Máme přes tisíc sezení měsíčně, říká šéf Terap.io. Česká online psychoterapie narostla na 4 tisíce klientů
Sezení s psychology a terapeuty jsou v Česku stále vesměs považována za tabu, o kterém se na veřejnosti příliš nemluví, ovšem díky psychoterapiím po internetu se to začíná otáčet k lepšímu. Vidí to i český startup Terap.io, který provozuje stejnojmennou online službu pro psychoterapeutická sezení. Ta během pandemie výrazně vyrostla a její tvůrci už vyhlíží jak růst finančních ukazatelů, tak zahraniční expanzi.
Terap.io není na trhu žádným nováčkem. Poprvé jsme o něm mohli více slyšet loni v září, když do startupu Chádího Moussawiho, Jana Sasínka a odborné garantky Olgy Kunertové investovala skupina Miton, která tím prohloubila svůj záběr do oblasti duševního zdraví. V té době Terap.io fungovalo prvním rokem a snažilo se změnit smýšlení lidí nad tím, jak přistupovat k psychickým problémům a včas je s odborníky řešit.
Hlavní výhodou takové služby je dle jejích zakladatelů komfort, který mají klienti dostat. Nemusí totiž jezdit do ordinací a vystavovat se tak tlaku z neznámého prostředí, ale mohou si o čemkoliv promluvit s psychoterapeuty online z domova. Ať už prostřednictvím videohovorů, klasických hovorů nebo psaných zpráv. Navíc si mohou vybrat takového odborníka, který se na specifické duševní potíže specializuje.
„Online terapie je flexibilnější a časově nenáročnější. Člověk nemusí nikam jezdit a sezení si naplánovat třeba na víkend nebo pozdní večer, pokud má terapeut volno,“ říká Chádí Moussawi a pro CzechCrunch potvrzuje, že během loňských náročnějších měsíců se poptávka po službě výrazně zvýšila. Aktuálně má Terap.io přes čtyři tisíce registrovaných klientů a průměrně odbaví přes tisíc sezení za měsíc.
Během loňského jara, kdy pandemie koronaviru ochromila takřka celý svět, se měl počet registrovaných uživatelů až ztrojnásobit a obdobný trend pokračuje i teď, kdy Terap.io eviduje tři stovky nových klientů každý měsíc. „Počet lidí, kteří se necítí dobře kvůli současné pandemické situaci a mají strach o své zdraví, rodinu, děti či práci, znatelně narostl. Více pak našich služeb využívají ženy,“ doplňuje Moussawi.
Růst zájmu o online psychoterapii, kterou zhruba třetina klientů využívá přes písemnou komunikaci, se projevil i na tržbách startupu, jež se loni pohybovaly na úrovni nižších stovek tisíc korun. Přesná čísla ovšem Moussawi, jenž Terap.io zakládal i na základě vlastních zkušeností s psychickými problémy, neuvádí, ale úspěšnou jízdu by Terap.io chtělo korunovat překlopením do černých čísel, na která míří do dvou let.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV plánu je také expanze do zahraničí, která by měla nastat během následujících dvanácti měsíců, a rozšiřování služby o další funkce. Do budoucna budou chtít tvůrci Terap.io nabrat i další investice, kterými zčásti pokryjí B2B akviziční kanál, jenž vznikl v důsledku velké poptávky ze strany firem. Ty chtějí psychoterapii online nabízet svým zaměstnancům, což může být jeden z benefitů.
Aktuálně se ale Terap.io soustředí na jinou aktivitu. Prostřednictvím nové kampaně, do níž jsou zapojeni i influenceři, chce oslovit lidi, kteří o psychoterapii přemýšlí, ale nemají odvahu se na ni přihlásit. Proto se bude snažit přinášet kvalitní obsah i situace z reálného prostředí tak, aby si potenciální zájemci nemysleli, že sezení o odborníkem není ničím divným nebo ostudným.
Daří se i Hedepy
Terap.io není jedinou platformou určenou pro psychoterapeutická sezení po internetu. V Česku funguje také Hedepy, služba z dílen české agentury YYY Agency (dříve Brain One), která – stejně jako Terap.io – během pandemických měsíců vyrostla a těší se čím dál větší oblibě. I proto ve struktuře YYY Agency proběhly velké změny a její dosavadní šéf Lukáš Krčil se do Hedepy pustil takříkajíc na full time.
Hedepy, posilněné nedávnou osmimilionovou investicí, a Terap.io se ve své podstatě shodují na tom, co nabízí. Pořád jde o zprostředkování psychoterapie online s jedním z mnoha odborníků. A vlastně mají i obdobné plány – také chtějí za hranice a doplňovat službu o nové funkce.