Na večírky se tu scházeli Einstein i hollywoodské hvězdy. Jeff Bezos koupil v Los Angeles obří sídlo za téměř 4 miliardy

bezos-house-top-min

Šéf Amazonu koupil nejdražší dům v Kalifornii

0Zobrazit komentáře

Tak jako každý z nás, i Jeff Bezos musí mít místo, které nazývá svým domovem, nebo zde má alespoň přihlášené trvalé bydliště. Pokud byste u nejbohatšího muže planety čekali příběh o miliardáři, který si žije ve skromném domku na předměstí, musíte jít na návštěvu k Zuckerbergovým. Nový dům šéfa Amazonu je vším možným, jen ne skromným. A není se čemu divit, když za něj zaplatil téměř 4 miliardy korun.

Pokud nejbohatší člověk na světě mění bydliště, vždy to vzbudí velkou pozornost. Jeff Bezos, jehož jmění je v současné době odhadováno na 131 miliard dolarů (přibližně 3 biliony korun), se do po rozvodu se svou ženou pustil do stěhování ve velkém stylu a neomylně si vybral hned jednu z nejdražších nemovitostí v celé Kalifornii, jak jako první informoval The Wall Street Journal.

Po složení rekordních 165 milionů dolarů (zhruba 3,8 miliardy korun) obdržel klíče od sídla známého jako Warner Estate, které se rozkládá na ploše 3,8 hektaru. Pro lepší představu se jedná o plochu přibližně šesti fotbalových hřišť. Samotná budova zabírá přes 1 200 metrů čtverečních. Zbytek pozemku je vyhrazen sportovním plochám (mimo tradiční tenisové kurty zde najdeme i golfové hřiště), bazénům, příjezdové cestě, zeleni a zahradním dekoracím. Součástí sídla je i samostatný dům pro hosty.

Bezosův nový dům na adrese 1801 Angelo Dr, Beverly Hills

Celé sídlo je považováno za jeden ze symbolů zlaté éry Hollywoodu. Ve 30. letech minulého století si jej totiž nechal postavit Jack Warner, tehdejší filmový magnát a jeden ze zakladatelů Warner Brothers Pictures (dnes Warner Bros. Entertainment).

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Sídlo, jehož výstavba trvala téměř deset let, bylo postaveno ve stylu georgiánské architektury. Již od počátku bylo koncipováno tak, aby co nejlépe vyhovovalo samotným rezidentům i jejich hostům, kteří je navštěvovali v rámci velkolepých party, kterých se účastnily ty největší celebrity své doby. Mimo hollywoodské hvězdy navštěvoval Warnerovy třeba i letecký konstruktér Howard Hughes či fyzik Albert Einstein.

Po Warnerově smrti v roce 1978 sídlo zůstalo v rukou jeho ženy, která zde žila až do roku 1990. V tomto roce jej zakoupil producent a spoluzakladatel studia DreamWorks, David Geffen. Ten tehdy složil částku 47,5 milionu dolarů, což v té době představovalo rekordní sumu za dům v Los Angeles. A jelikož se Geffen nyní z domu stěhuje, šance využil Jeff Bezos.

Jeff Bezos, zakladatel a šéf Amazonu

Uvnitř sídla by se mělo nacházet osm ložnic, místnost určená výhradně pro karetní hry, vlastní kinosál, bar, velké množství koupelen a společenských místností. Takové alespoň bylo vybavení v době, kdy budovu kupoval Geffen. Třešničkou by měla být i zachovalá původní pracovna Jacka Warnera. Dostupných fotografií je ale jen naprosté minimum, navíc staršího data a ve špatné kvalitě.

Kus hollywoodské historie

Nákupem extrémně drahé nemovitosti Bezos překonal dosavadní rekord držený Lachlanem Murdochem, synem mediálního magnáta Ruperta Murdocha, který za jednu z nemovitostí v Bel-Air zaplatil 150 milionů dolarů (3,4 miliardy korun). Pro Bezose je ale Warner Estate jen jedním z jeho několika domů. Ty vlastní v Seattlu, Texasu, Washingtonu a v loňském roce měl podle Land Report zakoupit za 80 milionů dolarů (přibližně 1,8 miliardy) tři byty v New Yorku.

musk-eberhart

Přečtěte si takéKdo je skutečným zakladatelem Tesly? Pro prvního investora Elona Muska je to i po 16 letech stále velké témaKdo je skutečným zakladatelem Tesly? Pro prvního investora Elona Muska je to i po 16 letech stále velké téma

Bezos vlastní také dva další domy přímo v Beverly Hills, ovšem Warner Estate je prozatím tím nejzajímavějším úlovkem do jeho realitní sbírky. Dům totiž získal s poměrně výraznou slevou. Geffen za něj chtěl původně 225 milionů dolarů (přibližně 5,2 miliardy korun), pak se ale s šéfem Amazonu domluvil na nižší částce. Díky tomu má Bezos v držení víc než jen další luxusní sídlo. Pane mu říká nemovitost, ve které se psaly dějiny amerického filmového průmyslu a ve kterých se objevovaly ty největší hvězdy, jejichž jména jsou zapsány zlatým písmem v historii americké kultury a jejího zábavního průmyslu.

la-mansion2

Foto: Google Mapy

Jeff Bezos vytvořil z Warner Estate nejdražší sídlo v Los Angeles

Šéf Trasku Filip Tománek: České banky čekají v roce 2020 internet věcí i plně bezpapírové pobočky

Filip TománekFilip Tománek

tomanek-trask

Přinese nový rok prorokované zpomalení ekonomiky a její krizi, nebo ekonomika naopak poroste? To zjistíme až za nějaký čas, proto jsou letošními hlavními technologickými trendy právě ty technologie, které připraví banky na oba scénáře zároveň.

Šéf české technologické společnosti Trask, která v loňském roce oslavila 25 let na trhu, Filip Tománek popisuje, jaké výzvy, nové technologie a inovace čekají na tuzemské banky v roce 2020.

***

Z celého světa se poslední dobou šíří zprávy a zvěsti, že ekonomika napříč planetou zpomaluje. Proti tomuto názoru stojí jeho oponenti, kteří říkají, že růst bude ještě nějaké roky pokračovat. Dva odlišné názory v tomto případě mohou mít stejné řešení. Zvýšení produktivity a efektivity.

Právě růst produktivity hnaný technologiemi je předpokládaný hlavní trend pro nadcházející roky. Zvyšování produktivity je přitom potřeba vnímat ve dvou rovinách. První z nich jsou efektivnější prodeje, tedy větší příjmy, druhou pak náklady, pod které spadají fungování firmy, její procesy a front i back office.

Efektivita distribuce

Nové technologie umožňují prodávat více, aniž by bylo nutné odpovídajícím způsobem navyšovat stavy pracovníků na back office a front office. Aktuální technologie umožňují prodej bankovních produktů přes online kanály plně automaticky, tedy bez jediného zásahu lidskou rukou.

Jediný manuální zásah je potřeba jen v případě, že zákazník nedokončí celý proces online a je nutné jej převést na původní proces na pobočce. Příkladem jsou řešení pro otevírání účtů či prodej spotřebitelských úvěrů, které dnes už fungují například v České spořitelně nebo ČSOB. Tato řešení fungují na řadě osvědčených technologií platformy Impresto, kterou Trask dodává společně s EY.

Digitální distribuce přes partnery

Dalším možným krokem zvýšení efektivity prodeje je digitální prodej přes partnery. Digitalizací produktů se totiž otevírá možnost je digitálně distribuovat právě skrze partnery. Příkladem je například řešení Trasku v Unicredit Bank.

papers-documents-paperwork

Otevřením distribučních kanálů přes API a zapojením partnerů jde dosáhnout tzv. síťového efektu, kdy prodeje mohou růst více než lineárně, aniž by bylo třeba stejnou rychlostí posilovat kapacity pracovníků banky. Digitální distribuce dokáže z prodeje úplně eliminovat papíry a umožňuje tak plnou automatizaci procesu.

Příkladem mohou být prodeje úvěrů formou platební metody v e-shopu nebo online otevírání účtů na tabletech finančních poradců.

Banky a IoT

V souvislosti s prodejem přes API se mluví o využití situací v životě klienta, které byly pro banku dosud nedosažitelné. Výrazně podceňované jsou v tomto směru IoT (internet věcí) technologie.

Platí totiž, že i banky mohou využívat data a impulsy z chytrých připojených zařízení, aniž by je musely fyzicky vlastnit – přes API a realtime události lze být s pomocí partnerů přítomen ve chvíli tzv. „business momentu“ klienta.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Příkladem jsou pak partnerství bank s pojišťovnami a jejich IoT pohledem do domácnosti klienta, partnerství s automobilkami a jejich ekosystémy mobility (nejedná se jen o připojená auta, ale o služby navázané na sdílenou ekonomiku, operativní leasingy apod.) nebo služby chytré sítě energetických společností. Předpokládá se, že IoT bude v budoucnu pro banky důležitý kanál pro získávání klientů i interakci s nimi.

Efektivita prodejních i back office procesů

I v případě klasického prodeje bankovních produktů lze významným způsobem zvýšit efektivitu těchto procesů. Jedním ze způsobů je automatizace zpracování, druhým je chytrá optimalizace na základě nově dostupných dat a schopnosti s těmito daty pracovat.

Automatizace front office činností

V Trasku máme připravený koncept plně bezpapírové bankovní pobočky, který aktuálně diskutujeme s konkrétní bankou. Plně bezpapírová pobočka v sobě bude zahrnovat řadu automatických procesů a bude šetřit čas lidí na pobočkách i na middle office či back office.

filip-tomanek3

Foto: Trask

Filip Tománek, zakladatel a CEO společnosti Trask

Bude se přitom jednat o plnohodnotnou bankovní pobočku, ne jen kiosek v obchodním centru. Na pobočce lze totiž použít řadu technologií, které už dnes automatizují i online prodeje produktů.

Technologie pro automatizaci

Automatizace neznamená jen robotizaci, od které se mimochodem očekává více, než tato technologie dokáže dodat (především v delších horizontech). Vedle klasických technologií pro automatizaci jako jsou business process management, rule engine, integrace a event processing se objevily v minulých letech nové možnosti.

Automatizovat lze činnosti, které byly do nedávna plně manuální. Díky většímu množství dat lze automatizovat řadu rozhodovacích procesů. Dalším příkladem je automatické zpracování dokladů klientů (online i na pobočkách), vytěžování a zpracování dokumentů jako notářské žádosti, finanční rozvahy, daňová přiznání nebo úvěrové smlouvy, a to díky umělé inteligenci a NLP (Natural Language Processing – tj. porozumění dokumentu i přes to, že jde o nestrukturovaná data v přirozeném jazyce).

jaroslav-beck-boxed1

Přečtěte si takéV Česku je obří talent. Úspěch Beat Saberu dokázal, že jsme na světové úrovni, říká Jaroslav Beck v CzechCrunch PodcastuV Česku je obří talent. Úspěch Beat Saberu dokázal, že jsme na světové úrovni, říká Jaroslav Beck v CzechCrunch Podcastu

Získávání dat z digitálních zdrojů přes API eliminuje nutnost dokládání řady podkladů, které se následně musely zpracovávat ručně (např. výpis z účtu, doklad o příjmu, ocenění nemovitosti, ověření identity, vstupy pro scoring jako je třeba ekonomický profil klienta a řada dokumentů z oblasti firemních klientů jako například zmíněné finanční rozvahy).

Analýza procesních dat

I zvyšování efektivity musí být efektivní, a proto vždy musí být prvním krokem důsledná analýza odhalující zdroje neefektivity a především správně určující potenciál zlepšení. A to ne na základě pocitů, ale na základě tvrdých čísel a faktů.

Do této oblasti patří především technologie pro tzv. automated process discovery, ty jsou založené na automatickém objevování a rekonstrukci procesů v bance na základě analýzy elektronické stopy, kterou za sebou každý uživatel nechává. Automatická analýza těchto dat umožňuje zrekonstruovat, analyzovat a simulovat průběh procesu v jednotlivých případech a vytvořit mapu reálného průběhu procesu.

Díky tomu lze optimalizovat proces před jeho automatizací nebo vyhledat problematická místa již automatizovaných procesů. Podstatné přitom je, že proces je možné analyzovat a optimalizovat za zlomek času i ceny, které by „pohltily“ tradiční způsoby analýzy.

Pragmatické inovace

solarni-panel

Přečtěte si takéVelká rána pro solární byznys. V úpadku je pionýr oboruVelká rána pro byznys se soláry na střechách domů. V úpadku je pionýr oboru s miliardovými tržbami

Po letech důrazu na inovace se tak pozornost opět obrací k pragmatičtějším oblastem zvyšování produktivity a efektivity. Nových technologií je řada, ale nelze je aplikovat mechanicky. Je třeba hledat a vyhodnocovat, kde se jaká technologie vyplatí.

Je třeba hledat segment per segment, produkt za produktem, proces za procesem, kde se dá posunout, co se dá vylepšit, změnit či nahradit, kde se dá optimalizovat nákladová i příjmová část. A tudíž i kde se dá jít vstříc jistotě toho, že ať bude lépe či hůře, banka bude připravená na využití budoucích příležitostí, aniž by ji v růstu bránil např. back office, který nelze dostatečně rychle škálovat.