Nejsledovanější seriály a filmy na Netflixu: Piráti z One Piece vládnou, daří se i Zaklínači a Beckhamovi

Na Netflixu se v druhé polovině loňského roku dařilo původní tvorbě od Milého dítěte až po animovaného Lea, ale i klasikám. Třeba Gilmorkám.

Michal MančařMichal Mančař

one-piece

Foto: Netflix

Hraná adaptace animovaného seriálu One Piece je na Netflixu hit

0Zobrazit komentáře

Netflix koncem loňska poprvé zveřejnil detailní statistiky své globální sledovanosti a nyní vydal druhou část svého reportu. Ta ukazuje divácký zájem za druhou půlku roku 2023 napříč filmy a seriály. A to jak těmi z dílny Netflixu, tak u lokální licencované tvorby, která tvoří 99 procent obsahu dostupného na streamovací službě.

Za loňský rok jsme na Netflixu nakoukali 183 miliard hodin obsahu. A významná část z toho byla pirátská. Přes 71 milionů zhlédnutí a 541 milionů hodin totiž pro sebe uloupili piráti z hrané adaptace slavného anime One Piece. Na pomyslných stupních vítězů tak měli výrazný náskok na seriálové krimi Milé dítě (53 milionů zhlédnutí) a Kdo je Erin Carterová? (50 milionů). Dařilo se ale i třetí řadě Zaklínače (48 milionů) a sportovní tvorbě – série Beckham získala 44 milionů zhlédnutí.

Ve sledovaném období se ale dařilo i dříve vydaným titulům, jako je Lupin, Koruna, Wednesday nebo Virgin River, které při započtení všech svých řad přidaly další desítky milionů zhlédnutí. Tři řady prvně zmiňovaného ve druhé půlce roku nastřádaly téměř 100 milionů zhlédnutí. Dětský pořad Cocomelon s osmi sériemi se dokonce vyšplhal ke 200 milionům. Hororová komedie Wednesday, jež vyšla už před dvěma lety a teď se chystá nová série, si připsala 24 milionů zhlédnutí (celkem 99 milionů).

Mezi filmy kraloval tajuplný snímek Nech svět světem, který zaznamenal 121 milionů zhlédnutí a je pátým nejúspěšnějším filmem Netflixu vůbec. Druhá příčka za období od července do prosince 2023 patří filmu Rachel Stoneová: Sázka na Srdce (110 milionů), třetí pak hudebnímu animáku Leo (96 milionů). A i když vyšel už v roce 2021, akční film Red Notice s Dwaynem Johnsonem, Ryanem Reynoldsem a Gal Gadot ve druhé půli loňska přilákal 27 milionů zhlédnutí.

Na Netflixu se také dlouhodobě daří globální tvorbě, skoro třetinu diváckého zájmu generují neanglicky mluvící pořady. Nejvíce ty korejské (9 procent) následované španělskými (7 procent) a japonskými (5 procent). O druhé příčce mezi seriály, kterou drží německá kriminálka Milé dítě, už byla řeč, úspěch zaznamenal také polský film Mastičkář se 43 miliony zhlédnutí.

Vysoká čísla Netflixu samozřejmě generuje i nepůvodní tvorba. Seriálová klasika Kravaťáci neboli Suits s osmi řadami získala 144 milionů zhlédnutí, sedm sérií Malého Sheldona 88 milionů. A kolem padesátky milionů zhlédnutí mají třeba nestárnoucí Gilmorova děvčata, Chirurgové nebo Super drbna.

Metodika Netflixu pro výpočet statistik je velice přímočará, streamovací služba uvádí, že počty zhlédnutí počítá prostým vydělením celkově nakoukaných hodin délkou daného filmu nebo seriálu. Kompletní výsledky sledovanosti Netflixu za druhé pololetí roku 2023 najdete na webu streamovací služby, přehled první poloviny sledovanosti pak v našem článku.