Livesport najal bývalého kreativního ředitele Novy. Alan Záruba bude řídit digitální obsah pro celý svět

Do Livesportu přichází Alan Záruba

Foto: Livesport

Česká technologická společnost Livesport dnes ohlásila velkou posilu do svých řad. Vedoucí pozice firmy doplní bývalý kreativní ředitel televize Nova Alan Záruba, který bude v rámci nového oddělení zodpovědný za tvorbu a akvizici digitálního obsahu pro aplikace s názvem FlashScore, pod kterými Livesport zprostředkovává sportovní výsledky pro zahraniční trhy.

„Ve zkratce bude mým hlavním úkolem vybudovat nový multimediální pilíř, který doplní současný obsah sítě FlashScore. Beru to jako velkou výzvu, protože je Livesport globálním hráčem a světovou jedničkou ve svém oboru. Věřím, že s rozšířeným obsahem v příštích letech svou pozici ještě upevní,“ říká k novému angažmá Alan Záruba, jenž se v médiích pohybuje již patnáctým rokem.

Nejdříve pracoval jako vedoucí designér v České televizi, poté coby art director zpravodajství ČT24 a ČT Sport. Z veřejnoprávní televize v roce 2014 zamířil do skupiny Nova, kde se stal kreativním ředitelem a řídil například projekty vizuální proměny Televizních novin a dalších publicistických pořadů. Podílel se i na rebrandingu staniční grafiky kanálů Nova Group.

Vedle toho pracoval i na streamovací službě Voyo a mimo jiné má zkušenosti také s řízením projektů v zahraničí, konkrétně na Slovensku, v Bulharsku a Rumunsku, kde skupina CME (majitel televizních stanic Novy) operuje. Své bohaté zkušenosti, doplněné o znalosti typografie nebo kurátorské činnosti, se nyní pokusí uplatnit právě v Livesportu.

livesport-aplikace1

Aplikace Livesportu

Foto: Livesport

Coby takzvaný Chief Digital Content Officer se zaměří na tvorbu sportovního zpravodajského týmu a propojení datového i multimediálního obsahového servisu na globální úrovni. Ve středu dění bude stále poskytování rychlého výsledkového zpravodajství fanouškům v desítkách zemí. Jak doplňuje server Lupa.cz, Záruba si spolupráci s Livesportem vyzkoušel už letos v létě, a to při tvorbě nové vizuální identity firmy.

„Naše rychlé sportovní zpravodajství postupně rozšiřujeme o nové typy obsahu a nárůst návštěvnosti potvrzuje, že to sportovní fanoušci oceňují. Věřím, že pod Alanovým vedením se v příštích letech výrazně posune rozsah i úroveň našeho sportovně-informačního servisu,” říká šéf Livesportu Martin Hájek.

A byť nyní je situace v Livesportu lepší, začátek loňského roku pro společnost se sídlem v pražských Nových Butovicích nevypadal zvlášť dobře. Stejně jako řadu jiných byznysů i Hájkovu firmu zasáhla pandemie koronaviru, kvůli které se výrazně omezily sportovní zápasy, což znamenalo, že padala návštěvnost na jejích aplikacích.

Smutným dnem se stalo přesně úterý 21. dubna 2020, kdy nebylo v aplikacích Livesportu ke sledování ani jedno fotbalové utkání. I tak ale firma přečkala složité období dobře, utržila zhruba 2,5 miliardy korun a loni v říjnu už na svých webech a aplikacích opět počítala přes 90 milionů fanoušků. A podobně prý rostly také klíčové tržby z reklam.

Dnes Livesport uvádí, že aktuální výsledky, statistiky a další informace napříč zhruba čtyřiceti sportovními disciplínami ve více než třiceti světových jazycích konzumuje téměř 100 milionů uživatelů měsíčně. Jako úspěch považuje i příchod nových členů týmu, kteří mohou pracovat v nových (respektive pár měsíců starých) kancelářích, na kterých dělalo tuzemské Studio Reaktor.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.