Mistr rapu i génius marketingu. Kanye West (ne)vydáním své nové desky zamotal všem hlavy a vydělal miliony
Během koncertu zahodil mikrofon a dal zvukařům jasně najevo, že ozvučení stojí za starou belu. Ovšem o tom, co vystoupení předcházelo, se bude mluvit ještě dlouho. Kanye West (Ye) na sebe znovu vzal kožich kontroverzního rappera a se svou novou deskou udělal to, co se v hudebním průmyslu dnes moc nenosí. Dal totiž sbohem Applu i Spotify – a podle jeho slov se to vyplatilo.
Kanye West je pro své mnohdy kontroverzní chování známý. Tentokrát ale nechtěl kandidovat na amerického prezidenta ani se netaktně obout do otroctví – jen vydával album, na které fanoušci netrpělivě čekali. Ostatně šlo o desku s názvem Donda 2, která přímo navazuje na veleúspěšné album Donda, se kterým na chvíli trhl pár rekordů. Mělo to však jedno ale.
Slavný americký rapper dlouhodobě brojí proti hudebnímu průmyslu, protože má podle něj „okrádat umělce“. „Interpreti dnes dostávají pouze dvanáct procent z toho, co hudební průmysl vydělá,“ napsal před pár dny Ye na svém Instagramu. A reagoval tak i na streamovací služby typu Spotify a Apple Music, které za jednotlivé poslechy skladeb odvádí autorům málo peněz.
Proto se rozhodl, že desku Donda 2, na kterou si pozval řadu áčkových rapperů, vydá pouze na svém vlastním hudebním přehrávači jménem Stem. Vtip byl v tom, že aby fanoušci album oficiální cestou dostali, museli si tento „moderní walkman“ nejprve za 200 dolarů koupit. A to je sazba, která se Kanyemu začala vyplácet. Prý víc, než kdyby s albem šel na streamovací služby.