Navždy home office. Někteří zaměstnanci Twitteru se už do kanceláře nevrátí, firma je nechá pracovat na dálku
Zatímco miliony lidí po celé světě zažívají vůbec první měsíce práce z domova, technologické firmy už zjišťují, že fyzická nepřítomnost je někdy zcela postradatelná. Alespoň o tom svědčí nový benefit sociální sítě Twitter – ta dovolí některým ze svých zaměstnanců zůstat v domácím módu trvale, i poté, co se uvolní koronavirová opatření a lidé se začnou vracet do kanceláří.
V e-mailu pro zaměstnance to oznámil výkonný ředitel firmy Jack Dorsey. Upřesnil, že se benefit nemůže týkat jen některých specifických rolí, jejichž přítomnost na pracovišti je potřeba, jako například správců serverů.
Nicméně v jiných situacích, pakliže si to zaměstnanec bude přát, Twitter vymyslí způsob, jak nový režim zrealizovat a nastavit dlouhodobě. „Poslední dva měsíce nám ukázaly, že to skutečně jde,“ uvedl Twitter v prohlášení.
Kanceláře Twitteru ale samozřejmě zůstanou místem, kam se ti, co chtějí, budou moci vrátit. I tak ale podobně jako jiné technologické firmy dá Twitter všem svým zaměstnancům 1 000 dolarů (zhruba 25 tisíc korun) na vybavení domácí kanceláře.
Twitter byl jedna z prvních velkých firem v Silicon Valley, která doporučení na práci z domova zavedla už na začátku března, i přesto že zaměstnává masu čtyř tisíc lidí. Tendenci zažehnutou koronavirem načrtla už tehdy pro BuzzFeed Jennifer Christie, šéfka lidských zdrojů Twitteru.
„Lidé, co nechtěli pracovat z domova, zjistí, že takto mohou prosperovat. Manažeři, kteří si nemysleli, že tým uřídí na dálku, získají jinou perspektivu,“ předpovídala tehdy vývoj, který se naplnil. Společnost navíc nepředpokládá, že se lidé budou moci vrátit do kanceláří dříve než v září.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVe firmách, jejichž valná část byznysu se odehrává v digitálním prostředí, se však práce z domova nejen vyžaduje, ale stává se de facto novým normálem. Naznačuje to i vývoj v dalších technologických gigantech.
Google už řekl, že většina jeho zaměstnanců zůstane doma nejméně do konce roku 2020. Jen někteří z těch, jejichž přítomnost bude nezbytná, se za zvýšených bezpečnostních opatření budou moci vrátit v červnu nebo červenci.
Facebook práci z domova do konce roku zaměstnancům doporučí a své kanceláře neotevře dříve než 6. července. Ještě radikálnější krok ale udělal v oblasti svých hromadných akcí s účastí nad 50 lidí, které zruší až do července 2021.
Rozhodnutí Twitteru je tedy první a unikátní v jeho permanentnosti. Přestože obecně vzato si firma pochvaluje větší produktivitu zaměstnanců pracujících z domova, dlouhodobější efekty na firemní kulturu či pracovní morálku se nejspíš teprve ukáží.
Nový trend práce z domova zažívá navíc boom ve stejnou dobu, co se dostávají do obecnějšího povědomí modernější a designové kancelářské prostory, které mají za cíl udělat z pracovního prostředí víc než prostý open space. Například právě Twitter teprve před pár měsíci představil své zbrusu nové kanceláře v kanadském Torontu.