Následovník Havrlanta, Čupra, Průši a spol. Česko hledá po čtyřiadvacáté EY Podnikatele roku
„Hledáme osobnost, která svůj byznys nerealizuje pouze s cílem vytváření zisku, ale má i dlouhodobou vizi a přesah,“ říká šéfka českého EY.
Být osobností, mít silné hospodářské výsledky a k tomu nabízet také celospolečenský přínos, na který se obecně hledí stále více. Česká republika pod dohledem poradenské společnosti EY hledá již po čtyřiadvacáté Podnikatele roku, který by měl navázat na předchozí vítěze prestižní soutěže Jakuba Havrlanta z Rockaway Capital, Tomáše Čupra z Rohlik Group, Josefa Průši z Prusa Research či Olivera Dlouhého z Kiwi.com. Přihlášky a nominace je možné podávat do pátku 20. října a ten, kdo domácí titul Podnikatele roku získá, se podívá také na sledované světové finále v Monte Carlu.
„Také v případě Česka platí, že držitel titulu EY Podnikatel roku musí být především osobnost, která svůj byznys nerealizuje pouze s cílem vytváření zisku, ale má i dlouhodobou vizi a přesah. Jeho činnost by měla mít přínos i pro komunity, v jejichž prostředí funguje. Každý rok díky naší soutěži vidíme, jak se v tomto ohledu české podnikatelské prostředí kultivuje a posouvá, a jsem přesvědčena, že tomu tak bude i v případě letošního ročníku, který jsme právě odstartovali,“ říká Martina Kneiflová, vedoucí partnerka EY Česká republika. Podnikatelská soutěž se u nás vyhlašuje od roku 2000 a celkově funguje již téměř v 60 zemích na šesti kontinentech. CzechCrunch je jejím mediálním partnerem.
Hodnotících kritérií, kdo může získat titul EY Podnikatel roku, je několik. V první řadě jde o podnikatele či majitele, kteří mají rozhodující vliv na řízení firem a aktivně působí v jejich vedení – a kteří usilují o tvorbu dlouhodobé hodnoty. Zvažuje se takzvaný podnikatelský duch, tedy zda daný člověk nachází příležitosti k inovacím a k vytváření lepšího světa, nebo riskuje, aby uskutečnil svou vizi, celkový růst a expanze firmy, společenský přínos včetně udržitelného podnikání a v neposlední řadě také dopad, jednak v podobě pozitivního vlivu na zákazníky či začleňování strategií týkajících se environmentálních, sociálních a správních faktorů.