Loni platební bránou ThePay proteklo sedm miliard. V Česku je jednoznačný trend Apple Pay, hlásí

Po domovské Jihlavě si poskytovatel platebních řešení otevřel kancelář i v Praze a poprvé expandoval za hranice.

Peter BrejčákPeter Brejčák

daniel-havel-thepay

Foto: ThePay

Daniel Havel, spoluzakladatel platební brány ThePay

Po dvanácti letech od svého vzniku si platební brána ThePay nadělila symbolický dárek – kromě svého sídla v Jihlavě otevřela také pobočku v centru Prahy na Hořejším nábřeží. „Jsme blíže klientům, partnerům i zkušeným lidem z našeho oboru, abychom mohli doplňovat tým o nové kolegy,“ pochvaluje si Daniel Havel, spoluzakladatel a ředitel firmy, přes kterou se loni uskutečnily platby v objemu téměř sedm miliard korun.

Služby ThePay aktuálně využívají zhruba čtyři tisíce online obchodníků, což platební bránu zařazuje do trojice největších zdejších hráčů na trhu se zprostředkováním plateb pro e-commerce. Díky milionům transakcí má také dobrý přehled o tom, jak vlastně Češi na internetu nakupují.

„Trendem mezi českými spotřebiteli je podle našich dat jednoznačně narůstající podíl plateb přes Apple Pay. Důvod je prostý, je to tak jednoduchý proces, že o moc jednodušší být ani nemůže,“ komentuje Havel. Uživatelům stačí jeden klik, ať už na telefonu, hodinkách či otisk prstu na MacBooku.

„Zákazník má rád jednoduchost, a když už stráví několik minut nebo desítek minut nákupem či výběrem produktů, závěrečný proces chce mít co nejrychleji za sebou, a hlavně už se mu u toho nechce přemýšlet, kde, co a jak vyplnit,“ přibližuje Havel.

preferencep_plateb

Foto: ThePay

Preference platebních metod podle ThePay

Jak dokládají data ThePay, placení přes debetní a kreditní karty se v rámci platebních metod na transakcích podílí z přibližně 76 procent, Apple Pay má podíl přes patnáct procent a Google Pay jen asi polovinu z toho, tedy sedm procent. V dalším srovnání pak obecně platební karty zastávají podíl 66 procent, zatímco bankovní převody 34 procent. Nakupující přes tuto platební bránu pak v téměř stejné míře využívají mobilní a desktopová zařízení.

Dnes sedmatřicetiletý Havel zakládal ThePay v roce 2011 s Michalem Kandrem, od té doby firma stabilně roste a v posledním roce pak už i mimo svůj domov. „Poprvé jsme nakoukli za hranice, což je klíčový milník v naší historii. Na Slovensku zatím máme nižší počty klientů,“ říká Havel.

Společnost tam aktuálně pracuje zejména na budování partnerské sítě a navazuje vztahy s poskytovateli či tvůrci e-shopových řešení, ať už s „krabicemi“ od Shoptetu či Upgates, nebo s většími studii vyvíjejícími projekty na míru. Do konce června ThePay na Slovensku nabízí platební bránu zdarma bez transakčních, měsíčních či jakýchkoliv jiných poplatků.

„Základem je pro nás mít rozsáhlou infrastrukturu, abychom mohli obsloužit co nejvíce zájemců o platební bránu,“ pokračuje Havel. Ač má společnost licenci na působení kdekoliv v Evropské unii, zatím se soustřeďuje na dvě zmiňované země. „Plán, kam se vydáme dál, zatím nemáme. Priorita pro nás je vytvořit silný tržní podíl na Slovensku, až pak budeme zvažovat další kroky,“ dodává Havel.

CC Native

Partnerem článku je ThePay