McDonald’s se pouští do rostlinných burgerů. Příští rok uvede řadu McPlant, na které spolupracuje s Beyond Meat
Stejně jako ostatní hráči v gastronomickém průmyslu i McDonald’s vnímá trend nahrazování skutečného masa za rostlinné. Tomu, co před pár lety začalo jako pouhý experiment, se dnes dostává čím dál větší pozornosti a je logické, že rychle rostoucí trend láká i ty nejsilnější. A právě mezi nimi jsou i tvůrci legendárního sendviče Big Mac, kteří ohlásili, že to s regulérním rostlinným burgerem také zkusí. Chystají proto takzvaný McPlant.
McDonald’s odjakživa patřil k symbolům fast foodu a vývoj této oblasti výrazně ovlivňoval. Nikdy ale nebyl tou společností, která by velké změny dělala za dne na den – vedení se zpravidla soustředilo na důkladné promyšlení strategií a mnohdy jen tak pozorovalo, co dělá konkurence, aby pochytilo základní návyky a poté představilo vlastní verzi, která měla být tou nejlepší na trhu. O něco podobného se teď pokusí s novou rostlinnou nabídkou.
Během pondělního ohlašování finančních výsledků za třetí čtvrtletí, které McDonald’s vyneslo překvapivě solidní tržby ve výši 5,4 miliardy dolarů s čistým ziskem 1,76 miliardy dolarů, zazněla i zmínka o nové řadě sendvičů. Pro ni by nebylo používáno hovězí ani kuřecí, nýbrž alternativní maso založené na rostlinných proteinech.
Ačkoliv McDonald’s neposkytl žádné bližší detaily, zmínil, že v průběhu příštího roku bude na vybraných trzích nabídku McPlant testovat. Měla by být založena na speciální rostlinné směsi, díky níž by sendviče chuťově připomínaly nejen hovězí maso, ale i to kuřecí. Podle mezinárodního prezidenta McDonald’s Iana Bordena navíc půjde o unikátní složení „vyrobené přímo pro nás“.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPrávě jeho poslední tvrzení zpočátku vyvolalo řadu otázek. U McDonald’s je známo, že často spolupracuje s externími dodavateli, kteří mu zajišťují masové placky a další produkty. A jinak tomu nebude ani u rostlinných burgerů, kvůli kterým navazuje novou spolupráci s jedním z největších producentů rostlinného masa, americkým startupem Beyond Meat.
S ním ostatně slavný fastfoodový řetězec spáchal minulý rok spolupráci na kanadském trhu, kde uvedl do nabídky veganský sendvič pod příznačným názvem P.L.T. (zkratka z plant, lettuce, tomato). Tehdy šlo o de facto jednorázový experiment, ale podle všeho se vydařil. Minimálně alespoň z pohledu toho, kam teď americký fastfood míří dál.
Poté, co McDonald’s toto spojení ohlásil, akcie Beyond Meat, jehož směs využívalo i například KFC pro svá vegetariánská křidýlka nebo Starbucks pro snídaňový sendvič, rázem vyrostly až o devět procent. Ještě než se ukázalo, že obě společnosti skutečně spolupracují, přitom utrpěly menší propad. A k této trajektorii se nakonec akcie Beyond Meat vrátily, protože výsledky za poslední čtvrtletí kvůli pandemii koronaviru nesplnily očekávání a ani spolupráce s McDonald’s Beyond Meat nezachránila po uzavření trhů od významného propadu.
Bude zajímavé sledovat, s čím jeden z největších fastfoodových řetězců planety příští rok přijde. Zda dokáže uvést takovou řadu rostlinných sendvičů, díky kterým by mohl omezit obrovskou spotřebu hovězího masa a nabídnout lidem alternativu, u které možná ani nepoznají, že je něco jinak. S něčím podobným experimentuje i další zvučný řetězec Burger King, který před časem uvedl vegetariánský Whopper. Pro něj si na americkém trhu vybral společnost Impossible Foods a vyzkoušeli jsme ho i v Česku.