Mistrné krizové PR. Šéf skončil po aféře na koncertu Coldplay, firmu teď propaguje Gwyneth Paltrow

Americká společnost Astronomer využila skandál z koncertu kapely Coldplay. Do své reklamy najala bývalou manželku jejího zpěváka.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

0Zobrazit komentáře

Když se stane virální hit ze záběrů z koncertu Coldplay, kde jsou vaši dva vysoce postavení manažeři přistiženi při románku a vzápětí na své funkce rezignují, není to záviděníhodná situace. Americká společnost Astronomer ale dokázala krizovou situaci zvrátit ve vlastní marketingovou příležitost. Najala si totiž jako „dočasnou mluvčí“ hollywoodskou hvězdu Gwyneth Paltrow, která ve videu představuje, co vlastně Astronomer dělá. Ironií osudu, respektive dobře promyšleným tahem je, že Gwyneth Paltrow je bývalou manželkou zpěváka Coldplay Chrise Martina, který celý incident svými komentáři rozpoutal.

Pro Andyho Byrona a Kristin Cabot, dnes již bývalého CEO a HR ředitelku firmy, se nešťastná událost odehrála 16. července na koncertu Coldplay v Bostonu, kdy je kamera zachytila v objetí během tradičního „kiss cam“ segmentu. Když si dvojice uvědomila, že je na velkoplošné obrazovce, začala se schovávat. Zpěvák Chris Martin situaci komentoval slovy: „Podívejte se na tyhle dva. Buď mají milostnou aférku, nebo jsou jen velmi stydliví.“ Video se okamžitě stalo virálním hitem na sociálních sítích a obletělo internet i média.

Incident měl nakonec důsledky pro kariéry obou aktérů. Andy Byron, který je ženatý, rezignoval na pozici CEO společnosti Astronomer tři dny po koncertu. Údajně rovněž vdaná Kristin Cabot o několik dní později taktéž. Firma v prohlášení uvedla: „Od našich lídrů očekáváme, že nastaví standard jak v chování, tak v odpovědnosti, a nedávno tento standard nebyl dodržen.“ Dočasným CEO se stal spoluzakladatel a produktový ředitel Pete DeJoy.

Astronomer, což je firma, o které pravděpodobně řada lidí do té doby vůbec neslyšela, ale dokázal z nepříjemné situace alespoň v rámci svého marketingu vytěžit maximum. V pátek na svých sociálních sítích zveřejnil video s Gwyneth Paltrow v roli „dočasné mluvčí“.

Oscarová herečka v něm s naprostou vážností odpovídá na otázky týkající se firmy, zatímco ignoruje promítané dotazy, kterých je internet plný. Třeba o tom, „co se to ve firmě sakra děje“.

„Byla jsem najata na velmi krátkou dobu, abych promluvila jménem více než 300 zaměstnanců společnosti Astronomer. Astronomer dostal za posledních několik dní spoustu otázek a chtěli, abych odpověděla na ty nejběžnější,“ říká v úvodu videa Paltrow a rovnou se pouští do propagace služeb firmy: „Ano, Astronomer je nejlepší místo pro provoz Apache Airflow, sjednocuje zážitek z provozování datových, ML a AI pipeline ve velkém měřítku. Jsme nadšeni, že tolik lidí projevilo zájem o automatizaci dat.“

Společnost Astronomer sídlí v New Yorku a zabývá se vývojem, růstem a analýzou produktů využívajících umělou inteligenci. Firma má více než 300 zaměstnanců a specializuje se na datové workflow a automatizaci. Vyvíjí platformu Astro sledující datové toky a využívající Apache Airflow. Zaměřuje se přitom na to, aby týmům umožnila snadno stavět, provozovat a monitorovat spolehlivé datové toky i v prostředí náročných datových a AI projektů.