Návratnost investic do reklamy a marketingu hlídá i značce Vasky. Slovenský startup nabral 20 milionů
První větší peníze do analytického nástroje Forvio vkládá slovenský investiční fond Crowdberry.
Pomocí datové analýzy a strojového učení optimalizuje marketingové strategie s ohledem na návratnost vložených investic. Startup Forvio se sídlem ve slovenských Košicích teď hlásí důležitý krok na cestě prorazit v silné globální konkurenci inovací marketingové analytiky – získání investice ve výši 800 tisíc eur, v přepočtu bezmála dvacet milionů korun, od investičního fondu Crowdberry Investment Management.
„Prostředky nám významně pomohou rozvíjet naši platformu na analýzu marketingových dat. A poskytovat tak firmám po celém světě přístup k technologiím, které byly v minulosti dostupné jen pro největší globální společnosti s miliardovými obraty,“ komentuje Andy Kozák, jenž Forvio spoluzakládal s Tomášem Putnokym.
Nástroj měří a srovnává výkonnost všech online i offline marketingových kanálů v reálném čase, díky čemuž jeho uživatelé mohou optimalizovat své marketingové náklady na sociálních sítích jako Facebook či Instagram, ale také v printových reklamách, na billboardech, v rádiích a v televizi. Data pak vizualizuje a navrhuje možné rozdělení celého marketingového rozpočtu firmy, přičemž umělá inteligence počítá i návratnost vynaložených finančních prostředků.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsForvio nedávno získalo status Meta Business Partner, čímž se stalo součástí ekosystému globálního giganta Meta, vlastníka Facebooku a Instagramu. Kromě toho lze nástroj integrovat také s Google Ads, Google Sheets a BigQuery. Mezi své klienty řadí například českou obuvnickou značku Vasky, k největším patří například Tatra Banka či Slovak Lines.
„Forvio v oblasti marketingové analytiky skutečně mění pravidla hry. Zkušený tým vybudoval funkční produkt, jenž funguje na základě přesných dat. Modeling marketingového mixu vnímáme jako důležitý nástroj efektivnosti a optimalizace, na který se zaměřuje stále více firem, potenciálních klientů Forvia,“ komentuje investici partner Crowdberry Michal Nešpor.