Má bitcoiny za 90 miliard a s nakupováním nehodlá přestat. Proč MicroStrategy investuje do populární kryptoměny?
Ačkoliv byla společnost MicroStrategy založena již v roce 1989, do povědomí mnoha lidí se dostala až v průběhu posledních několika měsíců. Před rokem totiž poprvé nakoupila větší počet bitcoinů, konkrétně v hodnotě čtvrt miliardy dolarů, a její šéf tehdy uvedl, že se jedná o novou strategii alokace kapitálu. Dnes MicroStrategy vlastní více virtuálních mincí nejpopulárnější kryptoměny než kterákoliv jiná korporace a podle všeho bude nakupovat i nadále.
MicroStrategy patří mezi největší hráče v oblasti business intelligence, vizualizací dat pomáhá subjektům pochopit chování na trhu či obchodní souvislosti. Mimo to se podílí na vývoji vlastních mobilních softwarů a také zprostředkovává různé cloudové služby. V roce 1989 ji založili Michael Saylor, Sanju Bansal a Thomas Spahr, přičemž první jmenovaný se drží na pozici CEO od jejího vzniku až dodnes.
Prvním významnějším klientem MicroStrategy se stal roce 1992 fastfoodový řetězec McDonald’s. Firmě se dařilo a jak tehdy informoval The Washington Post, v letech 1990 až 1996 každoročně zvyšovala své příjmy o sto procent. V roce 1998 pak vstoupila na burzu. Ne vždy se ale MicroStrategy dařilo, třeba v roce 2014 oznámilo propuštění 770 zaměstnanců, kterému nezabránilo ani snížení Saylorova platu z původních 875 tisíc dolarů na jediný dolar.
Od té doby ovšem MicroStrategy představilo řadu úspěšných produktů, které ho z problémů vyvedly, a aktuálně se jeho tržní hodnota na burze Nasdaq pohybuje kolem 6,3 miliardy korun. Cena jedné akcie společnosti MicroStrategy Incorporated, obchodované pod zkratkou MSTR, se přitom dlouhé roky pohybovala hluboko pod hranicí 200 dolarů, až letos vystřelila v rekordních dnech dokonce přes tisíc dolarů a aktuálně je kolem 640 dolarů. A může za to mimo jiné právě bitcoin.