Nenápadný YouTuber vydělává stovky milionů korun a má nejvíce odběratelů v historii

Screen Shot 2015-07-08 at 12.37.35
0Zobrazit komentáře

Příběh nejsledovanějšího herního YouTubera, Felixe Kjellberga alias „PewDiePie„, začal celkem nevinně. Už jako student se jako spousta jiných zadlužil studentskou půjčkou a snažil se jí splácet vlastními silami prodejem unikátních kreseb. A protože ho umění bavilo, snažil se ho skloubit se svojí druhou vášní, hrami. Vzal do ruky kameru a v roce 2010 si založil svůj oficiální YouTube kanál, kam začal nahrávat jak pravidelný videoblog, tak vysílat své hraní s komentářem do zbytku světa.

První dva roky zaznamenával stabilní růst, který ho přivedl k prvnímu milionu odběratelů jeho kanálu. Milníkem, který oceňuje přímo YouTube vlastní cenou, se dostal do hledáčku všemožných médií a akcí, kde měl vystupovat a pak už šla popularita prudce nahoru. Například v dubnu 2013 už dosáhl kanál 6 milionů odběratelů, ale v červnu téhož roku přesáhl 9 milionů.

Screen Shot 2015-07-06 at 20.33.56

Přečtěte si takéVzestup a „pád“ technologické firmy s růstem ve stovkách procent a miliardovým obratemVzestup a „pád“ technologické firmy s růstem ve stovkách procent a miliardovým obratem

Po nezastavitelné jízdě se dnes může Felix těšit z více než 37 milionů odběratelů a 9 miliard zhlédnutí, což je nejvíce na celém YouTube. Jeho průměr na jedno video činí 5 milionů zhlédnutí. Největším unikátem je ale právě počet odběratelů, který více než dvojnásobně převyšuje nejpopulárnější umělce z hudební nebo filmové branže.

Ať už jde o americkou nejprodávanější zpěvačku Taylor Swift, Rihannu nebo skupinu Linkin Park. Pozadu nezůstává ani na sociálních sítích, protože na Facebooku ho sleduje přes 6 milionů lidí, na Twitteru shodný počet a na Instagramu brzy přesáhne 5 milionů.

O tom, že tzv. „eSport“ má svojí uživatelskou základnu a dokáže vydělat astronomické částky, svědčí fakt, že dle trafficu čtvrtým největším serverem v USA je hned po Facebooku nebo Amazonu herní kanál Twitch.tv. Pokusy o napodobení zahraničních YouTuberů se objevily i u nás, ale neskončilo to lépe, než pár stovkami tisíc odběratelů.

Pravděpodobně nejúspěšnějším českým uskupením na YouTube jsou pouze ViralBrothers se svými 2 miliony odběratelů a videi, které mají i desítky milionů zhlédnutí. Ale zpět k PewDiePie.

Screen Shot 2015-07-08 at 13.53.18

Dlouho utajované příjmy

Felix odjakživa tvrdil, že není podle něj podstatné chlubit se nebo vůbec zveřejňovat příjmy, protože především dělá co ho baví a co baví jeho diváky. Jenže díky mediálnímu zájmu se podařilo Forbesu v roce 2014 poodhalit, že za rok 2013 vydělal tento nenápadný YouTuber přes 4 miliony dolarů, tedy skoro 100 milionů korun. A to s takřka nulovými náklady. Tyto 4 miliony pochází pouze z reklam, které YouTube generuje a nezahrnují jeho další akvitity, například prodej her a dalších předmětů.

Nutno podotknout, že už od začátku se Felix snaží přispívat na charitativní organizace velkou částí jeho příjmů a aktivně se zapojuje do výběru peněz od fanoušků směrem na pomoc. Vybrat se mu takto podařilo pro nejrůznější události přes 1 milion dolarů, tedy asi 24,5 milionů korun.

V poslední době unikla další informace, která se šíří rychle internetem o tom, že za rok 2014 vydělal již přes 7 milionů dolarů, tedy 171 milionů korun. Při té příležitosti vydal virální video, kde poprvé, bez nějakých srandiček, mluví o penězích a o jejich důležitosti. A právě na penězích se projeví lidská závist, protože v reakci na to obdržel spoustu negativních komentářů.

Čemu vděčí za úspěch

Někdo může namítnout, že sledování videí, které vytváří a dalších podobných je jen ztrátou času, že nemá žádnou přidanou hodnotu a dokonce může být pro většinu diváků spíš trapným zážitkem. Najde se ale velmi široká skupina hráčů, kteří rádi sledují, jak ostatní procházejí hrou v živém nebo nahraném streamu a vtipně komentují nastálé situace. Ta skupina se většinou pohybuje od 12 do 17 let, takže je výhoda, že Felix nic nutně neprodává, ale vydělává jen na jejich aktivitě.

S rostoucím trendem elektronického sportu, všemožných turnajů a nespočtu příběhů o milionářích za herními konzolemi / počítačem, se ale do této skupiny čím dál více začíná míchat i starší publikum, které může být potencionálně silnou kupní silou. I proto Felix vypustil po prodeji her, prodej triček, hrnků, brýlí nebo batohů.

Český Avast koupil startup v Kalifornii, zaměřený na virtualizaci a bezpečnost

Screen Shot 2015-07-08 at 15.14.24
0Zobrazit komentáře

Původem česká bezbečnostní společnost Avast, která má na kontě jeden z nejpoužívanějších antivirových programů na světě, koupila nový projekt. Konkrétně 3 roky starý technologický startup Remotium za dosud nespecifikovanou částku. Remotium vytváří přední mobilní virtualizační řešení, které umožňuje firmám zpřístupnit svoje interní aplikace na jakémkoliv vlastním zařízení zaměstnance.

V praxi si tak může zaměstnanec vzít práci na cesty bez toho, aby se musel bát o ztrátu dat nebo nějaký bezpečnostní únik. Připojit se do přehledného rozhraní se lze jak z vlastního počítače, tak třeba z tabletu nebo mobilu na jakékoliv platformě. Startup tedy efektivně vyřešil komplikace, které v souvislosti s vlastními zařízeními ve firmách vznikaly.

prizeo

Přečtěte si takéCelosvětově úspěšný projekt Prizeo, který spoluzaložil dnes 26letý Slovák Andrej Pancik prodán!Celosvětově úspěšný projekt Prizeo, který spoluzaložil dnes 26letý Slovák Andrej Pancik prodán!

Avast si od akvizice slibuje rozšíření své nabídky bezpečnostních aplikací pro mobilní zařízení. Zároveň získá více než 600 zaměstnanců, kteří se postupně integrují z původního sídla v kalifornském San Mateu. Jejich aktuální software totiž využívá již takřka 250 milionů uživatelů po celém světě a mobilní bezpečnost a vůbec bezpečnost podnikových dat nebyla ještě před pár lety takovou prioritou, jako dnes.

Generální ředitelka Remotium, okomentovala akvizici slovy:

„Já i celý tým Remotium jsme ze spojení se společností Avast nadšeni. Avast má dlouhou historii s vytvářením inovativních a prvotřídních bezpečnostních řešení pro osobní i komerční využití. Těšíme se, že budeme i nadále upevňovat naši pozici technologického lídra v oblasti inovací a přinášet průkopnická řešení v sektoru podnikové mobility tak, aby vyhovovala potřebám firem.“

Remotium až dosud fungovalo pouze s jednou seed investicí ve výši 1 milion dolarů, kterou získalo v roce 2013. Od té doby firma funguje samostatně a svůj chod bezpečně ufinancuje.