Konec dlouhého čtení pracovních zpráv. Slack zapojil ChatGPT, které shrne porady a odpoví kolegům
Textový generátor od firmy OpenAI je v komunikační aplikaci Slack zatím dostupný skrz čekací listinu. Navrhne odpověď na zprávu nebo pomůže s rešerší.
Firmy pokračují v závodech o zavádění prvků umělé inteligence do svých služeb. ChatGPT, textový generátor od společnosti OpenAI, už do svého internetového vyhledávače Bing přidal Microsoft, podobný program, zatím ne dostupný veřejně, oznámil i současný nejoblíbenější vyhledávač Google. Nově ChatGPT začala využívat oblíbená platforma pro týmovou komunikaci Slack americké společnosti Salesforce. Umělá inteligence shrne dlouhou poradu nebo navrhne odpověď na zprávy od kolegů.
Ať u vás v práci používáte Slack, nebo jinou podobnou službu, možná to znáte. Musíte si na chvíli odskočit od notebooku. Po návratu znovu otevřete počítač a zjistíte, že tam na vás čeká spousta nových zpráv od kolegů, kteří řeší nějaký aktuální problém.
Dnes vám nezbývá nic jiného, než si postupně konverzaci v daném vlákně pročíst a tím zjistit, jestli a jak se vás to týká, případně co že to máte udělat. Textový generátor ChatGPT, který ve Slacku zatím najde omezený počet pracovních týmů po zapsání na čekací listinu, konverzaci projde za vás a krátce shrne, o co jde, abyste mohli efektivněji reagovat.
To ale není jediná situace, při které se v nové verzi Slacku se známým textovým generátorem od OpenAI setkáte. Přímo v aplikaci vám totiž pomůže s rešerší při řešení různých problémů nebo s vymýšlením nového projektu. Jak přesně bude moct uživatel v takovém případě s programem komunikovat, zatím není jasné. Z fotografie prostředí nového Slacku níže to vypadá, že bude v aplikaci dostupný v podobě takzvaného bota, tedy dodatečného softwaru, se kterým uživatelé budou moci konverzovat stejně, jako když posílají soukromou zprávu svým kolegům.