Ledově bílý styl s puncem Itálie. Vespa uvádí nový skútr, který navrhla s Justinem Bieberem

Nový model skútru Vespa Sprint láká na monochromatický design. Předobjednávky se spouští již 20. dubna.

Filip HouskaFilip Houska

vespaxbieber_1

Foto: Vespa

Kanadský zpěvák Justin Bieber se skútrem Vespa, který navrhl

0Zobrazit komentáře

Poprvé ji osedlal v Paříži nebo Londýně – sám přesně neví. Čím si je ale jistý, je vášeň, která po projetí na kultovním skútru Vespa v jeho těle vzplanula. Slavný kanadský zpěvák Justin Bieber teď s jejím výrobcem navrhl speciální edici v ledově bílé barvě s monochromatickým vzhledem, která pomalu přijíždí do prodeje. Dostupná má být také v Česku.

Vespu nejspíš není třeba blíže popisovat. Pokud jde o segment městských skútrů, mají v něm modely jako Primavera, Sprint nebo GTS svá klíčová a historická místa. Ne nadarmo se říká, že Vespa není jen dopravním prostředkem, ale životním stylem těch, kdo milují italský minimalistický styl v kombinaci s rychlou mobilitou.

Výrobce těchto skútrů, toskánská společnost Piaggio, to samozřejmě moc dobře ví, a proto se fanouškům snaží nabízet i takové modely, které jsou netradiční a liší se od zavedených variant. Jde na to přes kreativní spolupráce se světovými osobnostmi, mezi kterými nechybí Giorgio Armani, Christian Dior nebo designér Sean Wotherspoon. A nyní přidává další slavné jméno.

Svůj vlastní model získává i Justin Bieber, jeden z nejznámějších popových zpěváků současnosti. Ten s italskou firmou navrhl nový vzhled verze Sprint, který je monochromatický a zaujme převážně milovníky jednoduchých designových linií. Skoro by se dalo říct, že jde o čistý minimalismus, na druhou stranu má novinka přece jen pár detailů, které vystupují z řady.

bieberxvespa1

Foto: Vespa

Vespa Sprint, kterou spolu s firmou navrhl Justin Bieber

Na bočních stranách skútru jsou totiž viditelné jemně tónované plameny, které mají podle zpěvákových slov „ztělesnit kreativitu, živost a energii“. Přes plameny v zadní části je pak napsáno Justin Bieber, přičemž odlišně provedené od běžných modelů Vespy jsou ráfky u dvanáctipalcových kol. Kostra skútru jako taková se ale nezměnila, a proto je jasně (i z dálky) rozpoznatelné, že jde o takzvanou italskou vosu.

„Poprvé jsem jel na Vespě někde v Evropě, nejspíš v Londýně nebo v Paříži. Pamatuji si, že jsem viděl Vespu a řekl jsem si, že se chci na takové projet. A skvěle jsem se bavil, když mi vítr proudil ve vlasech. Byla to svoboda a zábava,“ zmínil Justin Bieber, který se sice proslavil především jako zpěvák (a jmenovitě hitem Baby), ale teď proniká například i do módy – třeba s vlastní značkou Drew House se žlutým smajlíkem v logu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Zbylé funkční prvky nové Vespy zůstávají vesměs stejné jako u původního modelu – má totožná kompaktní řídítka s evokativním obdélníkovým světlometem vepředu a barevným multifunkčním TFT displejem, který podporuje i funkce chytrého telefonu. Součástí je také LED osvětlení, prostor pro helmu pod sedadlem či přihrádka na drobnosti před koleny.

Zatím není jisté, kdy přesně bude novinka dostupná a kolik bude stát, nicméně předobjednávky pro český trh mají být spuštěny ve středu 20. dubna. K nám dojede s klasickým motorem (nikoliv v elektrické verzi, jež pro Vespu také není cizí) o objemu 125 cm3 s automatickou převodovkou, takže ji budou moci řídit i lidé s řidičským průkazem typu B.

bieberxvespa

Foto: Vespa

Justin Bieber na skútru

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Neoddávejme se pouze elektromobilitě. Prohloubíme tím závislost na Číně, varuje šéf BMW

Oliver Zipse upozorňuje, že bez spalovacích motorů se může zpomalit dekarbonizace a prohloubit závislost na několika málo dodavatelích.

bmw-oliver-zipse2

Foto: BMW

Oliver Zipse, šéf automobilky BMW

0Zobrazit komentáře

Čím dál více automobilek se zavazuje k úplnému zastavení výroby modelů se spalovacím motorem a přechodu k čisté elektromobilitě. Před slepým následováním trendu však varuje šéf BMW BMW bmw-logoBMW je německá automobilka původně se specializující na výrobu leteckých motorů. Dnes… 1916Mnichov (Německo)Franz Josef Popp Oliver Zipse (CEO) Více informací Oliver Zipse, podle kterého tato strategie povede k přílišné závislosti na několika málo zemích, přestože poptávka po klasických spalovacích motorech stále je.

„Když se podíváme na vycházející technologie i tlak na elektromobily, musíme si dát pozor, protože zároveň zvyšují závislost na velmi malém počtu zemí,“ řekl Zipse pro agenturu Reuters s tím, že největším hráčem mezi těmito zeměmi je Čína.

Právě na elektromobilitu Elektromobilita elektromobilita_logoTrend, která startuje novou éru naší dopravy, jež bude postupem času pronikat… Více informací Čína sází ve velkém, což se týká jak produkce a podpory prodeje elektroaut, tak výroby dílů dodávaných automobilkám po celém světě. Ty jsou závislé na čínských dodávkách čipů či baterií a materiálů potřebných k výrobě. Čína je specialistou také na zpracování kovů, jakými jsou například slitiny hliníků, jež tvoří kostry vozů.

Zipsovo poselství bylo směřováno k automobilkám, jako je Volvo (mimochodem vlastněné čínskou Geely), ale i mnoha dalším, mezi kterými nechybí například Jaguar, Peugeot, Alfa Romeo nebo Audi. Většina z nich přitom dělá vše proto, aby tyto cíle naplnila k roku 2030 – některé firmy dokonce i dříve.

bmw-oliver-zipse1

Foto: BMW

BMW i3, jeden z prvních čistých elektromobilů na trhu

Zipse však varuje, že tento krok bude chybou. Zdůrazňuje, že je důležité na trhu zanechat vozy se spalovacím motorem, a to především takové, které budou mít nízkou spotřebu paliva, což je podle něj důležité jak z hlediska zisků, tak životního prostředí. Proti kompletnímu zákazu používání spalovacích vozidel argumentuje mezerami v dobíjecí infrastruktuře i vysokou cenou elektromobilů. A neopomněl zmínit ani rostoucí ceny energií a materiálů. „Teď zažíváme jejich vrchol. Možná na něm nezůstanou, ale nevrátí se k dřívějším cenám,“ řekl Zipse

Ten, kdo podle něj nebude mít z různých důvodu na nákup nového elektromobilu, bude nucen jezdit ve starých spalovacích vozech – a nadále zatápět životnímu prostředí. „Pokud nebudete prodávat spalovací motory vy, udělá to někdo jiný,“ řekl šéf automobilky, která díky modelu i3 patří k průkopníkům elektromobility.

Rozhodnutí evropských automobilek přesedlat pouze na výrobu elektroaut je ovšem zčásti ovlivněno tlakem, který je na ně vyvíjen Evropskou unií. Ta má v úmyslu dosáhnout v polovině tohoto století klimatické neutrality, na čemž by právě masivní zavedení elektromobilů mělo mít svůj podíl. Evropská komise proto již v minulém roce přišla s návrhem, aby byl prodej nových aut na benzínový či dieselový pohon prakticky vyloučen.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Tento návrh probudil vášnivé diskuze a otázky, zda je vůbec možné vydat se i jinou cestou. Na určité alternativě momentálně pracuje Porsche, které v Chile buduje továrnu na produkci uhlíkově nezávadného syntetického paliva, kterého chce letos vyprodukovat na 130 tisíc litrů. Ty však prozatím poslouží pouze pro účely motorsportu.

Další alternativou je vodík, o kterém se po ruském vpádu na Ukrajinu Ukrajina ua-flagZprávy, které se týkají válečného dění na Ukrajině po vpádu ruských vojsk… 24. února 2022Pale Fire Capital, Seznam.cz, Alza.cz, Rohlik.cz, Livesport, SatoshiLabs, FTMO, Česká spořitelnaDonio.cz, Darujme.cz, Člověk v tísni, Uprchlíci vítejte Více informací začalo hovořit daleko intenzivněji. Že by to mohl být právě sektor dopravy, co vodík v Česku ovlivní jako první, zaznělo i na nedávné konferenci českých a německých expertů na vodík.

Hledání alternativ k elektromobilitě však bude náročným úkolem, jenže to samé platí i pro celkové vymýcení konvenčních pohonů z evropských silnic. S návrhem Evropské komise nesouhlasí řada důležitých subjektů, mezi které patří i některé globální automobilky. A bez jejich přispění se bude Evropa zbavovat spalovacích motorů obtížně.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Grandhotel Evropa jako W Prague

Přečtěte si takéPražský hotel láká běžné lidi na snídaně, kuchařku Chili a home officeNa home office do pětihvězdičkového hotelu? Klidně, W Prague láká běžné lidi na snídaně i kuchařku Chili

S přispěním ČTK.