Medvědí tlapy plné peněz i oříšků. Grizly.cz si letos sáhne na 600 milionů a chroupat učí i Maďary
Zatímco v roce 2019 obchod Dominika Píchala utržil 290 milionů, loni to bylo 410 milionů a letos chce vyrůst o dalších aspoň 40 procent.
Co pojí velkého hnědého medvěda s malou rezavou veverkou? Třeba olomoucký e-shop Grizly.cz, který se specializuje na oříšky všeho druhu. A je v tom náramně úspěšný, protože každoročně roste o desítky procent. Výjimkou nebyl ani rok 2021. A jíst zdravé pochutiny a sušené ovoce už učí nejen Čechy, ale i Slováky a Poláky.
Dominik Píchal, který za úspěšným internetovým obchodem stojí, jej v roce 2013 začal budovat jako z nouze ctnost – e-shop mu přenechal jeho otec, který prodával džíny značky Chaos a moc se mu s internetovým obchodem nedařilo. Ani junior, který se nejprve specializoval na přípravky pro sportovce a kulturisty, nejdřív žádné úspěchy neslavil. Jenže v roce 2015 přidal do sortimentu zdravou výživu a následovala… raketa.
A to doslova, protože Píchalův e-shop najednou vystřelil takovou rychlostí, že do něj v roce 2020 investovala finanční skupina eRockets, mezi jejíž podílníky patří například brněnský spoluzakladatel Kiwi.com a miliardář Jiří Hlavenka. V tempu ale nepolevila ani poté, co Hlavenka a spol. získali ve firmě 15 procent. Jestliže v roce 2019 utržil Grizly.cz zhruba 150 milionů korun a předloni 290 milionů, loni to už bylo 410 milionů.
A letos? „Plánujeme růst okolo 40 procent,“ říká třicetiletý byznysmen s tím, že sice oproti minulým rokům počítají s o něco pomalejším byznysovým bobtnáním, ale že se soustředí víc na kvalitu a hlavně robustnost firmy jako takové. „Rok 2022 je ve znamení výroby a obchodu. Rádi bychom naplnili vizi toho, že jsme moderní český výrobce potravin. Máme okolo 130 lidí, v rámci obchodní strategie vstupujeme na nové trhy a chystáme se do offlinu.“