Lehká proměna tváře, razantní změna charakteru. Mercedes odhalil nové elektrické GLC

Mercedes se rozhodl vydat cestou elektrifikace. Nové GLC tak bude dostupné pouze coby mild či plug-in hybrid.

glc3

Foto: Mercedes-Benz

Nová generace modelu GLC

Elektrifikace zajímá i Mercedes, jak je patrné na stále se rozšiřující elektrické rodině EQ. Přesto v Německu nezapomínají ani na své tradičně konvenční modely, jako je crossover GLC. Ten se dočkal nové generace, která přináší jen nepatrné optické změny, ovšem razantní technickou evoluci, která jde vstříc elektrickým trendům.

GLC patří mezi nejprodávanější modely Mercedesu. Za tuto službu se mu ve Stuttgartu odvděčili novou generací. Ta po designové stránce přiostřila, ovšem stále se jedná o onen mohutný a dynamicky působící vůz. Jemnou proměnou si prošly světlomety, některé z nasávacích otvorů, přední mřížka a ve výsledku i celkové proporce vozu.

Ten je oproti předchozí generaci delší jen o pár desítek milimetrů a také nepatrně nižší. Lehce se prodloužil i rozvor a rozchod kol, jinak si však vůz drží stále stejnou posturu. Ta by měla nabízet koeficient odporu vzduchu Cd 0,29, což není vůbec špatná hodnota na automobil, jehož objem zavazadlového prostoru činí až 600 litrů.

Interiér novinky si ale prošel razantnější proměnou. Na přepracované palubní desce, která našla inspiraci u vrcholné třídy S, se usadil digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce (přes 31 centimetrů), kterému sekunduje druhá, vertikálně orientovaná obrazovka infotainmentu o velikosti 11,9 palce (zhruba 30 centimetrů).

glc6

Foto: Mercedes-Benz

Design novinky si prošel jen jemnou proměnou

To vůbec nejzajímavější se však u nového GLC ukrývá pod kapotou. Mercedes se totiž rozhodl přiblížit tento model elektrické budoucnosti, a proto bude k dispozici ve třech mild-hybridních a třech plug-in hybridních verzích.

Kdo preferuje zážehovou jednotku, může vybírat z mild-hybridních verzí o výkonu 150 kW a 190 kW. Případně sáhnout po plug-in hybridu o výkonu 230 kW a 280 kW.

V případě vznětových motorů je k dispozici mild-hybrid o výkonu 145 kW a plug-in hybrid o výkonu 245 kW. Navíc by časem měla být k dispozici také nadupaná AMG verze.

Plug-in hybridní varianty slibují dojezd čistě na elektřinu přes 100 kilometrů a spotřebu pohybující se okolo 1 litru na 100 kilometrů, pokud bude baterie dostatečně nabitá, aby mohla elektřina asistovat konvenční pohonné jednotce.

Vzhledem k tomu, že mild-hybridy a plug-in hybridy výčet pohodných jednotek nového GLC končí, dává Mercedes jasný signál, jakým směrem se bude se svými tradičními modely vydávat.

glc8

Foto: Mercedes-Benz

Přepracovaný design interiéru GLC

Vojtěch Sedláček

Fanoušek všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

Fanoušek všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.