Na Slovensko vstupuje rozvozová služba Foodpanda. Vede ji české Dáme jídlo a obsadí rovnou 10 měst

Kurýr rozvozové služby Foodpanda

Foto: Foodpanda

Na Slovensko vstupuje německá skupina Delivery Hero, které patří i tuzemská rozvozová služba Dáme jídlo. Přestože také na slovenském trhu bude doručování jídel z restaurací, nákupů drogerie nebo i kytic a dalších produktů řídit stejný tým jako v Česku v čele s Filipem Finglem, ponese služba jiný název. Kurýři budou jezdit s logem mezinárodně působící značky Foodpanda.

Na slovenském trhu Foodpanda vyzve několik již zavedených zahraničních hráčů jako například finský Wolt nebo estonský Bolt Food, jež působí také v České republice, ale i lokální Bistro.sk, jež shodou náhod minulý měsíc za 50 milionů eur (1,3 miliardy korun) koupila další velká mezinárodní společnost Just Eat Takeaway.com od vydavatelství Ringier Axel Springer.

„Vidíme velkou příležitost a výzvu, jak uspokojit poptávku na trhu. Zákazníci požadují větší rychlost, flexibilitu, kvalitu služeb a intenzivnější sociální propojení místních možností. Víme, že máme potenciál uspokojit tuto poptávku všude tam, kde to dává smysl,“ říká Filip Fingl, který Dáme Jídlo dovedl do provozního zisku a útočí na miliardový obrat.

filip-fingl-min

Filip Fingl nově řídí spolu s Dáme jídlo i slovenskou Foodpandu

Foto: Dáme jídlo

„Nejdeme na trh, abychom zjistili, jak segment funguje, to už udělali jiní. Věřím, že díky našim zkušenostem s infrastrukturou v zahraničí budeme schopni poskytovat služby s mnohem širším dosahem. Zákazníkům, kteří používají službu Foodpanda, věnujeme čas, na kterém jim záleží,“ doplňuje.

Foodpanda začne působit rovnou v deseti městech, konkrétně v Bratislavě, Trnavě, Žilině, Trenčíně, Nitře, Banské Bystřici, Martině, Popradě, Prešově a Košicích. Zaměří se přitom na oblast tzv. quick commerce, kdy zákazníkům nabídne rychlé doručení nejen jídel z restaurací, ale také potravin, drogerie, květin a dalších produktů. Konkrétní nabídka v jednotlivých městech bude přitom záležet na lokálních partnerech.

„Nejsme jen klasická donášková služba, ale od začátku budeme poskytovatelem každodenních potřeb, budeme tedy k dispozici přímo u zákazníka se vším, na co si vzpomene a co mu momentálně chybí, ať už jde o potraviny nebo jídlo. Lidem přinášíme čas,“ dodává Filip Fingl. Stejné služby ostatně rozvíjí i v Česku, kde tento týden Dáme jídlo oznámilo expanzi s rychlým doručováním zboží všeho druhu i do dalších měst.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.