Menší hráč ve stínu Temu a Sheinu. Základní otázky, které byste měli vědět o tureckém Trendyolu
Během posledních devíti měsíců se Česko stalo druhým největším trhem prodejce ve střední a východní Evropě. V regionu registruje milion zákazníků.
V posledním více než roce vody českého online nakupování rozvířilo několik nových a velkých zahraničních tržišť. Pozornost e-commerce scény i nakupujících se upírá zejména na polské Allegro, které vlastní a pomalu zabíjí e-shopy CZC i Mall, kontroverzní čínské Temu nebo jeho konkurenční Shein. Letos do Česka naplno vstoupil také původem turecký Trendyol, který je podobně jako zmiňovaní hráči dost viditelný na předních pozicích ve vyhledávačích či v reklamách na sociálních sítích. Připravili jsme přehled, o koho vlastně jde, jak funguje i jaké má cíle.
Co je Trendyol a jak funguje?
Jde o e-commerce platformu fungující na principu online tržišť podobně jako Amazon či zmiňované Allegro, kdy obchodníkům třetích stran nabízí možnost prodávat své zboží zákazníkům.
Co Trendyol nabízí?
Na začátku své existence Trendyol spoléhal hlavně na prodej levné módy, dnes má kromě platformy pro prodej zboží obchodníků třetích stran také vlastní značku oblečení, logistickou infrastrukturu či internetový secondhand. V Turecku navíc provozuje donáškovou službu jídel z restaurací.
Jaké jsou jeho aktivity v Česku?
Trendyol sem vstupoval začátkem roku a podle vyjádření pro CzechCrunch se během devíti měsíců fungování Česko stalo druhým největším trhem firmy ve střední a východní Evropě. „Hraje klíčovou roli při rozšiřování naší regionální zákaznické základny, která v celé střední a východní Evropě čítá přibližně jeden milion lidí. Od našeho uvedení na trh jsme na místní úrovni prodali více než jeden milion kusů zboží,“ komentuje Cristian Mosoia z komunikačního oddělení firmy.