Nápojářský projekt Goodlok testuje hranice české gastronomie. Čerstvé šťávy propojuje s aplikací
Zakladatel Goodloku Pavel Fuchs
Pavel Fuchs je duší designér, nicméně blízko má i ke gastronomii. Asi před čtyřmi lety našel zálibu v čerstvě vymačkané šťávě z ovoce a zeleniny. Zhruba v té době si pořídil i statek s jablečným sadem, a tak odšťavňovač v kancelářích jeho vývojářské firmy ManGoweb jel každé ráno naplno. A protože freshe začaly bavit i klienty a kamarády, zrodil se projekt Goodlok.
Přes něj šťávy rozvážel po Praze a vytvořil tak první mikrologistickou síť, kterou dnes ManGoweb rozvíjí v koncept, jenž v české gastronomii nemá obdoby. Fuchsovou ambicí je totiž nejen přinést lidem zdravé pití, ale vytvořit systém, který propojí zákazníky s podnikem v novém měřítku a ulehčí lidem v gastru život. Pro začátek v Goodloku, do budoucna možná i v jiných podnicích.
Goodlok začínal skromně. Z garážového projektu se postupně vypracoval výš a už zdaleka není jen o čerstvě vymačkaných šťávách. Šestimilionová investice od datového mága Vojty Ročka umožnila postavit stylový fresh juice bar na pražském Jungmannově náměstí. Ten je zároveň i kavárnou a místem, v jehož sklepení vznikají fermentované produkty.
Velkým investorem je i ManGoweb, který založil Fuchs zhruba před deseti lety a dnes je jedním ze čtyř vlastníků. Studio, které mimo jiné přineslo do ulic růžový bikesharing Rekola, investuje do Goodloku vývojářskou a designérskou sílu. Celkovou cenu gastronomické aplikace, kterou ManGoweb pro Goodlok vyvíjí, odhadl Fuchs zhruba na pět milionů korun.
IT v gastru zná přitom ManGoweb důvěrně, neboť pracuje na projektech velkých hráčů, jako je Ambiente, Starbucks a další. Z pohledu ManGowebu je Goodlok ideální testovací pole. „Je to pro nás skvělé hřiště, kde si můžeme zkoušet nové přístupy a poměrně bezbolestně ty neúspěšné zahazovat. Doba se mění rychle a gastro to podle mě moc nestíhá,“ říká Fuchs, který přebíhá mezi barem a takřka sousedícími kancelářemi ManGowebu.
„Na jádro aplikace napojujeme jednoduché appky – těch možností je nekonečno. Určitě už není doba plastových věrnostních kartiček a komplikovaných excelů na plánování směn,“ hodnotí Fuchs a nevylučuje ani nabízení jednotlivých modulů aplikace do dalších podniků. „Hlad po tom na trhu určitě je. Konkrétní plány ale zatím nemám,“ doplňuje.
Samotný provoz Goodloku se zaplatí z prodeje, který stojí na třech nohách – rozvážka lidem domů, rozvoz do firem a kaváren a tržby z juice baru. Brzy by se Fuchs rád s fermenty dostal i do zahraničí, v jednání jsou restaurace v Dánsku, Francii a Japonsku.