Máme hodnotu 20 miliard, jsme na dohled dolarovému jednorožci, říká Martin Hájek o svém Livesportu
Livesport, který přináší rychlá zápasová data, loni utržil přes tři miliardy a v čistém vydělal 1,3 miliardy korun. Počet uživatelů pokořil 100 milionů.
OT. Dvě písmenka, která nezaberou moc místa a přesto toho dokáží hodně skrýt. Třeba v účetní závěrce firmy. Znamenají totiž obchodní tajemství. Například výroční zprávy technologické společnosti Livesport jimi bývaly proslulé. Už to ale neplatí. A nejen to – firma jednoho z nejbohatších Čechů Martina Hájka se rozhodla u příležitosti svých 15. narozenin informačně otevřít. Ostatně má se čím chlubit.
„Není jednoduché popsat stručně celý rok v životě globální technologické společnosti, ale napadá mě slovo, které ho vystihuje: restart,“ píše zakladatel a většinový akcionář Hájek hned v úvodu firemního shrnutí roku 2021. Na mysli má to, že celý sportovní svět se loni vrátil na koleje, které předloni kvůli covidu opustil. A Livesport, který je ve světě známější pod značkou Flashscore, z toho samozřejmě profitoval.
Jádrem jeho byznysu je poskytování sportovních výsledků a zpravodajství fanouškům z celého světa. A to hlavně do mobilních aplikací, ale i na webové stránky. U toho se jim zobrazují reklamy – a právě na tom Livesport vydělává. Loni společnost překonala poprvé 100 milionů aktivních uživatelů ve více než 40 zemích světa. To je 200 milionů očí, kterým se zobrazuje poutání na všechno možné včetně sázkovek a různých herních portálů.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
A jaké tedy byly loni tržby? Celkem Livesport utržil 3,2 miliardy korun, předloni to bylo „jen“ 2,4 miliardy korun. Livesport je přitom dnes už poměrně košatá a složitá skupina vzájemně propojených firem. Například Sportnet Data zpracovává a šíří sportovní údaje z datových center v Brně a v Třebechovicích pod Orebem, dánský Enetpulse prodává sportovní data jiným firmám, Livesport Media provozuje weby a aplikace, jež programátoři firmy vyvíjí.
Aby toho nebylo málo, do hájemství jménem Livesport patří také obchodník s vysílacími sportovními právy Pragosport, administrativní komplex Aspira v Nových Butovicích, dvaapadesát procent v dopravní službě Liftago nebo výrazný podíl v investičním fondu Y Soft Ventures.
Klíčovým parametrem v každém byznysu je ale nikoliv obrat, nýbrž zisk. Hájek se svým obchodním partnerem Jiřím Marešem (ten drží ve společnosti 15 procent) a se svými bezmála 180 zaměstnanci vykázali za rok 2021 čistý zisk po zdanění 1,3 miliardy korun. Taková zisková marže je… luxusní.
A tomu odpovídá i hodnota celého Livesportu. I v tomto ohledu byli tentokrát Hájek a spol. nečekaně otevření. „Ocenění podílu ve společnosti Livesport s.r.o. jsme svěřili jednomu z největších znaleckých ústavů v České republice – společnosti Grant Thornton Appraisal services a.s. Její experti dospěli na základě odborného stanoviska k závěru, že hodnota společnosti Livesport s.r.o. k 31. 12. 2021 činila 20,25 miliardy korun,“ stojí v oficiálním dokumentu.
Martin Hájek k tomu pro CzechCrunch řekl: „Nezávislý odhad ocenil Livesport na dvacet miliard. Přiblížil nás statusu jednorožce a povzbudil v úsilí o globální český úspěch. Moje díky patří fantastickému týmu Livesportu, který nás, sportovní hantýrkou, posouvá na čelo pelotonu.“
Mimochodem – časopis Forbes ve svém žebříčku nejbohatších Čechů zařadil Hájka, kterému patří 85 procent Livesportu, loni na 34. místo s odhadovaným majetkem deset miliard korun. Podle údajů, které firma sama zveřejnila, by jen jeho majetkový podíl v Livesportu představoval sedmnáct miliard korun a rázem by se ze čtvrté desítky posunul do té druhé, někam mezi oceláře Tomáše Chrenka a bývalého uhlobarona Zdeňka Bakalu.
Ze slov Martina Hájka se dá také vyčíst, že Livesport plánuje výrazně přidat ve své mediální produkci. „Náš klíčový projekt Flashscore, který přináší rychlá zápasová data, plánujeme na čtrnácti hlavních trzích obohatit o zásadní události ze světa sportu. Zprávy budeme generovat, cílit a distribuovat uživatelům podle jejich preferencí. Chceme definovat nový standard pro přístup ke sportovním informacím,“ uvedl pro CzechCrunch.
Martin Hájek, který patří mezi přední české mecenáše a finančně podpořil například vznik Deníku N, do světa médií nakukuje dlouhodobě. Před dvěma lety firma spustila ambiciózní projekt Flashnews, který v sobě snoubí možnosti sociálních sítí a klasické zpravodajství. Služba se ale setkala s nepříliš pozitivní odezvou tradičních vydavatelských domů a v aktuální výroční zprávě není zmíněná. Dvaačtyřicetiletý Hájek se v minulosti netajil ani tím, že by rád vybudoval například obdobu internetové televize.
Přejít do diskuze
Livesport
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.