Live

zobrazit nejnovější

27. 5. 2024 17:48

Rychlá zpráva

Brněnská Authentica Fulfillment rozšiřuje řady klientů, ve skladu má Sanasport, Boardcubator a Testuj.to

Brněnské logistické centrum Authentica Fulfillment rozšířilo své portfolio více než padesáti klientů o další známé značky. První z nich je Sanasport, prémiový multisport, který se rozhodl přesunout svůj sklad o velikosti 1 100 metrů čtverečních právě do skladu Authenticy. V brněnském fulfillmentu expeduje zboží také společnost Testuj.to, platforma Evy Čejkové spojující mikroinfluencery se značkami, které hledají ověřené recenze pro své produkty, a brněnský Boardcubator, který má na kontě několik úspěšných crowdfundingových kampaní v rámci vývoje deskových her.

27. 5. 2024 16:33

Rychlá zpráva

hokej-mistrovstvi-sveta-oslavy-cervenkaFoto: Český hokej

Český triumf na hokejovém MS může zrychlit růst domácí spotřeby

Samo mistrovství světa v hokeji v Praze a v Ostravě nebude mít významný dopad na českou ekonomiku jako celek, projeví se spíš lokálně v tržbách obchodníků. Větší dopad by ale mohlo mít vítězství českého mužstva, které by mohlo zlepšit spotřebitelskou náladu, a tím i přispět k rychlejšímu růstu hrubého domácího produktu (HDP). Shodují se na tom analytici, které ČTK oslovila.

„Ekonomický dopad samotného pořadatelství turnaje bych nepřeceňoval. Pochopitelně přinese lokální růst tržeb obchodníků v pořadatelských městech, ovšem z pohledu celé ekonomiky se bude jednat o prakticky zanedbatelné objemy, maximálně v řádu jednotek miliard korun,“ uvedl hlavní ekonom Cyrrusu Vít Hradil. Podobný názor má hlavní ekonom Patria Finance Jan Bureš: „Předpokládáme, že samotný šampionát velkými čísly výrazněji nepohne.“

Podle odborníků se může výrazněji projevit české vítězství v turnaji. „Česká společnost je na úspěchy hokejové reprezentace skutečně citlivá, což dokládá mimo jiné stále živý odkaz čtvrt století starého Nagana, a tyto tak mají potenciál Čechům zvedat sebevědomí i náladu. Tyto psychologické faktory pak mají dopad i na chování Čechů jakožto ekonomických spotřebitelů,“ uvedl Hradil. Vítězství hokejistů podle něj může dodat impulz k růstu spotřeby domácností, tento efekt by mohl potenciálně dosáhnout i desítek miliard korun, a tedy desetin procentního bodu růstu HDP navíc.

27. 5. 2024 15:03

27. 5. 2024 13:33

27. 5. 2024 12:38

27. 5. 2024 11:33

27. 5. 2024 10:33

Rychlá zpráva

Průměrný český e-shop prodá ročně zboží za dva miliony korun

Polovinu prodejů v české e-commerce zajišťuje asi dvacítka největších hráčů, druhou polovinu tržeb pak vytváří zbývajících přibližně 50 tisíc menších obchodníků. Vyplývá to z analýzy společnosti Upgates, podle níž jsou průměrné roční tržby českého e-shopu dva miliony korun, ale medián (střední hodnota) se pohybuje pouze kolem 250 tisíc korun. Výrazný nepoměr mezi největšími hráči a zbytkem trhu potvrzuje, že většina majitelů v Česku má e-shop spíše jako doplňkový příjem.

27. 5. 2024 09:27

Rychlá zpráva

KLDR plánuje v následujícím týdnu vyslat do vesmíru další družici, uvedlo Japonsko

Severní Korea plánuje do 3. června vypustit na oběžnou dráhu Země vlastní špionážní družici. Uvedlo to dnes Japonsko, podle kterého ho o plánu informoval Pchjongjang. Svou první vojenskou družici země vyslala na orbitu loni v listopadu.

KLDR poté uvedla, že nasnímala fotografie Bílého domu, Pentagonu či „cílů“ v Jižní Koreji. Snímky ale Pchjongjang nezveřejnil. Severokorejský vůdce Kim Čong-un na konci loňského roku na zasedání vládnoucí strany uvedl, že země v letošním roce plánuje do vesmíru vyslat další tři vojenské špionážní družice.

27. 5. 2024 08:43

27. 5. 2024 07:56

27. 5. 2024 07:03

Rychlá zpráva

Konec zápasu se Švýcarskem sledovaly v televizi více než tři miliony diváků

Závěrečné minuty nedělního finálového zápasu mistrovství světa v hokeji mezi Českem a Švýcarskem sledovaly v České televizi podle předběžných údajů více než tři miliony diváků. Další půl milion lidí viděl hru online, uvedla ČT v neděli večer. Dosud nejsledovanějším sportovním přenosem v ČT byl zápas Česko-Slovensko na zimních olympijských hrách v Soči v roce 2014, který vidělo 2,345 milionu diváků.