Nahrál jim nebývalý zájem o obnovitelnou energetiku. Český Woltair loni zajistil zdroje za miliardu

Firmou, která říká, že digitalizuje energetiku pro domácnosti, meziročně protekl víc než trojnásobek peněz. A letos se prý čísla budou dál násobit.

Iva BrejlováIva Brejlová

hanus-woltair

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Jan Hanuš, výkonný ředitel startupu Woltair

0Zobrazit komentáře

Když hovoří o zájmu Čechů o obnovitelné zdroje energie, používají slovo enormní. A přestože loni nějakou dobu tepelná čerpadla vůbec nebyla k dostání, firma Woltair, která pomáhá lidem s výběrem, instalací a servisem zdrojů tepla a elektrické energie, ho dokázala využít. Loni podle svého vyjádření uzavřela smlouvy za 982 milionů korun, což meziročně znamená víc než trojnásobný růst. A podle toho, jak začal letošek, by prý rok 2023 mohl částku ještě zdvojnásobit.

Loni Woltair dokončil 1 500 realizací fotovoltaik a čerpadel, což je zhruba dvaapůlkrát víc než v roce 2021. A k růstu, který hlásí, prý pomohly oba typy zdrojů energie zhruba stejně. Nejsilnější měl být závěr roku, kdy se instalovala především tepelná čerpadla, a na něj teď firma hodlá navázat. Zatím – podle prvního čtvrtletí – věří, že letos povyroste minimálně o 200 procent.

„Na takový růst jsme po všech stránkách připraveni a očekáváme, že tento trend bude dlouhodobý,“ věří Jan Hanuš, CEO společnosti. Hovoří o tom, že 80 procent spotřeby energie v domácnosti nějak souvisí s teplem, a označuje tepelné čerpadlo za jeho nejefektivnější zdroj. „Tato skutečnost platí bez ohledu na ceny energií, proto bude zájem o tepelná čerpadla růst i v dalších letech,“ dodává.

Solární energie se na tržbách společnosti loni podílela ze 47 procent, kromě toho mají lidé čím dál častěji zájem o kombinaci obou zařízení, tu má od Woltairu zhruba pětina zákazníků. Vedle toho Woltair hlásí zájem o větší elektrárny a zajišťuje instalaci stále vyššího výkonu. Tržby ani zisk za rok 2022 firma nyní nekomunikovala. V roce 2021 podle obchodního rejstříku dosahovaly 118,5 milionu korun, přičemž společnost byla ve ztrátě.

Obecně se podle společnosti změnil charakter poptávky českých zákazníků. „Zatímco loni bylo mnoho lidí zvědavých a spíše se obecně zajímalo o možnosti pořídit si fotovoltaiku, v současnosti je více zákazníků rozhodnutých a majících seriózní zájem. Budeme-li brát v potaz pokročilá jednání s klientem, pak evidujeme 100procentní nárůst zájmu,“ říká Hanuš.

Woltair je dnes v Česku největší firmou se specializací na prodej, instalaci a servis zdrojů tepla a elektrické energie. Říká o sobě, že řemeslo digitalizuje – jeho cílem je umožnit klientům objednávat topenářské služby podobně, jako si můžou objednat nákup s rozvozem domů nebo třeba taxislužby. Díky růstu i zajímavému zaměření CzechCrunch společnost zařadil do seznamu 25 startupů, které se vyplatí sledovat.

Firmu založili v roce 2018 Daniel Helcl, Karel Náprstek a Jiří Švéda, dali jí název Topite.cz a zaměření na tepelná čerpadla. O tři roky později přidali právě fotovoltaiku, loni se firma přejmenovala na Woltair, nabrala Jana Hanuše, zkušeného CEO z Mallu, a získala 400 milionů v investici i na to, aby se rozšiřovala po Evropě. Letos společnost plánuje vedle primárního českého trhu pokračování růstu v Polsku, kam loni vstoupila. Tam se tržbami blíží k dosažení hranice 100 milionů korun. Kromě toho chystá také expanzi do Německa a Itálie.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

Diskuze (0)

Novinka

Anonym