Na škole rozjel blog, z něhož vyrostla streetwearová ikona. Teď magazín prodal Zalandu

„Umíme měnit příběhy v produkty a produkty v příběhy,“ říká zakladatel Highsnobiety. Obě firmy si budou pomáhat v oblasti streetwearu.

zalando_1

Foto: Zalando

David Fischer, zakladatel a šéf značky Highsnobiety

Při vysokoškolských hodinách managementu se kreativně asi příliš nevyblbnete. O to víc, když vás zajímá móda a chcete ji pokrývat v různých směrech, nikoliv jen jako její návrhář. Nad tím okolo roku 2005 přemýšlel Švýcar David Fischer, který se sice chtěl učit o byznysu jako takovém, ale zároveň mu vrtalo hlavou, jak prodat svou vášeň k módě. Proto založil malý blog, který postupem let vyrostl ve velkou mediální značku se zaměřením na streetwear. A tu teď prodal módnímu obrovi Zalando.

V oblasti streetwearových médií rezonují především dvě firmy – hongkongský Hypebeast a německé Highsnobiety. Obě značky svým čtenářům nabízí poměrně detailní pohled do neustále se vyvíjejícího segmentu pouliční módy, který je často napojený na hiphopovou kulturu a další sféry, jež zajímají zpravidla mladší publikum. Také jim dávají možnost si vybrané zboží nakoupit. A právě druhou jmenovanou teď čeká nová éra.

Redakci a další aktivity magazínu Highsnobiety totiž kupuje e-shop Zalando. Německá módní společnost, která jen loni utržila výrazně přes deset miliard eur a oproti předminulému roku vyrostla o necelou třetinu, si v Highsnobiety pořizuje většinový podíl za blíže nespecifikovanou sumu. Obě firmy nicméně i nadále budou fungovat samostatně, jen mají v plánu si vyměňovat klíčové know-how pro další růst.

„Highsnobiety umí měnit příběhy v produkty a produkty v příběhy. Jsem nadšený, že můžeme naše schopnosti přenést do Zalanda a společně přetvořit budoucnost obsahu a obchodu. Stejně tak jsem nadšený, že mohu využít zkušeností Zalanda v oblasti škálování platforem elektronického obchodu a přenést svou celoživotní práci plnou vášně na další úroveň,“ říká zakladatel a šéf Highsnobiety David Fischer.

Ze vzájemné spolupráce by měly těžit obě značky. Highsnobiety totiž už několik let není pouze o redakci, ale také prodeji – buduje vlastní e-shop, na kterém nabízí nejrůznější a mnohdy jinde nesehnatelné módní kousky. Jeho vizí je navíc toto zaměření neustále posilovat, a proto chce vytěžit maximum ze zkušeností lidí ze Zalanda, pro které je e-commerce pochopitelně naprosto stěžejní součást byznysu.

highsnobiety_1

Foto: Highsnobiety

Domovská stránka magazínu Highsnobiety

Mimo jiné se Highsnobiety chystá zaměřit i na budování kamenných poboček, o čemž svědčí také květnová dohoda s gigantem v oblasti cestovního ruchu Gebr. Heinemann, s nímž chce otevřít prodejny na letištích.

Highsnobiety bude Zalandu sloužit jako strategický a kreativní konzultant v oblasti streetwearu, které se módní e-shop čím dál více věnuje, a také mu má pomáhat s rozvojem novým formátů na jeho platformě. Konkrétnější ale žádná ze stran není. „Partnerství s Highsnobiety nám umožní mnohem rychleji realizovat naše ambice nabízet zákazníkům co nejpoutavější nákupní zážitek,“ dodává spolušéf Zalanda David Schneider.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.