Křišťálové Lupě 2015 dominoval miliardový startup Skypicker a internetová televize DVTV

0Zobrazit komentáře

Letos se konal jubilejní desátý ročník cen českého internetu s názvem Křišťálová Lupa, kterou pořádá server Lupa.cz a která je pravděpodobně jednou z nejprestižnějších událostí s oceněním u nás. Tento rok se kromě již klasického prvního místa v kategorii zpravodajského portálu, který ovládlo opět iDNES.cz, ale objevilo několik překvapivých novinek.

Předně, na plné čáře vítězila internetová televize DVTV, za kterou stojí nezávislí novináři Daniela Drtinová a Martin Veselovský, který mimo jiné získal cenu i za osobnost roku, těsně před Jankem Rubešem z Praha vs. prachy nebo Honzou Řežábem ze Socialbakers. DVTV v letošním ročníku získala ocenění za projekt roku a cenu popularity. Novinkou byla také poprvé kategorie, ve které mohli vyhrávat youtubeři a blogeři nebo datadriven projekty.

startovac

Přečtěte si takéPopulární internetová televize DVTV na portálu Startovač.cz vybrala přes 2 miliony KčPopulární internetová televize DVTV na portálu Startovač.cz vybrala přes 2 miliony Kč

Za globální projekty českých tvůrců a datadriven projekt získal ocenění miliardový startup Skypicker, který založil Oliver Dlouhý, v těsném závěsu pak následovaly Cenová mapa nebo Twisto. Naopak mezi nejlepší blogery a youtubery se zařadil kousek s názvem Kafe a cigárko od herečky Marie Doležalové nebo na čtvrtém místě usazení ViralBrothers.

Kompletní výsledky ankety:

Hodnocení odborné poroty:

  • Anticena: Chaps a jeho blokace otevřených dat
  • Data driven projekt: Skypicker
  • E-commerce inspirace: Pilulka.cz
  • Globální projekty českých tvůrců: Skypicker
  • Marketingová inspirace: Utubering
  • Obsahová inspirace: Praha vs. prachy
  • Osobnost roku: Martin Veselovský
  • Projekt roku: DVTV
  • Veřejně prospěšná služba: Paměťnároda.cz

Hlasování veřejnosti:

  • Cena popularity: DVTV
  • Internetové obchodování: Heureka.cz
  • Nástroje a služby: ČSFD
  • One (wo)man show: Kafe a cigárko
  • Zájmové weby: Edna
  • Zpravodajství: iDNES.cz

Kompletní report a další informace můžete najít přímo na serveru Lupa.cz.

Tahle novinka od Facebooku by mohla, v případě úspěchu, zlikvidovat crowdfunding servery

Michal BenatzkyMichal Benatzky

fbfundraise
0Zobrazit komentáře

Před přibližně dvěma měsíci vytvořil Facebook nové oddělení, které by se mělo věnovat veřejně prospěšné oblasti. Tým nazvaný Social Good dostal na starost zejména neziskové a charitativní organizace, kterým by měl pomoci se více zviditelnit. V oddělení očividně nezaháleli, a tak byla včera pro Facebook představena nová funkce, určená právě pro neziskové organizace.

Facebookové stránky těchto neziskovek totiž budou moci nově vybírat finanční prostředky pro potřebné, přímo prostřednictvím největší sociální sítě světa. Tento krok tak usnadní celé miliardě uživatelů denně jednoduše přispět několika dolary na libovolný charitativní projekt.

onlinefitness

Přečtěte si takéČeský fitness startup nabízí lekce s trenéry online a chystá se na expanzi za hraniceČeský fitness startup nabízí lekce s trenéry online a chystá se na expanzi za hranice

Stránky vytvořené za účelem vybírání peněz se budou jmenovat Fundraisers, což se dá vyložit jako dobročinnost. Formát Fundraisers bude velmi podobný klasickým facebookovým stránkám – místo určené pro reklamu však nahradí „donate“ tlačítko. V současné době už novou funkci používá Světový fond na ochranu přírody, Mercy Corps a Národní společnost pro roztroušenou sklerózu. Během svátků by mělo přibýt dalších 37 organizací včetně UNICEF a water.org.

Z vybraných peněz si však svůj díl ukrojí i Facebook, od roku 2016 by totiž byla být nová funkce zpoplatněna, aby bylo možné pokrýt inkrementální náklady. Organizace tak budou pravděpodobně nuceny platit procentní provizi, dodává Mashable. Facebook začal s experimenty s výběrem peněz už i v minulých letech, kdy tímto způsobem vybíral peníze na pomoc obětem zemětřesení a dalších nepříjemných událostí.

fundraiser

Foto: Facebook