Logan Paul a KSI dostali miliardový nápoj Prime do boxu. Ze zájmu může těžit i český Albert

KSI, Logan Paul, Tommy Fury, Dillon Danis. Na fanoušky boxerských zápasů influencerů dnes čeká večer, jaký nemá obdoby.

Filip HouskaFilip Houska

logan-paul_ksi_primeStory

Foto: Prime

Logan Paul a KSI

0Zobrazit komentáře

Před pár lety, hned po vyhraném zápase, vyzval přímo z ringu dva tehdy největší influencery planety, aby si to s ním rozdali v boxu. „Jake Paul, Logan Paul, any other Paul, I don’t care. Bring it!“ Tato slova zarezonovala natolik, že prakticky dala vzniknout novému fenoménu internetové doby – boxerským zápasům hvězd sociálních sítí. Dnes, po pěti letech od onoho momentu, právě slavný britský youtuber KSI spolupořádá galavečer, který v tomto odvětví nemá obdoby. A na vlně zájmu se může svézt mimo jiné český supermarket Albert.

Skalní fanoušci boxu považují tyto influencerské zápasy za zábavu znevažující jejich sport. Když ale přijde na řadu byznys, zřejmě i oni ztlumí tón. V ringu mezi youtubery, tiktokery a jinými internetovými celebritami se točí miliony dolarů. A odměny pro zápasníky jsou tak zajímavé, že dokonce lákají i profesionální bijce, kteří se právě s hvězdičkami sociálních médií chtějí utkat. Jednak aby jim srazili hřebínek, jednak aby si přišli na mnohdy největší peníze ve svých kariérách.

Své o tom ví především Američan Jake Paul, dříve kontroverzní youtuber, dnes profesionální boxer a podnikatel. Právě on boxerské zápasy influencerů posunul na novou úroveň, několikrát se utkal s ostřílenými zápasníky z UFC a díky chytré propagaci zajistil oběma stranám milionové výplaty. V dolarech. Obdobně velké jméno má v této disciplíně ale i britský youtuber KSI, který dal před dvěma lety vzniknout zápasnické organizaci Misfits Boxing, pod níž více či méně známí influenceři boxují.

Právě ta na dnešek chystá galavečer, který za oněch pět let, co se takzvaný influencer boxing rozšířil do všech koutů světa, může být tím vůbec největším. Velkou roli v celé události hraje Prime, extrémně populární značka hydratačních a energetických nápojů, která se sice nedávno dostala do hledáčku amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv za údajné klamání spotřebitele, ale ani to jí na oblibě mezi mladými nijak neubírá. A teď může být ještě větší.

Prime je hlavním sponzorem galavečera, dokonce je po něm i pojmenovaný (Prime Card). A důvod, proč dostal takový prostor, je zřejmý, bojují v něm totiž i jeho dvě marketingové tváře, díky kterým je tak úspěšný. Zmíněný KSI a Logan Paul, další hvězda sociálních sítích, okolo které se šíří jedna kontroverze za druhou. Právě oni Prime propagují, kde je to jen možné, a dělají z něj obří byznys. Jen za debutový rok 2020 utržila značka okolo 250 milionů dolarů, tedy více než pět miliard korun.

Letos se očekává, že tržby mohou být až dvojnásobné, přičemž velkou měrou k tomu přispěje i dnešní večer, na nějž se podle odhadů sázkových kanceláří mohou koupit až dva miliony takzvaných PPVs, tedy virtuálních lístků ke sledování online. S průměrnou cenou okolo deseti dolarů je tedy řeč o dvaceti milionech dolarů, tedy téměř půlmiliardě korun, jen za sledování přes internet. Do toho se nepočítají vstupenky do haly v anglickém Manchesteru, kde se galavečer odehraje.

I sám Logan Paul v rozhovoru pro platformu DAZN, kde budou zápasy vysílány, řekl, že „to dělá jen kvůli propagaci Primu“. Influencer, který mimo jiné obelhal důvěřivé fanoušky v nepodařeném kryptoprojektu, čelí šampionovi v brazilském jiu-jitsu Dillonu Danisovi, blízkému příteli hvězdného Conora McGregora. Ostatně na něj nechal podat i žalobu za to, že si v rámci vyhroceného předzápasového dění konstantně dobíral jeho snoubenku na sociálních sítích.

Zraky milionů lidí se budou upínat i na zápas KSI, utká se totiž s bratrem špičkového boxera Tysona Furyho, Tommym. A podobně jako v případě Logana Paula a Dillona Danise je celá situace nevídaně vyhrocená, což se projevilo i na obou tiskových konferencích, které klání předcházely. Všichni čtyři ale moc dobře ví, co to znamená „promo“, proto dělají vše, aby se prodalo co nejvíce lístků. A jak už to ve světě bojových sportů bývá, patří k tomu i kontroverze, které diváky zajímají.

Hlavními taháky večera jsou tak dva zmíněné zápasy, pod nimi se ale nachází i řada dalších, pro fanoušky influencer boxingu velmi lákavých bojů. Zejména pak střet mezi Slimem a Saltem Papi. Večer je zkrátka postavený tak, aby přitáhl co nejvíce pozornosti – a spolu s tím vysloužil maximální viditelnost nápojům Prime, které čím dál více prosakují i do fotbalu. Nedávno značka začala sponzorovat například Erlinga Haalanda, podporuje ale i Barcelonu, londýnský Arsenal nebo Bayern Mnichov.

Z lokálního kontextu je také zajímavé, že vybrané příchutě Primu se minulý týden dostaly i do nabídky českého supermarketu Albert, který se stal jednou z mála firem, jež půllitrové, vizuálně poutavé lahve nabízí. A opět – dnešní boxerské zápasy mohou prodejům pomoct. „Zatím nápoje Prime prodáváme pouze v našem e-shopu a máme na ně od zákazníků velmi dobrou odezvu,“ zmínil Albert pro CzechCrunch. A že jeden kus stojí 150 korun, odůvodňuje „situací na trhu“ a „vyššími logistickými náklady“.

Přímo z centra dění má situaci monitorovat i Jake Paul, který je mnohými považován za jedničku v tomto odvětví, u níž se očekává, že dřív nebo později změří své síly právě s KSI, svým největším rivalem. Že půjde o velkou událost, ukazuje i aktivita na X, dříve Twitteru, kde každých pár vteřin vyskakuje nový příspěvek s hashtagem #primecard. Stejně tak má velké ohlasy na Instagramu a TikToku, kde to aktéři pochopitelně hojně podporují.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym