Máme přes tisíc sezení měsíčně, říká šéf Terap.io. Česká online psychoterapie narostla na 4 tisíce klientů
Sezení s psychology a terapeuty jsou v Česku stále vesměs považována za tabu, o kterém se na veřejnosti příliš nemluví, ovšem díky psychoterapiím po internetu se to začíná otáčet k lepšímu. Vidí to i český startup Terap.io, který provozuje stejnojmennou online službu pro psychoterapeutická sezení. Ta během pandemie výrazně vyrostla a její tvůrci už vyhlíží jak růst finančních ukazatelů, tak zahraniční expanzi.
Terap.io není na trhu žádným nováčkem. Poprvé jsme o něm mohli více slyšet loni v září, když do startupu Chádího Moussawiho, Jana Sasínka a odborné garantky Olgy Kunertové investovala skupina Miton, která tím prohloubila svůj záběr do oblasti duševního zdraví. V té době Terap.io fungovalo prvním rokem a snažilo se změnit smýšlení lidí nad tím, jak přistupovat k psychickým problémům a včas je s odborníky řešit.
Hlavní výhodou takové služby je dle jejích zakladatelů komfort, který mají klienti dostat. Nemusí totiž jezdit do ordinací a vystavovat se tak tlaku z neznámého prostředí, ale mohou si o čemkoliv promluvit s psychoterapeuty online z domova. Ať už prostřednictvím videohovorů, klasických hovorů nebo psaných zpráv. Navíc si mohou vybrat takového odborníka, který se na specifické duševní potíže specializuje.
„Online terapie je flexibilnější a časově nenáročnější. Člověk nemusí nikam jezdit a sezení si naplánovat třeba na víkend nebo pozdní večer, pokud má terapeut volno,“ říká Chádí Moussawi a pro CzechCrunch potvrzuje, že během loňských náročnějších měsíců se poptávka po službě výrazně zvýšila. Aktuálně má Terap.io přes čtyři tisíce registrovaných klientů a průměrně odbaví přes tisíc sezení za měsíc.
Během loňského jara, kdy pandemie koronaviru ochromila takřka celý svět, se měl počet registrovaných uživatelů až ztrojnásobit a obdobný trend pokračuje i teď, kdy Terap.io eviduje tři stovky nových klientů každý měsíc. „Počet lidí, kteří se necítí dobře kvůli současné pandemické situaci a mají strach o své zdraví, rodinu, děti či práci, znatelně narostl. Více pak našich služeb využívají ženy,“ doplňuje Moussawi.
Růst zájmu o online psychoterapii, kterou zhruba třetina klientů využívá přes písemnou komunikaci, se projevil i na tržbách startupu, jež se loni pohybovaly na úrovni nižších stovek tisíc korun. Přesná čísla ovšem Moussawi, jenž Terap.io zakládal i na základě vlastních zkušeností s psychickými problémy, neuvádí, ale úspěšnou jízdu by Terap.io chtělo korunovat překlopením do černých čísel, na která míří do dvou let.