Luxusní život na trati. U slavného okruhu v Silverstonu vyrostou desítky rezidencí s výhledem přímo na závody
Někomu doma pod okny křičí děti, někomu pod nimi projíždějí vozy, ale jen málokomu pod okny burácí motory monopostů F1 ve zběsilé snaze protnout cílovou pásku jako první. Této výsady si užívají jen rezidenti několika málo světových měst, mezi které patří například Monako, a to vždy jen v momentě, kdy se tam koná některá z Velkých cen. Kdo by však toužil ze svého obýváku na závodní okruh hledět permanentně, může se nastěhovat do některé z nově vznikajících rezidencí v těsné blízkosti okruhu v Silverstonu.
Silverstone by bylo vcelku nenápadným britským městečkem ležícím asi hodinu a půl jízdy severozápadně od Londýna. Jméno tohoto města je ale známé všem, kteří se alespoň trochu zajímají o motorsport. Může za to především okruh, který vznikl na bývalém vojenském letišti za městem. Ten pravidelně poutá pozornost všech fanoušků hlasitých motorů a také je důvodem, proč se ve městě usadila řada společností, které se zabývají výrobou či úpravami automobilů.
První velká cena se zde jela již v roce 1948 a od roku 1950 je Silverstone s téměř každoroční pravidelností hostitelem Velkých cen šampionátu F1 a řady dalších podniků. Trať se v průběhu let postupně proměňovala a dnes měří 5,8 kilometru. Posledním, kdo zde ochutnal sladké vítězství, je Max Verstappen, který zaskočil jinak dominantní Mercedes a v barvách Red Bullu oslavoval z nejvyššího stupínku bedny.
I takto napínavé momenty by již za dva roky mohli někteří z diváků sledovat ne z tribun, ale přímo ze svých obývacích pokojů či ložnic. Tuto výsadu získají obyvatelé šedesáti nově navržených rezidencí, které by měly vyrůst v těsné blízkosti okruhu. Na projektu pojmenovaném Escapade Silverstone se podílelo hned dvanáct architektů, kteří měli za úkol vytvořit objekty sloužící především ke krátkodobému pronájmu, i když některé z nich budou nabízeny také jako stálé rezidence.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDesign budov se nese ve stylu celého závodního okruhu. Například architektura objektů nejblíže situovaných u okruhu byla inspirována jednou z jízdních taktik okruhových speciálů. Konkrétně se jedná o využívání větrného pytle v těsném závěsu za vozem před sebou, který umožňuje jeho rychlé a nečekané předjetí. Tyto rezidence by měly nabízet ten nejnapínavější výhled přímo na trať.
Naopak budovy na druhé straně zástavby budou poskytovat výhled orientovaný do přilehlých lesů a krajinných panoramat. Jakousi střední cestou budou objekty umístěné uprostřed zástavby, ze kterých bude možné sledovat dění na okruhu i přírodu, která jej obklopuje.
Rezidence situované přímo u trati budou mít celou čelní stěnu co možná nejvíce prosklenou, aby byl výhled na trať skutečně dokonalý. V případě ložnic či koupelen bude požadované soukromí zajištěno menšími okny, roletami či žaluziemi. Zda budou okenice vybaveny i specifickým systémem hlukové izolace, která by byla schopna odklonit zvuky z okruhu, jasné není.
Dá se ovšem předpokládat, že ten, kdo bude chtít na takovém místě strávit byť jen jednu noc, musí s hlukem počítat, ba jej dokonce vyhledávat.
Zcela nové zázemí
Že jsou nemovitosti určené pro skutečné motoristické nadšence, napovídá i fakt, že každý objekt počítá s dostatečně velkou parkovací plochou, na kterou se vejdou jak klasické, tak i sportovní automobily. Architekti totiž kalkulovali s tím, že majitelé rezidencí budou sami závodníky, kteří budou chtít své ocelové oře provětrat na blízkém okruhu pokaždé, kdykoliv to jen bude možné.
Speciálně pro jezdce byla navržena i okolní veřejná infrastruktura, jako je klubovna s bazénem či tělocvična, poskytující co možná nejlepší zázemí pro trénink řidiče. Nechybí zde ani jezdecké simulátory, ošetřovna či bar a restaurace.
Realizace projektu by měla být zahájena ještě v průběhu tohoto roku a první zájemci se se svými sportovními speciály budou moci nastěhovat již v roce 2022. Na kolik přijde pořizovací cena jednoho takového objektu, nebo jak vysoký zde bude nájem, autoři projektu prozatím neprozradili. Je ovšem jasné, že nemovitosti, jejichž interiéry budou neustále provoněny spálenými pneumatikami a vůní benzínu, nebudou vůbec levnou záležitostí.