Mileniál s vizáží boomera. Motocykl RGNT No. 1 spojuje retro s modernou včetně elektřiny a baterek
Stejně jako ve světě osobních automobilů, tak i do světa motocyklů přivála elektrifikace zcela nové výrobce, kteří debutují právě se stroji poháněnými čistou elektřinou. Řada z nich spoléhá na moderní tvary tvořené ostrými liniemi a dynamikou. Neplatí to však o značce RGNT, která sice pracuje s elektrickým pohonem, ten ale odívá do retrohávu upravených naháčů ze 70. a 80. let minulého století.
Cafe racer, scrambler či brat sice mohou znít jako názvy dobrot, které si můžete objednat v některé z hipsterských kaváren, ve skutečnosti se jedná o názvosloví konstrukčních řešení motocyklů. Úprava produkčních motocyklů do těchto stylů byla populární především v 70. a 80. letech minulého století, kdy byly takto přestavovány Hondy řady CB, Triumph Bonneville či BMW k100.
Velké popularitě se motocykly v těchto úpravách těší i dnes, na což reagují přímo sami výrobci. Na trhu se objevuje stále více produkčních strojů ve verzích, které odkazují na zlaté časy motocyklů, proslavených například filmem Mad Max. Jedním z těchto výrobců je i švédský RGNT, který přichází na trh s motocyklem v minimalisticky pojatém brat stylu poháněném elektřinou.
Stroj pojmenovaný No. 1, jehož prototyp se představil minulý rok, se měl původně začít dodávat již během tohoto měsíce. Plány však zhatil koronavirus, a proto si novinka na svůj vstup na trh musí ještě několik měsíců počkat.
Výrobce proto nabídl alespoň snímky aktuální verze, která má přepracovaný design své 7,7kWh baterie. Ta je umístěna tam, kde bychom jindy hledali motor, a je schopna na jediné nabití nabídnout dojezd až 150 kilometrů. To ovšem platí jen v případě, pokud budete motocykl využívat především ve městě v rychlostech mezi 55 až 70 km/h. Pokud vezmete No. 1 na dálnici, pak přijde nutnost hledat zásuvku po mnohem menší porci ujetých kilometrů.