Nedávno koupila lékárnu, teď si Alza pořídila kadeřnictví. Ještě více se opře do vlasové kosmetiky
Aby mohla Alza prodávat některé vlasové přípravky a další produkty, potřebovala kadeřnictví. Proto koupila závod od Václava Pražáka.
I když jste neohrožená jednička trhu, nesmíte usnout na vavřínech. Oficiálně u Alzy zatím známe její výsledky teprve za předloňský rok, kdy jí poprvé po dvaceti letech meziročně klesl obrat, ale i tak je s přehledem největším českým e-shopem. Už dávno přitom neprodává jen elektroniku, naopak je stále méně a méně kategorií, které v její nabídce nenajdete. Dál navíc hledá nové příležitosti, aby mohla růst. Připravuje vstup do segmentu s léky a jak zjistil CzechCrunch, nedávno koupila také kadeřnický závod, díky kterému posílí i v oblasti vlasové kosmetiky.
Koncem května uzavřela Alza smlouvu o koupi obchodního závodu v ulici Tusarova v pražských Holešovicích, jehož předmětem podnikání je holičství a kadeřnictví. Jedná se o podnik Václava Pražáka, který na stejné adrese, jen pár set metrů od hlavního showroomu Alzy, provozuje kadeřnické studio Václav Pražák Hair Design. To zůstane i nadále v provozu pod taktovkou svého zakladatele, Alza si samotný závod kupuje hlavně kvůli tomu, aby mohla prodávat další produkty.
„Alza se i nadále zaměřuje na rozšiřování a zdokonalování svého portfolia kadeřnických a vlasových přípravků, které jsou již nyní k dispozici na našem e-shopu. Jsme rádi, že můžeme oznámit akvizici závodu pana Václava Pražáka. Tato strategická koupě nám umožní dále rozšiřovat sortiment profesionální vlasové kosmetiky a tím zlepšovat nákupní zážitek pro naše zákazníky,“ uvedla pro CzechCrunch tisková mluvčí Alzy Eliška Čeřovská.
Výši transakce, za kterou Alza od Václava Pražáka závod koupila, nechce ani jedna ze stran oficiálně komentovat. „Důležitou zprávou je, že provoz kadeřnictví pana Pražáka zůstane beze změny. Všechny závazky, které kadeřnictví v současné době má, budou nadále plněny,“ doplnila tisková mluvčí Alzy.