Na Instagramu už nebudeme potahovat prstem nahoru. Odkazovat na webové stránky ve Stories půjde jinak
Instagram se vyvíjí, což znamená, že čas od času vývojáři přihodí novou funkci pro lepší interakci se sledujícími nebo nějakou zkrátka odstraní. Teď do věčných lovišť odejde takzvaný swipe-up, prostřednictvím kterého je možné do Stories přidávat přímé odkazy na webové stránky. Namísto toho přijde nová samolepka s podobnou funkčností.
Možnost přidání odkazu přímo do Stories, tedy formátu fotek a videí se čtyřiadvacetihodinovou expirací, se v posledních letech ukázala jako efektivní způsob, jak nalákat uživatele na konkrétní web. Především pak influenceři tuto funkci využívají pro propagaci produktů a podobně, přičemž uplatnění nacházela napříč nejrůznějšími oblasti.
Instagram však tuto funkci nedává „zadarmo“ – pokud ji uživatelé chtějí využívat, musí mít na účtu alespoň deset tisíc sledujících, nebo být verifikováni modrou fajfkou. To značně ztěžovalo pozici běžným uživatelům i začínajícím firmám. Také to by se ale mohlo postupem času změnit, jelikož Instagram zahajuje poměrně velkou změnu, která dá klasickému swipe-upu sbohem.
Od 30. srpna začne jedna z nejrozšířenějších sociálních sítí světa, kterou ovládá Facebook Marka Zuckerberga, nahrazovat swipe-up (respektive pohyb prstu zdola nahoru v rámci Stories) za samolepku. Ta bude fungovat na stejné bázi, akorát namísto specifického pohybu prstu uživatelé samolepku pouze stisknou. Stejně jako tlačítko.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPodle produktové šéfky Instagramu Vishal Shas tato změna více koresponduje s tím, jak dnes lidé síť využívají. Hlavní rozdíl mezi oběma funkcemi – kromě zjevného rozdílu v gestech – pak spočívá v tom, že sledující budou moci reagovat na Stories, které mají nálepku s odkazem. U Stories s brzy již zastaralým swipe-upem to nešlo.
Jak Shas dále dodává pro magazín The Verge, cílem je možnost využívání samolepek s odkazem rozšířit mezí větší množství uživatelů. Spekuluje se tak o tom, že by se mohly dostat také k uživatelům, kteří nemají deset tisíc sledujících. V dohledné době ale má být k dispozici pouze pro ty, kteří hranici 10 000 už přesáhli.
Instagram na této novince začal pracovat v uplynulých měsících, přičemž během června ji spustil pro vybrané uživatele (včetně těch, kteří deset tisíc sledujících neměli). Od 30. srpna pak bude rozšiřována globálně.