McDonald’s se pouští do rostlinných burgerů. Příští rok uvede řadu McPlant, na které spolupracuje s Beyond Meat
Stejně jako ostatní hráči v gastronomickém průmyslu i McDonald’s vnímá trend nahrazování skutečného masa za rostlinné. Tomu, co před pár lety začalo jako pouhý experiment, se dnes dostává čím dál větší pozornosti a je logické, že rychle rostoucí trend láká i ty nejsilnější. A právě mezi nimi jsou i tvůrci legendárního sendviče Big Mac, kteří ohlásili, že to s regulérním rostlinným burgerem také zkusí. Chystají proto takzvaný McPlant.
McDonald’s odjakživa patřil k symbolům fast foodu a vývoj této oblasti výrazně ovlivňoval. Nikdy ale nebyl tou společností, která by velké změny dělala za dne na den – vedení se zpravidla soustředilo na důkladné promyšlení strategií a mnohdy jen tak pozorovalo, co dělá konkurence, aby pochytilo základní návyky a poté představilo vlastní verzi, která měla být tou nejlepší na trhu. O něco podobného se teď pokusí s novou rostlinnou nabídkou.
Během pondělního ohlašování finančních výsledků za třetí čtvrtletí, které McDonald’s vyneslo překvapivě solidní tržby ve výši 5,4 miliardy dolarů s čistým ziskem 1,76 miliardy dolarů, zazněla i zmínka o nové řadě sendvičů. Pro ni by nebylo používáno hovězí ani kuřecí, nýbrž alternativní maso založené na rostlinných proteinech.
Ačkoliv McDonald’s neposkytl žádné bližší detaily, zmínil, že v průběhu příštího roku bude na vybraných trzích nabídku McPlant testovat. Měla by být založena na speciální rostlinné směsi, díky níž by sendviče chuťově připomínaly nejen hovězí maso, ale i to kuřecí. Podle mezinárodního prezidenta McDonald’s Iana Bordena navíc půjde o unikátní složení „vyrobené přímo pro nás“.