Modernizace ubytoven láká investory. Mladí čeští startupisté nabírají pro Accomango 40 milionů korun

Karel Zheng a Patrick Havlíček, zakladatelé startupu Accomango

Foto: Accomango

Dva kamarádi z ústeckého gymnázia chtějí změnit svět ubytoven. Jejich startup se jmenuje Accomango a loni se stali nejmladší investicí v historii tuzemského investičního fondu Enern (nově Kaya). Ve svých ambiciózních plánech Karel Zheng a Patrick Havlíček, jimž je shodně 24 let, nepolevují a nyní hlásí další velkou investici. Na zmodernizování zkostnatělého trhu mají 40 milionů korun.

Řeč je o moderním propojení ubytovacích kapacit pro dělníky, tzv. modré límečky, s firmami, které pro své pracovníky hledají v různých lokalitách dočasné ubytování. V takových ubytovnách se často stále využívá tužka a papír, přičemž cílem Accomanga je vše zdigitalizovat, zjednodušit rezervaci firmám a přinést více zákazníků majitelům ubytoven.

Mladým spoluzakladatelům sice ještě nebylo ani pětadvacet, ale už teď za sebou mají poměrně pestrou byznysovou minulost, již jsme popsali v rozsáhlém článku letos v únoru a kterou nyní chtějí zúročit ve svém dosud nejvíce ambiciózním projektu. Byť nemusí znít ubytovny úplně lákavě, potenciál je v nich z obchodního hlediska velký.

„Když jedeme na dovolenou, zařídíme si ubytování přes Booking.com. Když ale firma přiváží pracovníky a zařizuje jim ubytování, nic jako Booking neexistuje,“ popisoval v únoru stav věcí Patrick Havlíček. S kolegou Karlem Zhengem nyní po loňské devítimilionové investici od Enernu, který svůj venture kapitálový fond nedávno přejmenoval na Kaya, přilákali několik dalších zajímavých investorů.

accomango2

Patrick Havlíček a Karel Zheng, zakladatelé startupu Accomango

Foto: Accomango

Investiční kolo vede nový fond Purpose Ventures, za nímž stojí David Šiška s investory z Pale Fire Capital, a na celkem 40 milionů korun se pro Accomango složili také stávající investoři Kaya VC a několik angel investorů. Mezi nimi jsou CEO a předseda představenstva hotelového startupu Mews Matthis Welle a Ory Weihs, Václav Graf a Jan Krabec, přičemž přispěli také sami zakladatelé a šéf produktu mladého startupu Jakub Kubiš.

„Investice tolika zkušených a kvalifikovaných odborníků je pro nás potvrzením, že jsme se vydali na správnou cestu. Zároveň věříme, že nám zkušenosti investorů pomohou v budování úspěšné firmy. Ačkoliv máme velké ambice, víme, že se pohybujeme v prostředí, které je v kontextu dnešní doby neprobádaným územím,“ říká Karel Zheng, spoluzakladatel Accomanga.

Desítky milionů korun využije startup především na vývoj samotného produktu, tedy aplikace, přes kterou budou moci firmy jednoduše vyhledávat a rezervovat ubytovací kapacity pro své zaměstnance. Ze stejného místa budou všechny své rezervace spravovat či řešit fakturace, aby se ideálně vše vyřešilo digitálně a na dálku a nemuselo se dojíždět na místo osobně či si neustále volat.

Část peněz bude využita i na škálování firmy a přípravu zahraniční expanze, nicméně klíčové je dokončení vývoje produktu, a tak bude Accomango dál rozšiřovat svůj tým. V něm je nyní dvacet členů, přičemž startup svými ambicemi přilákal zkušené posily z firem jako Rohlik.cz, Productboard, Twisto či Kiwi.com. Letos by se měl tým zdvojnásobit.

Jelikož něco jako Booking.com pro modré límečky, jak se dělníci označují, neexistuje prakticky ani nikde jinde v Evropě, plánuje Accomango po etablování v Česku expandovat. „Ve většině případů se veškerá administrativa opírá o tužku, papír a excelové tabulky. A přesně to chce Accomango změnit. Digitalizovat a zjednodušit propojení mezi firmami a ubytovacími kapacitami,“ popisuje Patrick Havlíček.

„Chceme, aby firmám i poskytovatelům ubytování odpadla nadbytečná administrativa. Současně se však orientujeme na koncové uživatele, tedy ubytované pracovníky. Jde nám o zvýšení jejich pohodlí a kvality služeb, jež se jim dostává. I na to se soustředíme,“ dodává spoluzakladatel Accomanga, v jehož názvu jsou ukrytá anglická slovíčka accomodation a management, tedy ve volném překladu správa ubytování.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.