Logistický startup rozběhli díky výhře v soutěži. Teď Skladon z Ostravy posílá zboží do 170 zemí
Skladon pro 50 klientů obstarává takzvaný fulfillment, tedy outsourcing logistiky. V Mošnově své distribuční centrum rozšířil o více než polovinu.
Z distribučního skladu u ostravského letiště posílá balíčky do 170 zemí světa. Ač loni objem prodejů českých e-shopů historicky poprvé klesl, Skladonu se dařilo nadále růst. Ve svém distribučním centru přijal meziročně o 60 procent více kusů zboží a obrat navýšil o 23 milionů na celkových 144 milionů korun. „Rok 2022 byl v mnoha směrech výzva, zároveň nám ale ukázal, že jdeme správným směrem,“ komentuje Konstantin Margaretis z pozice ředitele Skladonu.
Skladon s Margaretisem zakládal Patrik Babinec v roce 2015 po výhře ve startupové soutěži Brilliant Young Entrepreneurs, později se k nim přidal Miloš Halecký. V následujícím roce otevřeli první sklad v Mošnově u ostravského letiště. Před třemi lety pak získali investici 15 milionů korun od skupiny investorů v čele s fondem Fazole Ventures, za nímž stojí miliardář a majitel výrobce krmiv Vafo Pavel Bouška, Luboš Černý a také Pavel Přikryl, jenž spoluzaložil pražský coworking Opero.
Nyní se Skladon podle Margaretise řadí mezi tři největší poskytovatele fulfillmentu v Česku (vedle jedničky Mailstepu a Shipmallu, donedávna známého jako Comgate), přičemž obstarává logistiku pro více než padesát středních a větších obchodníků.
Mezi ně řadí sportovní značku Kilpi, ponožkoboty Skinners, od loňského roku nově i značku koření Pepperfield či Wolt. Několik tisíc metrů čtverečních logistického centra využívá také Sportisimo, kterému Skladon zajišťuje expedici zásilek do kamenných prodejen v pěti zemích.