Módní dobrodružství Natlandu končí. Zachráněný Zoot a další tři české e-shopy prodává dál

Peter BrejčákPeter Brejčák

zoot-vydejna

Foto: Zoot

Výdejna radosti Zootu

0Zobrazit komentáře

Přichází další kapitola ve vývoji tuzemského internetového obchodu Zoot a několika dalších módních e-shopů, které v poslední době pod jednu střechu skupovala investiční skupina Natland. Pod hlavičku společnosti Digital People kromě Zootu spadají také Bibloo.cz, Different a Urban Store a celá skupina nyní míří do rukou společnosti Across e-commerce. Ta patří do stejné podnikatelské skupiny jako CS Apparel Group, jež na tuzemském trhu zastupuje například značky Gap, Under Armour nebo Sam 73.

Transakci aktuálně posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který o ní informoval na svém webu. Samotná skupina Natland, za kterou stojí podnikatel Tomáš Raška, odmítla pro CzechCrunch prostřednictvím své mluvčí Hany Filipové probíhající jednání komentovat. Před měsícem nicméně mluvila v rámci svých módních e-shopů o konsolidaci, zvyšování efektivity a využívání synergií. Patrně šlo zároveň o přípravu na jejich prodej.

„Společnosti Across e-commerce, která je součástí stejné podnikatelské skupiny jako společnost CS Apparel Group, má získat možnost výlučně kontrolovat společnost Digital People. K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází zejména v oblastech velkoobchodního a maloobchodního prodeje oděvů a obuvi,“ uvedl ÚOHS. Transakci posuzuje v takzvaném zjednodušeném řízení, rozhodnutí tedy vydá do 20 dnů. Bližší detaily o velikosti transakce nejsou známy.

Na módním e-commerce trhu každopádně může tímto obchodem dojít k velkým změnám. Skupina Natland ovládla Zoot po dlouhodobých problémech e-shopu, který už v roce 2018 oznámil, že není schopný splácet své závazky. Natland následně odkoupil velkou část pohledávek, až se dostal do pozice největšího věřitele a po reorganizaci a odepsání stovek milionů korun v pohledávkách Zoot ozdravil.

tomas-raska

Foto: Natland

Tomáš Raška, zakladatel investiční skupiny Natland

V loňském červnu se pak e-shop spojil s konkurenční značkou Different a oba od té doby vedl spoluzakladatel Differentu Milan Polák s cílem přivést firmu do vytouženého zisku. V letošním červnu Natland do stejné skupiny přikoupil další dvě módní značky Bibloo a Urban Store, jež se spojily koncem roku 2019. Před několika týdny pak Natland oznámil, že své módní aktivity sjednotí pod společnou entitu Digital People, která původně provozovala e-shopy Urban Store a Bibloo. Jejím jediným akcionářem je společnost Company New patřící právě Natlandu.

„Fúze, která bude účinná od 1. října 2021, má mimo jiné přinést zjednodušení v rámci účetnictví, skladování, IT i nákupu stovek módních značek. Například účetnictví přejde na jeden homogenní systém, zmenší se počet ručních a nadbytečných kroků. Vše má jeden cíl, kterým je ještě lepší zákaznický zážitek při nákupu módy online v kombinaci s výdejnami radostmi, kterými konkurence nedisponuje,“ uvedl minulý měsíc Tomáš Raška, většinový vlastník Natlandu.

„Bohužel pro tuto chvíli nemohu sdělit nic konkrétního, probíhající jednání a obchodní případy nekomentujeme,“ uvedla v reakci na aktuální dění ve vyjádření pro ČTK mluvčí Natlandu Hana Filipová.

Společnost Across e-commerce byla podle údajů v obchodním rejstříku založena letos v září právníky Mojmírem Ježkem a Eliškou Čáslavskou, kteří společně působí v advokátní kanceláři Ecovis Ježek. CS Apparel Group, která sídlí na stejné adrese, vznikla v červnu 2019 jako společný podnik firem MM reality a Across finance. Na českém trhu zastupuje americkou značku Under Armour, provozuje českou značku Sam 73 a spadá pod ní také společnost CS Retail 1969, která má na starosti vstup značky Gap na tuzemský trh.

S přispěním ČTK.

Volvo s vizí vyrábět pouze elektromobily zamíří na burzu. Od investorů shání desítky miliard korun

Volvo XC40 Recharge P8 AWD in Glacier Silver

Foto: Volvo

Volvo XC40 Recharge

0Zobrazit komentáře

Že má švédské Volvo v úmyslu do roku 2030 vyrábět pouze elektromobily, se již nějakou chvíli ví. Až doposud ovšem nebylo jasné, kde chce vzít na realizaci tohoto nákladného plánu finance. I to však nyní bylo vyjasněno oznámením plánů přeměnit automobilku na veřejně obchodovatelnou společnost.

Oznámení přišlo jen krátce poté, co svůj plán vstupu na burzu představila automobilka Polestar, která je s Volvem velmi úzce spjata. Na rozdíl od Polestaru však Volvo nevyužije k proměně na veřejně obchodovatelnou společnost sloučení se speciální akviziční firmou, tedy tzv. SPAC vstup.

Naopak se vydá cestou primární veřejné nabídky (IPO), která by mohla být letos v Evropě jednou z největších. V případě Polestaru se očekává ohodnocení společnosti na částku 20 miliard dolarů, tedy přibližně 440 miliard korun. V případě vstupu Volva je počítáno s částkou 25 miliard dolarů, tedy bezmála 550 miliard korun.

volvoxc40-e

Foto: Volvo

Elektrické Volvo XC40 Recharge

Volvo plánovalo vstup na burzu delší dobu, záměr ale muselo odložit a nové přípravy na burzovní debut se tak konají od letošního května. Šéf Volva Haakan Samuelsson projekt označil za důležitý milník a za novou kapitolu firmy, která by jí měla vynést přibližně 25 miliard švédských korun, tedy zhruba 62,4 miliardy korun. Podle slov Švédů budou tyto finance využity k přizpůsobení se změnám v automobilovém průmyslu a na další růst.

Čínská společnost Geely, která je majoritním vlastníkem Volva, si chce tuto pozici udržet i nadále, přičemž své podíly si ponechají i další hlavní akcionáři společnosti. Geely zakoupilo Volvo od Fordu v roce 2010 za částku 1,8 miliardy dolarů (39 miliard korun), což automobilce přineslo viditelný rozkvět a otevřelo dveře k ambiciózním cílům.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Tím největším je do roku 2030 kompletní transformace ve výrobce pouze čistě elektrických vozů. První z nich, SUV Volvo XC40 Recharge, se představilo v roce 2019 a odbornou veřejností bylo přijato velmi kladně. Ještě letos by jej měl následovat další elektrický SUV model C40 Recharge, a v příštím roce se dočkáme elektrické verze vlajkové lodi Volva, kterou je klasika v podobě modelu XC90.

Volvo tak má ke vstupu na burzu zcela pádný důvod, jelikož modelová ofenziva bude v příštích letech ještě více sílit. A pokud si chtějí ve Švédsku zachovat svou pověstnou vysokou laťku, co se bezpečnosti a kvality zpracování týče, bude se každá švédská koruna hodit.

S přispěním ČTK.