Mall Group má po prodeji Polákům nového šéfa. Ziskovost byznysu v jeho prioritách není
Jana Hanuše střídá Jakub Střeštík. Soustředit se chce na rozšiřování vlastního i partnerského prodeje a integraci s platformou Allegro.
Dlouhodobě ztrátovou Mall Group dostal Jan Hanuš alespoň na chvíli do malého zisku a z pozice ředitele pomohl původním akcionářům – matadorům českého byznysu PPF, EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče i Rockaway Capital Jakuba Havrlanta – dotáhnout obří prodej této e-commerce skupiny do rukou polského Allegra. Nyní jeho štace ve firmě ale končí.
Do čela Mall Group se nově dostane manažer Jakub Střeštík, který se tam přesune z pozice obchodního ředitele, jíž zastával poslední dva roky. Naopak Hanuš chce podle svých slov po letech v manažerských pozicích věnovat více času rodině a vlastním projektům.
„Posledních několik let jsem strávil v seniorních korporátních rolích u velmi náročných projektů. Mou misi v Mall Group jsme zakončili úspěšným dokončením prodeje firmy. Je to milník, který mě přiměl ohlédnout se také za ostatními výzvami, které mě v životě provází, a rozhodl jsem se vyhradit si více času na svou rodinu a vlastní projekty,“ popisuje Hanuš své rozhodnutí. Ve skupině skončí ke konci července.
Zaostřeno na tržiště a integraci s Poláky
Jeho nástupce Střeštík se chce soustředit zejména na další rozvoj prodeje zboží z vlastních skladů (takzvaný 1P byznys), jeho prioritou ale bude také model tržiště, který umožňuje prodávat produkty na platformě Mallu také obchodníkům třetích stran (takzvaný 3P byznys).
K tomu navíc bude muset završit vzájemnou integraci s platformou Allegra, což by mělo obchodníkům přinést nové nástroje a pomoci celé skupině upevňovat pozici na stávajících trzích napříč střední a východní Evropou. Na každém ze šesti trhů, kde působí, se chce stát lídrem.
„Poslední dva roky jsem se soustředil na zefektivnění klíčových funkcí obchodního oddělení, na rozvoj týmu a přinášení nových obchodních příležitostí, což jsou věci, ve kterých budu pokračovat i nadále. Zahájení integrace s Allegrem je ale novou velkou výzvou,“ komentuje svou novou roli Střeštík.
„Kombinace mírného zpomalení elektronického obchodu po covidu, vysoké inflace a nejistoty spojené s ruskou invazí na Ukrajinu přirozeně dostala maloobchodní a e-commerce sektor pod tlak. Nicméně i díky spojení se skupinou Allegro jsme na jakýkoli vývoj situace dobře připraveni,“ komentuje pro CzechCrunch.