Maso a moderní technologie. I lokální řeznictví na severu Čech může být inovativní

Platební společnost Visa v soutěži Czech Top Shop třetím rokem na základě osmi kritérií oceňuje inovativní kamenné prodejny.

Peter BrejčákPeter Brejčák

reznictvi-stribrny_zdroj-visa-czech-top-shop-copy

Foto: Visa

Řeznictví Stříbrný v Lounech

Vůně klobásek, párků nebo sekané láká zákazníky v Lounech od loňského listopadu. Rodina Stříbrných v oblasti podniká dlouhá léta, rozhodli se ale začít znovu a jinak. V nové prodejně tak návštěvníci najdou inovativní způsob placení, které si zákazníci jednoduše obstarají sami u speciálních kiosků – nemusí tak dlouho čekat ve frontě a prodavačky se mohou věnovat jejich přáním. Právě takové a další zajímavé prodejny každý měsíc oceňuje společnost Visa v soutěži Czech Top Shop, dvakrát již také vyhlásila národního vítěze celého ročníku.

Daniel Stříbrný se k rodinnému podnikání připojil před více než dvaceti lety. Jeho tatínek byl řezník, on si vybral stejnou cestu. „Podnikali jsme tady spolu v Lounech od roku 2000. V roce 2006 bohužel zemřel, tak jsem převzal kormidlo,“ popisuje podnikatel ze severu Čech, kterému v byznysu pomáhá dalších sedm členů rodiny. Každý z nich má přitom v podniku svou roli, samotní zákazníci pak v řeznictví najdou širokou škálu produktů od masa, uzenin až po sýry a další drobné zboží.

Ve své prodejně přitom Stříbrný vsadil mimo jiné na inovativní způsob placení pomocí speciálních kiosků. Těch je v prostorách umístěno několik a zákazníci se u nich mohou obsloužit sami. „Realizace nápadu byla založena na recenzích zákazníků. Tím, jak stáli za sebou, se tvořila fronta a stávalo se nám, že když to někdo viděl zvenku, rozhodl se jít jinam, protože nemohl čekat. Snažil jsem se najít řešení, aby se prodavačky mohly věnovat pouze obsluze u pultu. Ukázalo se, že to při placení může dobře fungovat i bez personálu,“ vypráví Stříbrný.

reznictvi-stribrny-ziskalo-za-svuj-unikatni-koncept-mesicni-oceneni-visa-czech-top-shop

Foto: Visa

Řeznictví Stříbrný získalo za svůj unikátní koncept měsíční ocenění Visa Czech Top Shop

Se zavedením nové technologie řešil také rizika spojená se strachem některých zákazníků ji používat, s odstupem času se však tyto obavy ukázaly jako liché. Systém je jednoduchý a v případě potřeby je vždy k dispozici někdo, kdo tápajícímu zákazníkovi s platbou pomůže. „Jsme rádi, že si lidé tento systém pochvalují. A to i senioři. Spousta z nich k nám chodí pravidelně a berou to úplně normálně. Stačilo jim to párkrát ukázat a oni jej nyní používají s úsměvem,“ říká Stříbrný, jenž věří, že nový přístup k zákazníkům je budoucností rodinného kamenného obchodu.

Nejen za inovativnost, ale také příjemný design prodejny a přívětivý personál obdržela prodejna ocenění Visa Czech Top Shop za letošní duben. Soutěž každý měsíc hodnotí vybrané kamenné prodejny a motivuje tak podnikatele k zajišťování nejlepšího zákaznického zážitku.

„Pro zákazníky by nakupování mělo být radost a z obchodů by si kromě zboží měli odnášet také pozitivní zkušenost a chuť se vrátit. Těší mě, že potkáváme stále více prodejen, které hledí nejen na pohodlí a spokojenost zákazníků, ale snaží se pro ně vymyslet i něco navíc,“ přibližuje Josef Kunčar, který je ve společnosti Visa zodpovědný za vztahy s obchodníky.

Soutěž již třetím rokem hodnotí kamenné prodejny po celém Česku, ať jde o malý rodinný obchůdek v pohraničí, nebo nově otevřený supermarket zavedené značky v Praze. Během roku takto za každý měsíc ocení dvanáct finalistů, kteří se utkají o titul vítěze Visa Czech Top Shop daného ročníku, kterého vybere odborná porota.

Samotné hodnocení finalistů probíhá na základě skutečné zkušenosti inspektorů, kteří provádí mystery shopping a soustředí se na osm kritérií, za která udělují body – například design interiéru, personál, užití digitálních prvků, značení v obchodě, ochotu personálu a další.

Vítězem soutěže za rok 2022 se stala prodejna a showroom Ski a Bike Centrum Radotín. Součástí celého areálu je například restaurace s venkovním posezením, elektronabíječky na kola nebo toolboxy pro drobné cykloopravy. V zimním období si tu lze půjčit či koupit lyže. Prodejna se nebojí využívat moderní technologie, třeba nohu zde měří pomocí laseru.

„Zavázali jsme se podporovat malé a střední podniky po celé Evropě, což se nám v Česku daří kromě soutěže Visa Czech Top Shop například programem Česko platí kartou. V rámci něho mohou malé firmy získat platební terminál až na půl roku zdarma,“ dodal Kunčar.

CC Premium

Partnerem článku je Visa Czech Top Shop