papírová etiketa a hliníkový uzávěr. Právě na vývoj obalu měla padnout největší část z oněch investovaných třiceti milionů. Použity však byly mimo jiné i na vývoj modulárních přepravek z recyklovaného materiálu, které se dají vzájemně spojovat a unesou šest či dvanáct lahví.
Prázdné lahve spolu s přepravkami je možné vracet na místech výkupu lahví či kurýrům Rohlíku. Podle provedených propočtů by mělo lahvi stačit osm cyklů, aby se jejich uhlíková stopa při jednotné teoretické vzdálenosti vyrovnala dopadu jednorázových „petek“.
„Běžná životnost skleněných vratných lahví je přitom mnohonásobně vyšší. Cirkulka má přínos také v rámci takzvané reverzní logistiky, kdy se kamiony nevracejí z obchodních řetězců nebo jejich distribučních center zpět do závodu prázdné,“ uvádí Kofola s tím, že výše zálohy na skleněnou lahev činí osm korun a na přepravku padesát korun.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsCirkulkou však Kofola nekončí. Jeden z nejvýraznějších výrobců nápojů ve střední Evropě, kterému se také v loňském roce podařilo dosáhnout miliardového výdělku, má v úmyslu realizovat v budoucnu více udržitelných projektů. Ekologičtější přístup by tak již brzy mohl potkat i další značky, které pod skupinu patří.
Jmenovitě jde o Korunní, Ondrášovku, Kláštornou Kalcii, Jupí, Semtex, síť freshbarů UGO, bylinné přípravky Leros, ale i slovinskou společnost Radenska a chorvatského výrobce minerálních vod Studenac. Celkem má společnost v Evropě jedenáct závodů, ve kterých zaměstnává přibližně dva tisíce zaměstnanců. V Česku je možné v zálohovaném skle nakupovat také minerální vody Mattoni.
S přispěním ČTK.