Nechal se na týden pohřbít zaživa. V rakvi dosáhl milníku jako žádný jiný youtuber před ním

MrBeast znovu posunul hranici toho, kam je schopen kvůli videu zajít. A minimálně na číslech se to mladému youtuberovi zatím vyplácí.

Filip HouskaFilip Houska

mrbeast_1

Reprofoto: MrBeast/YouTube

MrBeast má na kontě další výzvu

0Zobrazit komentáře

Schválně se nechal ztratit na voru, vyrazil na dovolenou za jeden dolar, nechal vybudovat studny v Africe a také kdysi uspořádal vlastní výzvu inspirovanou seriálovým hitem Hra na oliheň. MrBeast už mnohokrát dokázal, že umí plnit internet výzvami, které dokonale prezentuje svým divákům. Potvrdil to i teď, když se nechal zaživa pohřbít, aby překonal hranici, která se žádnému jinému youtuberovi dosud nepodařila.

Americký youtuber MrBeast, jehož rozpočty na produkci často dosahují několika milionů dolarů, před pár dny vydal nové video nazvané jednoduše I Spent 7 Days Buried Alive. V něm měl za úkol strávit týden v rakvi, kterou jeho tým umístil pod zem a zasypal devíti tisíci kilogramy hlíny. K přežití měl jen osmnáct litrů vody a několik základních, předpřipravených jídel v sáčku.

Podobně bláznivé výzvy dělá už několik let. Ve virálním videu záměrně odplul daleko od břehu a snažil se několik dní přežívat na polorozpadlém voru. Nebo natočil vlastní verzi olympijských her, do které obsadil i Čecha. MrBeast zjevně zná recept na to, jak svou bohatou fanouškovskou základnu pobavit – a často balancovat i na hraně toho, co se na YouTube sluší dát.

Jinak tomu nebylo ani teď, když poslední video, ve kterém se nechává zaživa pohřbít, nasbíralo za úvodních čtyřiadvacet hodin okolo 57 milionů zhlédnutí. Jde tak o jedno z jeho nejúspěšnějších videí, co se zhlédnutí za jeden den týče. Podobný koncept už natočil před dvěma lety, kdy byl pod zemí padesát hodin – dosud nasbíral přes 300 milionů zhlédnutí. Rekordem je ovšem dílo, ve kterém srovnával dům za 100 milionů dolarů a chatrč za dolar. Byť novinka za ním zhruba o tři miliony zhlédnutí zaostává, je pro jeho kariéru naprosto zásadní.

Během natáčení totiž v reálném čase sledoval, jak se jeho základna youtubových odběratelů šplhá k magické hranici 200 milionů. To je číslo, které žádný jiný samostatný tvůrce nemá. A zatímco musel řešit základní lidské potřeby ve vystlané rakvi v zemi, počítadlo tuto úroveň překonalo – dnes má MrBeast už přes 212 milionů sledujících, čímž své výsadní postavení na platformě s videy jen potvrzuje.

Nejsledovanějším nezávislým tvůrcem na YouTube je ostatně už delší dobu, růst nad hranici 200 milionů odběratelů je ale pro tým okolo MrBeasta zásadní v tom, že ho přibližuje k tomu nejvyššímu stupínku. Na něm je indická produkční společnost T-Series, na niž ztrácí zhruba čtyřicet milionů lidí, kteří by na jeho kanále stiskli tlačítko Odebírat.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Rychlejší růst by mu mohly zajistit kromě napínavých výzev i kreativní spolupráce, díky nimž by se pětadvacetiletý tvůrce dostal k ještě více lidem, ideálně dospělým. I proto nepřímo vyzývá Netflix, jestli by s ním nevymyslel zvláštní sérii přímo pro televizní obrazovky. Zatím nic nenaznačuje, že by nějaká forma spolupráce vznikala. Populární streamovací služba ale o něm zřejmě ví – ostatně jeho adaptace netflixového hitu Hra na oliheň má už přes půlmiliardu zhlédnutí.

Hodí se dodat, že všechna videa MrBeasta mají jasný scénář a početný tým lidí, kteří mnohdy velice náročný proces tvorby zajišťují. Všude musí být kamery a vše musí být pečlivě sestříhané, aby video udrželo pozornost (proto MrBeast v úvodních sekundách zpravidla zmíní to nejzajímavější na celém obsahu). Do detailu musí být naplánována i produkce, logistika, rekvizity nebo vybavení štábu a podobně.

Po ostudné premiéře rekordní propad. Na supehrdinské Marvels nechodí diváci, studio se vydá jinudy

Blockbuster Marvels od dříve nejspolehlivější značky v Hollywoodu zažívá po špatné premiéře ještě horší druhý týden. Studio tak připravuje změnu směru.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

marvels-boxed

Foto: Marvel

Nové superhrdinské trio tvoří Ms. Marvel, Captain Marvel a Monica Rambeau

0Zobrazit komentáře

Premiérové výdělky Marvels, nového filmu ještě donedávna kasově nepřemožitelné hollywoodské značky, byly katastrofální. Ačkoliv se očekávalo, že superhrdinský blockbuster za více než 220 milionů dolarů nebude mít valný úspěch, mnohé překvapilo, jak málo diváků na něj za první víkend na něj skutečně do kina dorazilo. O druhém víkendu se opakovala prakticky stejná situace: předpoklady byly špatné, skutečnost ještě horší. Marvelu se tak definitivně potvrzuje, že podobné filmy už do kin posílat nemůže.

Marvels jsou přitom zcela nekontroverzní, barevná zábava plná humoru. Stará známá Captain Marvel se začne dostávat do nepříjemných situací, když si kvůli narušené stabilitě vesmíru začne vyměňovat místa se dvěma dalšími nadpřirozeně silnými hrdinkami Kamalou Khan alias Ms. Marvel a Monicou Rambeau. Aby společně zažehnaly hrozbu ze strany mimozemšťanky Dar Benn, musí se všechny tři naučit spolupracovat.

Na jedné straně je to v jádru zcela klasický marvelovský příběh, který začíná představením nevýrazné zlodušky a končí velkou bitvou plnou digitálních vizuálních efektů. Od diváků se ale také očekávalo, že budou alespoň minimálně obeznámeni se seriály WandaVision, Ms. Marvel a Tajná invaze, kde se představily dvě z hlavních hrdinek a kontext zápletky filmu. Hrdinky Marvels sice udělaly vše pro to, aby to nebylo potřeba až moc – jejich hlavním cílem bylo nabídnout svižnou, příjemnou, vizuálně atraktivní podívanou –, jenže to dnes nestačí.

marvels-dovnitr

Foto: Falcon

Ms. Marvel, Captain Marvel a Monica Rambeau

Snímek v kinech za první víkend vydělal celosvětově pouze 110 milionů dolarů (2,53 miliardy korun), což je výrazně méně, než na co dřívější filmy studia dosáhly jen ve Spojených státech. Jedinou šancí bylo si alespoň relativně malé publikum co nejdéle udržet a minimalizovat nevyhnutelné finanční ztráty z nákladné produkce, k níž je nutné připočítat ještě náklady na marketing, distribuci, podíl kin na příjmech a podobně. Druhý víkend novinky v kinech ale nic dobrého nepřinesl. 

Snímek za uplynulé tři dny ve Spojených státech vydělal jen 10 milionů dolarů. To představuje propad ohromných 79 procent oproti minulému týdnu, zdaleka největší v historii studia a jeden z největších vůbec, alespoň mezi blockbustery podobného formátu. Předchozím rekordmanem byl v tomto ohledu Ant-Man a Wasp: Quantumania, u něhož se příjmy mezi prvním a druhým týdnem propadly o 69,9 procenta.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Je nicméně stále otázkou, zda je neúspěch Marvels symptomem široce diskutované únavy ze superhrdinů. Diváci dnes nevyhnutelně cítí slabší motivaci jít na další podobně natočený film o nadpřirozených lidech ve spandexu než před několika lety. Stejně tak ale jde obecně o filmy, kterým chybí aspekt události, nedokáží rozvířit diskuse a spekulace online a nenabídnou něco nového a překvapivého.

Proto se také nyní diskutuje o tom, zda bylo uvedení prequelu velice populární franšízy Hunger Games s podtitulem Balada o ptácích a hadech úspěšné, či ne. Snímek s rozpočtem asi 100 milionů dolarů si z amerických kin po prvním víkendu odnesl 44 milionů dolarů, globálně pak 98,5 milionu – všechny předchozí filmy ze série v amerických kinech začínaly minimálně na sto milionech. Podle některých je výsledek novinky pro podobný typ filmu zcela adekvátní, podle jiných odpovídá zájmu fanoušků série a lze očekávat značný propad o dalším víkendu.

nick-fury

Foto: Falcon

V Marvels dominují ženy, ve filmu vystupuje ale i Nick Fury

V každém případě je Balada o ptácích a hadech, podobně jako Marvels, pokusem o další rozšíření dobře zavedené, poměrně dobře prozkoumané franšízy, který diváka hledajícího v kině vzrušení příliš nezaujme. Na takové filmy si mnozí v době krátkých období exkluzivity pro kina rádi počkají až na domácí zhlédnutí. Tam je navíc mezi Netflixem, HBO a řadou seriálů Marvelu nabídka už tak velmi široká.

Marvel podle všeho nastalou situaci už řeší, jednak výrazným zpomalením kadence projektů (příští rok má vyjít jen film Deadpool 3), jednak návratem k ověřeným a známým superhrdinům jako Blade nebo Fantastická čtyřka. U ní se nyní dokonce očekává obsazení Pedra Pascala, hvězdy Mandaloriana či The Last of Us, do hlavní role Reeda Richardse alias Mistra Fantastika.

Třetí částí strategie by měla být nová značka Marvel Spotlight, která nedávno představila první projekt v seriálu Echo. Má jít o více civilní a drsnější pojetí superhrdinského žánru, jako to před časem s úspěchem udělal Netflix u Daredevila nebo Punishera. Ačkoliv tituly s Marvel Spotlight mají zcela zapadat do širšího mediálního univerza studia, zároveň mají fungovat samostatně, a ne jako úzce provázané rozšíření filmů. Tvůrci by tak mohli dostat více prostoru pro kreativitu a přijít s něčím novým, co zaujme.