Lepší svět pro drůbež chtějí také velcí hráči. Rychlokuřata odmítla Bageterie Boulevard i IKEA
Brojlerová kuřata produkovaná rychlovýkrmem žijí asi 35 dní. Život to pěkný není. Ač je to zákonné, přibývá těch, kteří podobnou praxi odmítají.
Před lety nikoho nenapadlo, že by se mohla vejce od slepic v klecových chovech stát minulostí. Teď se k němu zavázaly nejen obchodní řetězce a zákon k omezení takových chovů chystá Česko i Evropská unie. Byť to boj zcela ještě vyhraný není, už to je pokrok. Nyní aktivisté rozjeli kampaň proti chovu rychlokuřat. A začínají se přidávat i velcí hráči.
Tělo rychlokuřat vyroste tak rychle, že ho neunesou vlastní nohy. Všiml si toho například i fast food Bageterie Boulevard nebo švédský nábytkový gigant IKEA. Podle Spolku Obránci zvířat se populární prodejce baget zavázal k tomu, že ukončí prodej výrobků obsahujících maso z rychle rostoucích plemen kuřat.
„Výjimečný chuťový zážitek, který nabízíme našim zákazníkům, není jediné, na čem nám záleží. Životní podmínky a dobré zacházení se zvířaty jsou pro naší společnost důležitou hodnotou,“ uvedla tisková mluvčí Bageterie Boulevard Martina Hájková.
Bageterie Boulevard se rozhodla připojit k iniciativě European Chicken Commitment, která stanovuje například vyšší standardy pro chov. Mezi nimi jsou daná i povolená plemena, závazek mimo jiné udává, kolik by kuřata v chovech měla mít prostoru. Závazek má být naplňován od roku 2026.
Mezi prvními, kdo se k závazku, který rychlokuřata odmítá, postavil, byly lokální řetězce Konzum v Ústí nad Orlicí a Jednota České Budějovice, která zastřešuje značky Trefa a Terno. Obchody spadají pod společnost COOP.
Teď ale na seznam přibývají jména s celorepublikovým dosahem. Obránci zvířat zveřejnili seznam několika firem, které se rozhodly pro to samé. „Víte, které logo mi dělá největší radost? To žluté, které patří Bageterii Boulevard. Jde totiž o třetí největší fast food v Česku,“ uvádí koordinátor kampaně k rychlokuřatům Radim Trojan.